Gå til innhold

Mistet førerkortet etter 20 timer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg fikk førerkort om tirsdag kl 12 og mistet det etter en fartskontroll i 30 sone onsdag morgen. Fikk vite det i kveld da vi hadde planlagt å bruke fredagskvelden/natt til litt råning rundt i byen. 

Han har tydeligvis slitt med å fortelle noen om det, forklarte meg det pga jeg ringte å lurte på hvor det ble av han, synes igrunn det var dårlig av han å ikke fortelle meg det når jeg har planlagt råning med han istedenfor andre planer! Men på en annen måte forstår jeg jo han også veldig godt, må nok være vanvittig flaut for han. 

Er vist kun jeg som vet det, ikke en gang foreldrene hans har han sakt det til, burde jeg nevne det til de eller bør han selv forklare det? 

Han gledet seg veldig til å bli selvstendig bak rattet å bli fri til å kjøre akkuratt hvor han ville, men må si jeg har lite medfølelse pga det når han greier å ødelegge så til de grader for seg selv så kort tid etter han fikk lappen!

 

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden skal du sladre til foreldrene hans? 😂 La nå gutten si det selv da, dere er ikke 10 år, liksom.. 

Forøvrig har han melet sin egen kake i dette, så direkte synd på han, klarer jeg vel ikke helt å syns.. Men skjønner at det er kjipt da! 

Anonymkode: dcccc...129

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal du sladre til foreldrene hans? 😂 La nå gutten si det selv da, dere er ikke 10 år, liksom.. 

Forøvrig har han melet sin egen kake i dette, så direkte synd på han, klarer jeg vel ikke helt å syns.. Men skjønner at det er kjipt da! 

Anonymkode: dcccc...129

Er ikke for sladring jeg lurer på å si det, men muligens det da blir lettere for han selv å si det som det er da de konfronterer han med det. 

Jeg spurte han om han hadde sakt det til de, da fikk jeg til svar at han ikke tørte det.  

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at han blir luket ut av trafikken så tidlig. Han er helt klart ikke moden for en så voksen oppgave nå.
I likhet med ganske mange andre som dessverre ikke er tatt ennå. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Bra at han blir luket ut av trafikken så tidlig. Han er helt klart ikke moden for en så voksen oppgave nå.
I likhet med ganske mange andre som dessverre ikke er tatt ennå. 

Ja jeg er faktisk enig med deg om det. Skal ikke si at jeg ikke kjører litt for fort noen ganger, men har hatt lappen i 4 år så det er litt forskjell på å nettopp ha fått lappen og en som har hatt lappen en stund. 

Synes også det både var umodent og ganske dårlig gjort å ikke si ifra tidligere så jeg kunne planlegge andre ting for helgen 

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er faktisk enig med deg om det. Skal ikke si at jeg ikke kjører litt for fort noen ganger, men har hatt lappen i 4 år så det er litt forskjell på å nettopp ha fått lappen og en som har hatt lappen en stund. 

Synes også det både var umodent og ganske dårlig gjort å ikke si ifra tidligere så jeg kunne planlegge andre ting for helgen 

Anonymkode: b6684...725

Stakkar, er helgen ødelagt for deg nå? Du har min dypeste medfølelse. :troest:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kamerat av meg fikk førerkort om tirsdag kl 12 og mistet det etter en fartskontroll i 30 sone onsdag morgen. Fikk vite det i kveld da vi hadde planlagt å bruke fredagskvelden/natt til litt råning rundt i byen. 

Han har tydeligvis slitt med å fortelle noen om det, forklarte meg det pga jeg ringte å lurte på hvor det ble av han, synes igrunn det var dårlig av han å ikke fortelle meg det når jeg har planlagt råning med han istedenfor andre planer! Men på en annen måte forstår jeg jo han også veldig godt, må nok være vanvittig flaut for han. 

Er vist kun jeg som vet det, ikke en gang foreldrene hans har han sakt det til, burde jeg nevne det til de eller bør han selv forklare det? 

Han gledet seg veldig til å bli selvstendig bak rattet å bli fri til å kjøre akkuratt hvor han ville, men må si jeg har lite medfølelse pga det når han greier å ødelegge så til de grader for seg selv så kort tid etter han fikk lappen!

 

Anonymkode: b6684...725

Hvor det ble av han...? Det har jo faktisk ikke vært fredagskveld/natt ennå da? Du kan ikke ringe et døgn i forveien for å spørre hvor det blir av han 😂. Er dette en tulletråd tro?

Anonymkode: 6a858...af9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Arabella skrev:

Stakkar, er helgen ødelagt for deg nå? Du har min dypeste medfølelse. :troest:

Nei helgen er ikke ødelagt for meg, men var faktisk andre ting jeg kunne planlagt og vert med på. Blandt annet en fjelltur med andre kompiser som dra til lørdag morgen, for kort tid til å pakke og planlegge å være med de på kun en dag

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor det ble av han...? Det har jo faktisk ikke vært fredagskveld/natt ennå da? Du kan ikke ringe et døgn i forveien for å spørre hvor det blir av han 😂. Er dette en tulletråd tro?

Anonymkode: 6a858...af9

Skrivefeil, skulle såklart stå torsdag...

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei helgen er ikke ødelagt for meg, men var faktisk andre ting jeg kunne planlagt og vert med på. Blandt annet en fjelltur med andre kompiser som dra til lørdag morgen, for kort tid til å pakke og planlegge å være med de på kun en dag

Anonymkode: b6684...725

Nei, det er ikke for kort tid. Planlegge trenger du ikke gjør, du må spare spørre de andre hva planene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Arabella skrev:

Stakkar, er helgen ødelagt for deg nå? Du har min dypeste medfølelse. :troest:

Jeg var også helt på gråten her... nei huffa..

Imponerer meg at han tok seg tid til å poste dette på KG og søke etter hjelp/tips.

Nei, 18-åringer var nok litt annerledes i min tid...

Anonymkode: d49e4...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: a616a...81e

Hahahahahaahhaahaahahah! Verdens beste! :) Jeg har meka og mekka og mekka på dene bilen i flere uker! Buuuhuuuuu! Og deretter nesten en bakoversalto i førersetet... :) 

Anonymkode: d49e4...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også helt på gråten her... nei huffa..

Imponerer meg at han tok seg tid til å poste dette på KG og søke etter hjelp/tips.

Nei, 18-åringer var nok litt annerledes i min tid...

Anonymkode: d49e4...578

Tviler.. 

Anonymkode: eb902...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Her er modenhetsnivået på topp! 😂

Anonymkode: 86fcf...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Bra at han blir luket ut av trafikken så tidlig. Han er helt klart ikke moden for en så voksen oppgave nå.
I likhet med ganske mange andre som dessverre ikke er tatt ennå. 

Håper det er lenge til han får prøve seg i trafikken igjen. Å miste lappen etter bare 20 timer med sier vel det meste!

Men du sier ikke noe til foreldrene, det får han sannelig gjøre selv. 

Anonymkode: 4ce77...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger ikke fiender ihvertfall med venner som deg.

Anonymkode: c7c60...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt det når man har gledet seg til å få lappen, men kjører man fort i 30-sonen så er det jo litt selvforskyldt. Og det skal mindre til for å miste lappen i prøveperioden siden man får dobbelt så mange prikker for trafikkforseelser/lovbrudd (og er det over en viss grense, så ryker lappen uansett hvor mange prikker man har, og 30 sonen skal man ikke kjøre veldig fort før det skjer). 

Du får be han om å sitte på med deg hvis dere skal "råne", noe annet valg har han jo ikke dersom han skal ut og rulle med gjengen sin. Så får han ta førerprøven på nytt etter at karanteneperioden har utløpt. Kjip lærepenge, men det er faktisk ikke verdens undergang å måtte vente litt når man ikke er helt moden til å være på veien alene. 

Anonymkode: a0d24...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FrodeF skrev:

Nei, det er ikke for kort tid. Planlegge trenger du ikke gjør, du må spare spørre de andre hva planene er. 

Jeg måtte jo ha pakket ryggsekk og funnet alt jeg skulle ha med meg, sovepose, mat, telt osv, mye å tenke på før en fjelltur. Når man da kun har noen timer på seg hadde det kun blitt stress og surr.

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...