Gå til innhold

Utblåsning!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

For det første, så regner jeg med at det er personalet på en avdeling i en barnehage det er snakk om, så kanskje litt "over mål" å stile frustrasjonen din til alle som jobber i barnehage i distriktene?

For det andre, mulig de syns du virker veldig ubestemt, siden du i det hele tatt diskuterer det med dem, og siden du tar det opp hvert år.. Kanskje de føler at du spør dem til råds?

Hvis du virkelig bestemmer deg for å flytte, sender du oppsigelse til styrer i barnehagen. Så informerer du på avdelingen at "siste dag i barnehagen blir da og da". Ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Men er det ikke fryktelig å vokse opp i Oslo? Jeg blir så i tvil. Og ødelegger jeg ikke så mange andres liv(føskolelærernes) om jeg gjør som jeg selv ønsker? Er det ikke min plikt at alle rundt meg er fornøyde? Vil ikke mitt barn bli ødelagt om jeg flytter herifra? Skal ikke svigers godkjenne ny bolig?

Hallo, jeg er sikker på at førskolelærerne kommer over det hvis du flytter. Hvis de har kjent barnet ditt lenge, er de sikkert glad i det, men det er nok neppe noe de ikke kommer over :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For det første, så regner jeg med at det er personalet på en avdeling i en barnehage det er snakk om, så kanskje litt "over mål" å stile frustrasjonen din til alle som jobber i barnehage i distriktene?

For det andre, mulig de syns du virker veldig ubestemt, siden du i det hele tatt diskuterer det med dem, og siden du  tar det opp hvert år.. Kanskje de føler at du spør dem til råds?  

Hvis du virkelig bestemmer deg for å flytte, sender du oppsigelse til styrer i barnehagen. Så informerer du på avdelingen at "siste dag i barnehagen blir da og da". Ferdig med det!

Jeg diskuterer da ikke dette med dem. Sender jeg oppsigelse til styrer så ringer min eks henne, og hun forteller han hvor grusomt det er at ungen skal flytte, og hun er helt på parti med han. Og deretter sender min eks meg 30 sider med argumenter mot flytting. (mens styrer også ber meg om å ringe henne så hun kan trøste meg og..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg diskuterer da ikke dette med dem. Sender jeg oppsigelse til styrer så ringer min eks henne, og hun forteller han hvor grusomt det er at ungen skal flytte, og hun er helt på parti med han. Og deretter sender min eks meg 30 sider med argumenter mot flytting. (mens styrer også ber meg om å ringe henne så hun kan trøste meg og..?)

Ok, skjønner at dette er slitsomt, men du må bare velge å overse det og følge din egen plan. Det er tydelig at du ikke trives der du bor og at du ønsker å flytte. Du kan ikke la ex, svigerforeldre eller barnehagestyrer styre livet ditt! Det er du som bestemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg hadde ikke tenkt og svaremen når du er så egoistisk ennå, du har praktisert delt omsorg med far og banret er like knyttet til han da er det egositisk og bare ta det meed seg og gjøre at det ike får kontrakt med han og va er det som for deg til og tro at du er viktigere en han, jeg syns du kan prøve og få deg job du sa du tok utdannelse ofr og få jobb vis du for job for du nbettverk det er slik det er, og du kan ikke bare overse alle dek jenner og ditt banr og de vet at banret dit er knyttet til far,

vis jeg hadde sett et banr som var lgad i farne sin og var klike knyttet til han ville jeg og ha reafgert slik vis jeg så at det kunne miste den tilknyttingen til han, jeg mner banret må legge føringer ofrl ivet dit,det er klart mye bedre for barnet og vokse opp på landeti friheten en i byen og vorfor må¨du absolutt ta med degbanret du sa en gang at det ble vel slik at du lot det bli igjen vorfor kan du ikke det lenger? han kan vel ha det fint med far jeg syns du er egoistiks vorfor kan du ikke ta hensyn til banret dit

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, skjønner at dette er slitsomt, men du må bare velge å overse det og følge din egen plan. Det er tydelig at du ikke trives der du bor og at du ønsker å flytte. Du kan ikke la ex, svigerforeldre eller barnehagestyrer styre livet ditt! Det er du som bestemmer!

hei

faren har vle litt og si for ilknyttingen til banret de har og prkatisert delt omsoirg og det har godt bra jeg er så lei av kvinner som helle tiden neglisjerer fars betydning

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror ikke man trenger å bekymre seg over at far blir oversett altså. Her er alle på hans side, jeg får ikke engang lov til å stille de spørsmål, brev blir ikke besvart, opplegg blir laget uten godkjenning av meg som har foreldreansvaret alene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man trenger å bekymre seg over at far blir oversett altså. Her er alle på hans side, jeg får ikke engang lov til å stille de spørsmål, brev blir ikke besvart, opplegg blir laget uten godkjenning av meg som har foreldreansvaret alene osv.

hei

vis du flytter så blir ha njo det, og når dere driver delt omsorgså er det ikke rart at de ser å dere som likestil jeg ville hat problemer med og forholde meg mer til moren om banretbode like mye hos vver, når dere harhan like mye burde dere ha delt ansvar det dere gjør er kunstig men nå ville han jo få det vis han gikk til retten jeg sysn ha nbgurde gjøre det han har hat banret like mye og burde ha litt og si

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

og når der gjelder det med ppt så har jeg sakt mange ganger atdu skal be dem ryke og reise vis de bare skal tilføre noe det ikke er sikkert at banret trenger så ikke bruk for dem og ha et opplegg der blir bare belastnee, betingelsen for at de ksal hjelpe er at de hører på deg og svarer høflig på spørs¨målene dine vis ikke er det ikke ønsket hjelp du skal ikke si ja til opplegg fordi du syns syn på ppt det er ikke dit ansvar

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brev blir ikke besvart

Jeg ga deg dette rådet i en annen tråd den 3. februar:

De har ikke lov til å la være å svare på skriftlige henvendelser. Det står i Forvaltningsloven § 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar).

Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.

Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.

I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.

Skriv et nytt brev og henvis til loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pet ii
Kan man anmelde disse etater for medvirkning til familievold?

Egentlig kan men vel anmelde hvem som helst for hva som helst. Hvor langt man kommer med det er jo en helt annen sak. Jeg har forøvrig blitt meldt til barnevernet fordi jeg skulle ha sagt til sønnen min at faren hans brukte fjernkontrollen til TV'n sin på feil måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvor langt man kommer med det er jo en helt annen sak.

Det kan jo bli spennende! Jeg har allerede vunnet flere klagesaker mot de, og også fått endret kommunens praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo bli spennende! Jeg har allerede vunnet flere klagesaker mot de, og også fått endret kommunens praksis.

Og allikevel tenker du på å flytte? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Og allikevel tenker du på å flytte?

Hva har det med saken å gjøre?

Jeg har ikke tenkt å fortsette å bo i en kommune der kompetansen er så dårlig, og bruke resten av livet på å klage og sørge for at ens rettigheter og diverse etaters plikter blir oppfylt. Tror du kanskje jeg gjør det med glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Der er det flere folk, også i samme etat. Og kompetansen er nok også i de fleste tilfeller langt høyere. Jeg tror heller ikke barnehager der tvinger foreldre til å ha samme mening som "alle i kommunen" har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og du vet selvsagt at alt er så meget bedre i Oslo kommune!?

Og en ting til. Det er ikke slik at jeg alltid må ha rett eller vinne en sak. Men avgjørelsene må være basert på riktig grunnlag og vurdert skikkelig, samt at diverse rettigheter til brukere også skal fremlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...