Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #1 Skrevet 12. mars 2005 Til dere som jobber i barnehager ute i distriktene! Skjønner dere hvor lei jeg er av å alltid høre hvor jævlig det er å flytte til Oslo med ungen? Hvert år jeg har sagt jeg skal flytte begynner dere nesten å grine, dere klarer ikke å snakke med ungen om det, det er visst så grusomt. Selv har da noen av dere flyttet tilbake til bygda, nærmere slekta og venner. Mens dere forventer at jeg skal bo her alene, uten jobb eller nettverk. Vet dere hvor presset jeg har vært av andre her? Dere spør om jeg har spurt ungen, dere synes vel at en fireåring skal ta valget. Dere synes vel at dere som er førskolelærere er berettiget til å gi foreldre som er akademikere råd...Jeg er så lei!!!
Varja Skrevet 12. mars 2005 #2 Skrevet 12. mars 2005 Nå var jo ikke dette innlegget til meg, for jeg er hverken førskolelærer eller bosatt i distriktet, men svarer litt likevel. Vet ikke om det er lokalpatriotismen som slår inn eller hva som er årsaken til at personalet i barnehagen din reagerer på denne måten? Men hva er egentlig vitsen med å diskutere flytting med dem? Med barnehagepersonalet er det naturlig å snakke om hvordan barnet har det i barnehagen og slikt, om hun trives om hun spiser bra, er snill med de andre barna osv. Slikt har barnehagepersonell god greie på og kan gi verdifull informasjon.
Brunhilde Skrevet 12. mars 2005 #3 Skrevet 12. mars 2005 Så ta med deg ungen og flytt da menneske! Det er da du selv som bestemmer hvor dere skal bo, eller? Eller er dette bare en ny tråd på line med PPT er så dumme?
Far til 2 Skrevet 12. mars 2005 #4 Skrevet 12. mars 2005 Til dere som jobber i barnehager ute i distriktene! ... Dere synes vel at dere som er førskolelærere er berettiget til å gi foreldre som er akademikere råd...Jeg er så lei!!! Nå er ikke jeg førskolelærer, men om du mener at du er fritatt fra råd fordi du er akademiker mener jeg du har mistet enhver form for bakkekontakt. Det er sansynligvis MASSEVIS av deltagere i dette forumet som har tilsvarende utdannelse som deg, og vi mottar faktisk råd fra "ikke-akademikere" hver eneste dag. Og heldigvis for det. Hadde jeg trodd jeg var en "bedreviter" pga av lang utdannelse hadde jeg hatt et STORT problem. De beste rådene får jeg faktisk fra andre UTEN lang utdannelse. Sunt bondevett med beina på bakken er oftere viktigere i dagliglivet enn en tiltro til egen kompetanse som kan misbrukes.
Gjest Violetta Skrevet 12. mars 2005 #5 Skrevet 12. mars 2005 Nå er ikke jeg førskolelærer, men om du mener at du er fritatt fra råd fordi du er akademiker mener jeg du har mistet enhver form for bakkekontakt. Det er sansynligvis MASSEVIS av deltagere i dette forumet som har tilsvarende utdannelse som deg, og vi mottar faktisk råd fra "ikke-akademikere" hver eneste dag. Og heldigvis for det. Hadde jeg trodd jeg var en "bedreviter" pga av lang utdannelse hadde jeg hatt et STORT problem. De beste rådene får jeg faktisk fra andre UTEN lang utdannelse. Sunt bondevett med beina på bakken er oftere viktigere i dagliglivet enn en tiltro til egen kompetanse som kan misbrukes.
nallemaja Skrevet 12. mars 2005 #6 Skrevet 12. mars 2005 Ganske arrogant holdning ja! Og hvis man er så himla smart og bedre enn andre om man er akademiker så burde man vel klare å ta en avgjørelse om flytting uten å spørre barnehagepersonellet om råd. Det har da de ingenting med. Vil du flytte så flytt da!
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #7 Skrevet 12. mars 2005 Til dere som jobber i barnehager ute i distriktene! Skjønner dere hvor lei jeg er av å alltid høre hvor jævlig det er å flytte til Oslo med ungen? Hvert år jeg har sagt jeg skal flytte begynner dere nesten å grine, dere klarer ikke å snakke med ungen om det, det er visst så grusomt. Selv har da noen av dere flyttet tilbake til bygda, nærmere slekta og venner. Mens dere forventer at jeg skal bo her alene, uten jobb eller nettverk. Vet dere hvor presset jeg har vært av andre her? Dere spør om jeg har spurt ungen, dere synes vel at en fireåring skal ta valget. Dere synes vel at dere som er førskolelærere er berettiget til å gi foreldre som er akademikere råd...Jeg er så lei!!! Jævlig? har du spurt hvordan dem taklet flyttingen med barn? Ikke sikkert de har prøvd det engang
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #8 Skrevet 13. mars 2005 [ Nå er ikke jeg førskolelærer, men om du mener at du er fritatt fra råd fordi du er akademiker mener jeg du har mistet enhver form for bakkekontakt. Det er sansynligvis MASSEVIS av deltagere i dette forumet som har tilsvarende utdannelse som deg, og vi mottar faktisk råd fra "ikke-akademikere" hver eneste dag. Og heldigvis for det. Hadde jeg trodd jeg var en "bedreviter" pga av lang utdannelse hadde jeg hatt et STORT problem. De beste rådene får jeg faktisk fra andre UTEN lang utdannelse. Sunt bondevett med beina på bakken er oftere viktigere i dagliglivet enn en tiltro til egen kompetanse som kan misbrukes. Jeg anser faktisk ikke førskolelærere for å være så glupe når de mener en fireåring skal bestemme foreldrenes og sin egen skjebne.
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2005 #9 Skrevet 13. mars 2005 Hvert år jeg har sagt jeg skal flytte begynner dere nesten å grine Hvis du piper hvert år som du sier om at du skal flytte tviler jeg på at noen tar deg alvorlig. Bli voksen jente.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #10 Skrevet 13. mars 2005 Ganske arrogant holdning ja! Og hvis man er så himla smart og bedre enn andre om man er akademiker så burde man vel klare å ta en avgjørelse om flytting uten å spørre barnehagepersonellet om råd. Det har da de ingenting med. Vil du flytte så flytt da! Jeg har aldri spurt barnehagepersonalet om råd! Likevel kommer de med råd og sine personlige ytringer når de får høre at jeg skal flytte. Kan de ikke være litt positive, hjelpe ungen til å takle dette? Og de er selvsagt helt på min eks sin side når han prøver å presse meg til å bli værende. Hvorfor må de ta parti, og hause opp stemningen? Jeg forstår rett og slett ikke at det går an, de skjønner ikke hvilket press jeg har vært utsatt for. Om de mener jeg er en så dårlig mor så får de melde meg til barnevernet da, isteden for å komme med slike småe stikk hele tiden. Jeg er så lei!
Gjest Xavia Skrevet 13. mars 2005 #11 Skrevet 13. mars 2005 Til trådstarter: Hvorfor har du snakket om dette i åresvis, uten å gjøre noe med det? Det høres ut som du følger førskolelærerenes råd.
Brunhilde Skrevet 13. mars 2005 #12 Skrevet 13. mars 2005 Til trådstarter: Hvorfor har du snakket om dette i åresvis, uten å gjøre noe med det? Det høres ut som du følger førskolelærerenes råd. Her må jeg si meg enig med Xavia. Du syter og klager over omgivelsene dine og viser samtidig med all tydelighet at du ikke er a) i stand til evt B) villig til å ta tak i dine egne problemer. Men det er klart, det er mye lettere å angripe eksen, eksens familie, PPT og førskolelærerne enn å gå i seg selv. Bare husk at når hele verden synes gal er det ofte måten den betraktes på det er noe feil ved. Dessuten må jo barnet ditt bli fryktelig utrygt hvis du hele tiden snakker om å flytte uten å gjøre det?
Gjest Xavia Skrevet 13. mars 2005 #13 Skrevet 13. mars 2005 P.S. Dette høres ut som samme dama som har vært her inne før. Alle er så teite, alle, ja bortsett fra henne selv. Flere som føler de "kjenner henne"?
Brunhilde Skrevet 13. mars 2005 #14 Skrevet 13. mars 2005 P.S. Dette høres ut som samme dama som har vært her inne før. Alle er så teite' date=' alle, ja bortsett fra henne selv. Flere som føler de "kjenner henne"? [/quote'] Ja.
Gjest MrsL Skrevet 13. mars 2005 #15 Skrevet 13. mars 2005 .......... nei, forresten gidder ikke ta denne diskusjonen en gang til
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #16 Skrevet 13. mars 2005 Til trådstarter: Hvorfor har du snakket om dette i åresvis' date=' uten å gjøre noe med det? Det høres ut som du følger førskolelærerenes råd.[/quote'] Men er det ikke fryktelig å vokse opp i Oslo? Jeg blir så i tvil. Og ødelegger jeg ikke så mange andres liv(føskolelærernes) om jeg gjør som jeg selv ønsker? Er det ikke min plikt at alle rundt meg er fornøyde? Vil ikke mitt barn bli ødelagt om jeg flytter herifra? Skal ikke svigers godkjenne ny bolig?
Gjest Xavia Skrevet 13. mars 2005 #18 Skrevet 13. mars 2005 Men er det ikke fryktelig å vokse opp i Oslo? Jeg blir så i tvil. Og ødelegger jeg ikke så mange andres liv(føskolelærernes) om jeg gjør som jeg selv ønsker? Er det ikke min plikt at alle rundt meg er fornøyde? Vil ikke mitt barn bli ødelagt om jeg flytter herifra? Skal ikke svigers godkjenne ny bolig? Herregud...
Gjest skindeep Skrevet 13. mars 2005 #19 Skrevet 13. mars 2005 .........................................
Gjest porselen Skrevet 14. mars 2005 #20 Skrevet 14. mars 2005 Er du her igjen da? Ønsker du å flytte til Oslo så er det kun du som kan ta det valget, Oslo er også mere enn bare Karl Johan og Skippergata. Det finnes mange fine områder i Oslo hvor barn kan vokse opp. Barnehageansatte kan godt uttale seg om dine valg, men du velger selv om du bryr deg om hva de sier eller hvordan du tolker uttalelsene. Men hvis du har sagt det samme i flere år så vil folk ikke ta deg på alvor til slutt. Og som en annen her inne sier, hvis det er noe galt med alt og alle rundt deg så er det kanskje på tide å snu din måte å forholde deg til omgivelsene på. Og med det menes ikke at du skal jatte med alt og alle, men prøve å tenke over at kanskje ikke alle er ute etter deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå