Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er engelsk årsstudium krevende? 

Eller vil en med ok engelsk kunnskaper komme gjennom studiet? Redd for å stryke ... 

Anonymkode: 43ffd...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det var så krevende, men jeg er kanskje over gjennomsnittet glad i å lese, skrive, og grammatikk.

Det tyngste var nok å måtte lese tunge, tørre artikler om britisk og amerikansk politikk. Enkelte romaner syns jeg og var litt tunge, og du må også lese og analysere Shakespeare. 

Du bør ha en interesse for grammatikk, for du skal analysere setninger på et avansert nivå.

Uansett handler det nok mest om å være engasjert, strukturert og effektiv når du studerer. Det gjelder de fleste studier. 

Anonymkode: 7ec9c...30a

Skrevet

Tok et årsstudium i engelsk ved UiO for noen år siden, det var chiiiiiill. Kanskje utenom fonetikken, synes det var litt utfordrende. Men de andre fagene, britisk og amerikansk litteratur, britisk og amerikansk kulturkunnskap og grammatikk - det var sykt lite krevende. Gjorde nesten ingenting og fikk greie karakterer.

Anonymkode: 18189...8bc

Skrevet

Fonetikken og grammatikken var ganske krevende syns jeg, men det gikk greit. De andre fagene jeg tok var veldig greie. Det er mye eldre og litt tung litteratur å lese, men det kommer man fort inn i ☺️

Anonymkode: 8d032...1bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er kjempelett, men jeg elsker fonetikken og kunne IPA før jeg begynte. Selv synes jeg det er litteraturen som er vanskelig/kjedelig, så det spørs helt hva du liker.

Anonymkode: 8a4e4...171

Skrevet (endret)

Kommer an på opplegget og hva man liker egentlig. Selv syntes jeg gramatikken og fonetikken var dørgende kjedelig, men overkommelig. Nå tok jeg hele veien t.o.m master, slik at jeg hadde ganske mange flere emner enn årsstudiestudentene, men første året var nesten det samme som årsstudiumet. Selv er jeg mer glad i litteratur og kultur-biten.

Aller verst synes jeg dog exfac var, mest fordi det var kjedelig, til og med verre enn grammatikk og fonetikk. Hver sin lyst. Fikk lidd meg gjennom det og. ;) 

Endret av SPOCA
Skrevet
På 16.8.2018 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Er engelsk årsstudium krevende? 

Eller vil en med ok engelsk kunnskaper komme gjennom studiet? Redd for å stryke ... 

Anonymkode: 43ffd...c33

Synes det var et interessant og ganske enkelt studium. Elsket litteraturdelen, grammatikk og oversettelse. Fikk A på de fleste eksamenene. Flinke forelesere og seminarlærere. Tok det på UiO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...