Gå til innhold

Tannlegevakta i Oslo (haster litt...)

Fremhevede innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Har sånn en tannpine! Har brukt corsodyl som jeg fikk av tannlegen mot mild betennelse i tannkjøttet (det kommer og går). Men har ikke den typiske blødningen og det går ikke vekk! Har vel fått hull i min kjære visdomstann...eller kan det være noe annet??

Det verker i hele kjeven på høyre side, kjenner det t.o.m i øret.. Paracet og ibux funker greit.

Bør jeg dra til tannlegevakta idag, eller kan jeg vente til mandag og bestille time hos vanlig tannlege?? (jeg er redd for at det skal spre seg til kjeveben og andre tenner)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like greit å dra til tannlegevakta, så slipper du å bekymre deg mer. Jeg tror nok jeg hadde gjort det, for det der hørtes ikke godt ut!

God bedring! :klem:

Gjest gjesta
Skrevet

Det kan være akutt betennelse i en tann slik at den må rotfylles. Har hatt det et par ganger hvor jeg har vært rimelig desperat av smerte. Jeg hadde dratt til tannlegevakta

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Ja dra på tannlegevakta du. Ikke noe særlig om det plutselig eksploderer i en skikkelig betennelse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde noe lignende ved min visdomstann, da jeg kom til tannlegen sa hun at det var en betennelse. Jeg fikk beskjed om å bruke solotannbørste og pusse med Klorhexidin (selges reseptfritt på apotek) på tannen og ned i tannkjøttet rundt tannen i minutt hver kveld.. Jeg ble hvertfall bra i løpet av to dager!

Gjest StoreSky
Skrevet
Ja dra på tannlegevakta du. Ikke noe særlig om det plutselig eksploderer i en skikkelig betennelse.

Jepp. Akkurat det det var... (sånn går det når man venter for lenge - fire dager i dette tilfellet..)

De renset opp mellom tann og tannkjøtt, satte inn en bit gasbind med lokal bedøvelse/anti bakterie-greie. Og jeg har fått henvisning til å trekke hele skiten ut.. Bedøvelsen var værst, så jeg gruer meg skikkelig til å trekke. Går på 7 dagers antibiotika, for jeg er for hoven til å trekke tanna nå, de kommer ikke skikkelig til fordi jeg ikke klarer å åpne munnen!!

Mitt råd til andre: Gå straks det ikke blir bedre! (har brukt corsodyl i fire dager som ikke hjalp)

Skrevet

Jo tidligere, jo bedre er det å komme seg til tannlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...