Gå til innhold

Fjerning av hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fjernet hormonspiralen min i dag uten å sette inn ny og lurer på hvor lang tid det tar før jeg går tilbake til normal syklus. Glemte selvfølgelig å spørre legen om det fordi jeg var så glad for å bli kvitt den. Jeg mistet ikke mensen av spiralen, så fortsetter den som den har gjort, mon tro :klo:

Og hvor lenge kan jeg regne med å ha de menssmerteaktige krampene jeg har nå? :P

Anonymkode: af6f8...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer an på fra person til person, noen kan få normal syklus etter 1 måned. Andre 6 måneder, ingen er like.

Mensenaktige kramper? Har aldri fått det pga hormonspiral. Som sagt, ingen er like :) 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Rosatoast said:

Kommer an på fra person til person, noen kan få normal syklus etter 1 måned. Andre 6 måneder, ingen er like.

Mensenaktige kramper? Har aldri fått det pga hormonspiral. Som sagt, ingen er like :) 

Takk for svar. Jeg fikk smerter av spiralen, så det kan være derfor jeg fikk smerter av å fjerne den også :P

Skrevet

Jeg blødde i 2 uker etter å ha tatt den ut og hadde helt normal syklus etter 8 uker ca.

Anonymkode: c92bf...e35

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blødde i 2 uker etter å ha tatt den ut og hadde helt normal syklus etter 8 uker ca.

Blødde du mye, eller var det bare spotting?

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye, eller var det bare spotting?

De to ukene blødde jeg mye. Brukte barnet mitt sine bleier på nattestid som bind 🙈

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De to ukene blødde jeg mye. Brukte barnet mitt sine bleier på nattestid som bind 🙈

Haha, huff! 

Skrevet

Hadde aldri mens da jeg brukte hormonspiralen. Brukt i nærmere 16 år. Da jeg fjernet den siste spurte jeg gyn om når jeg kunne forvente å få mensen igjen. Hun visste ikke så lenge jeg ikke visste hvor i syklusen jeg var. (Noe som igjen er vanskelig å vite når man ikke blør, har smerter osv..). Uansett- den kom for fullt en time etter fjerning. Kunne da ventet litt! 😏

Anonymkode: 6ac38...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...