Gå til innhold

Hormonspiral som mister effekten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter mange år med sterke og invalidiserende plager rundt eggløsning og mens, satte jeg inn hormonspiral i mars. De første tre månedene var fantastiske! Litt småblødninger og kviser, men der stoppet plagene og. Blødde knapt, ingen menssmerter, ingen magesmerter eller kvalme. Fra juni har det økt på gradvis for hver mens. Mer blødninger, mer kvalme, jeg spydde som en gris før den kom i dag. Det kjennes ut som jeg har fått bekkenløsning igjen, og jeg har mer menssmerter igjen. Jeg føler periodene mellom mensen er bedre enn før da, men aldri opplevd å faktisk spy av det før. Og syklusen har gått fra 32 til 24 dager. Er dette normalt eller funker den ikke som den skal? 

Anonymkode: cb9b3...d89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte veldig på hormonspiral, ekstreme menssmerter og blødde hele tiden. Eneste jeg ikke reagerer på er minipille. Men nå har jeg vært hormonfri i 14 dager etter 15 år på, og vannet regelrettig renner av kroppen.

Anonymkode: 4514f...e9a

Skrevet

Er du utredet for endometriose?

Anonymkode: add9f...913

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du utredet for endometriose?

Anonymkode: add9f...913

Nei, men det er fordi gynekologen mente at jeg har såpass klare tegn på endometriose at det ikke er poeng med kikhullsoperasjon for å sjekke det. Han mente at spiralen skulle fjerne det meste av plagene. Og det gjorde den de første tre månedene og.

Anonymkode: cb9b3...d89

Skrevet

Jeg har endometriose og har tatt kikkhullsoperasjon. Smertene forsvant som over natten. Etter operasjonen var ferdig satte de inn hormonspiral, og jeg har ikke hatt blødninger eller smerter siden. Om det er slik at du har endometriose ville jeg fått en ny vurdering på om det kan være lurt å fjerne det. Hormonspiralen forhindrer at det dannes nye "klumper", men det som allerede er der kan jo forårsake mye smerte. Det skal jo ikke være sånn at du kaster opp av smerte.

Anonymkode: 543d9...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...