Gå til innhold

Kvise på samme sted


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Seleena

Har ei venninne som har samme problemet. Ho gjekk til doktoren og fekk vite at det hadde noko med mensen å gjere. Men kvifor samme plass var han usikker på.

Er du litt tørr på haka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Har ei venninne som har samme problemet. Ho gjekk til doktoren og fekk vite at det hadde noko med mensen å gjere. Men kvifor samme plass var han usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Jeg har lest at kviser på haka kan komme av stress.

Kviser på haka kan også komme av problemer med fordøyelsen eller tynntarmen. Matallergi og mensen kan også ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg har lest at kviser på haka kan komme av stress.

Kviser på haka kan også komme av problemer med fordøyelsen eller tynntarmen. Matallergi og mensen kan også ha noe med det å gjøre.

Hmmm..... Bortsett fra det med matallergi er jeg skyldig på alle områder......

Takk for oppklaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hatt problemer med dette! Og det er ikke nødvendigvis bare sånne overfladiske, små kviser - mer av den underjordiske typen som blir røde og blanke og er umulige å kneppe ut! Æsj!!! :-?

Tror det er en blanding av hormoner, mat og mens. Stress og tarmproblemer hørtes også kjent ut... Grei oppklaring, det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest om at ved betennelse (kvise) i en hårsekk / talgkjertel kan det oppstå en utposning i hårsekken / talgkjertelen. I denne samler det seg lettere opp overflødig talg, som igjen blir til puss når det ikke kommer videre. Derfor blir det lettere en ny betennelse i den samme utposningen.

Det er blant annet derfor det er viktig å holde porene åpne, og å ikke klemme på kviser som ikke kommer. Hvis man ikke får ut alt blir pusset bare liggende og ulme, og man får en ny kvise på samme sted etter en stund.

Sikkert ikke helt riktig gjengitt, men dere skjønner ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kviser på haka har 90% hormonell årsak; jeg har tørr hud, men på haka fikk jeg allikevel vonde, harde kuler som aldri kom til overflaten. MD Formulations hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hva er det?
En serie produkter med glykolsyre som fjerner døde hudceller og løser opp tilstoppede porer. Jeg har tørr hud, og bruker Facial Cream derfra under den vanlige kremen. Til blandingshud er Facial Lotion bedre, fordi konsistensen er lettere. Dyr i innkjøp, men ekstremt drøy i bruk. Fås hos hudpleiere eller på internett (for eksempel essentialdayspa.com)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du må bruke fuktighetskrem i tillegg. Men hør med en hudpleier, det er ikke akkurat ting å eksperimentere for mye med på egen hånd (sterke syrer). Pris ca 600 hos hudpleier, kanskje 400 på nett. Til normal/blandingshud er som sagt Facial Lotion best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men husk at slikt er veldig individuelt, da.. er ikke sikkert den passer for alle selv om den er god for enkelte! ;)

Ellers er det "Hu i Svingen" sier veldig riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...