AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Var det fysisk helse? Psykisk helse? Annet? Hvordan fungerer du som ufør nå? Fått mer ro i livet? Anonymkode: 8f632...b31 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Fysisk helse, muligens forårsaket av antidepressiva. Begynte bli fysisk syk etter ca 1 år på antidep. Har aldri blitt frisk igjen. Hadde et lovende liv foran meg selv om jeg var mye nedstemt. Nå eksisterer jeg fra dag til dag Anonymkode: 12a81...5f9 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fysisk helse, muligens forårsaket av antidepressiva. Begynte bli fysisk syk etter ca 1 år på antidep. Har aldri blitt frisk igjen. Hadde et lovende liv foran meg selv om jeg var mye nedstemt. Nå eksisterer jeg fra dag til dag Anonymkode: 12a81...5f9 Så utrolig trist... Vi tar medisiner i god tro, så ender noen opp med å gå til der verre.. Anonymkode: 3b6e6...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 Jeg blir det straks, det er pga PTSD og en nevromuskulær sykdom. Ser veldig frem til det! Har stor tro på at jeg vil få mer ro i livet, mer inntekt, normal frihet (kunne reise uten å søke om tillatelse) og det beste av alt vil være at jeg slipper og sende meldekort hver 14.dag! 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fysisk helse, muligens forårsaket av antidepressiva. Begynte bli fysisk syk etter ca 1 år på antidep. Har aldri blitt frisk igjen. Hadde et lovende liv foran meg selv om jeg var mye nedstemt. Nå eksisterer jeg fra dag til dag Anonymkode: 12a81...5f9 Hvordan syk er du da? Jeg ble også syk mens jeg gikk på antidepressiva men jeg har en medfødt sykdom som tilfeldigvis brøt ut mens jeg gikk på det. Anonymkode: dfa75...d49 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 Først psykisk, så fysisk om jeg kan si det sånn. Slet lenge med ptsd og angst. Fikk kronisk sykdom på toppen, og ble ufør. Nå er jeg veldig glad jeg ble det den gangen, for jeg har fått fatigue i etterkant, og hadde aldri maktet en jobb sånn i dag. Jeg fungerer absolutt bedre som ufør. Nå jobber jeg litt ved siden (som jeg betaler skatt av), orker det jeg må med ungene og fungerer i hverdagen. Før sov jeg fra jobb til jobb og måtte ofte gå fra jobb pga plager. Anonymkode: a10e4...6cf 3
Sportsbabe Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 For en trist tråd med triste mennesker Klem til alle dere fra noen som ikke er ufør 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 Fibromyalgi 😞 Mye vondt i ruggen, så kan hverken sitte, gå eller stå. Det er mye bedre nå med ufør. Nå kan jeg trene nesten daglig uten å bli SÅ sliten. Anonymkode: 5e919...a34 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 Fysisk, arvelig sykdom. Har det mye bedre nå som ufør. Økonomien ble bedre, jeg kunne betale for flere tjenester som jeg ikke klarer å utføre selv. Endelig ro og råd til å ta et par operasjoner jeg trengte, som gjorde livskvaliteten min mye bedre (klarer endelig å gå en liten bit uten smerter i beina). Etterbetalingen fra alle årene jeg først ble nektet ung ufør gjorde at jeg endelig kunne kjøpe meg skikkelige sko hvor jeg fikk plass til sålene, jeg kunne endelig ha råd til å kjøpe meg en god seng osv. Mange slike ting man ikke får dekket. I tillegg har jeg med ufør-statusen fått hjelp til å kjøpe meg en tilpasset bolig via startlån i kommunen. Ingen trapper, håndtak der jeg trenger for å reise meg opp, god plass til hjelpemidler etc. Anonymkode: 50770...b2a 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 58 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan syk er du da? Jeg ble også syk mens jeg gikk på antidepressiva men jeg har en medfødt sykdom som tilfeldigvis brøt ut mens jeg gikk på det. Anonymkode: dfa75...d49 Er det en autoimmun sykdom? Tipper antidep kan trigge enkelte typer sykdommer om man har anlegg for de, men det betyr ikke at du ville blitt syk uten antidep Anonymkode: 12a81...5f9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Økonomien ble bedre, Anonymkode: 50770...b2a Er det ok om jeg spør hvordan? Anonymkode: bf1fb...798
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 Hos meg er det hovedsaklig psykisk. Men i mellomtiden skjedde det også noe fysisk med meg som forverret situasjonen betydelig. Jeg har fått en viss ro med tanke på at jeg føler meg mer tatt på alvor og har en stabil inntekt. Også har jeg et barn jeg føler jeg kan ta meg mere av. Men pga de psykiske plagene, så er det ikke en selvfølge at alle dager er rolige. Anonymkode: 3c88f...815 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 Er ikke ufør, men det går nok den veien. Er i ferd med å bli døv pga. hjernesvulst. Anonymkode: efa94...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 Jeg er på vei til å bli 40% ufør nå. Har en arvelig hjertesykdom, som har tatt livet av mange familiemedlemmer (i alt fra tenårene til sekstiårene). I tillegg har jeg en autoimmun sykdom som gjør at jeg har mye vondt og sliter med å sove Var i full jobb frem til i fjor, og skal klamre meg til 60% jobb så lenge jeg klarer. Orker ikke tanken på å ikke jobbe i det hele tatt. Jeg er i starten av førtiårene, og har to skolebarn. Anonymkode: 3c700...e92 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en autoimmun sykdom? Tipper antidep kan trigge enkelte typer sykdommer om man har anlegg for de, men det betyr ikke at du ville blitt syk uten antidep Anonymkode: 12a81...5f9 Nei, det er ikke en autoimmun sykdom, det er en nevromuskulær sykdom. Ja, det er godt mulig den trigget sykdommen til å bryte ut, det var min første tanke men legene avkreftet det ganske kjapt! (men helt sikre kan de jo ikke være da!) Dessuten har jeg, fra jeg var 10-12år, hatt vage tegn til at det var noe som ikke var helt som det skulle, det var bare ingen som skjønte hva som feilte meg før den brøt skikkelig ut. Anonymkode: dfa75...d49 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ok om jeg spør hvordan? Anonymkode: bf1fb...798 Minstesats uføretrygd med ung ufør-beregning gav meg rundt 5000 mer netto utbetalt i måneden enn minstesats AAP uten ung ufør-beregning. Jeg mistet bostøtten på 2000, men uansett så fikk jeg jo 3000 mer totalt. I tillegg gjør det ekstremt mye å få alle pengene på en gang, og ikke hver 14.dag. Anonymkode: 50770...b2a 3
aiba Skrevet 18. august 2018 #16 Skrevet 18. august 2018 Bipolar rapid cycling som utviklet seg til bipolar 1 som vurderes schizoaffektiv men tror ikke sistnevnte stemmer da jeg ikke hører stemmer 1
Atania Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 Ble ufør av MS i 2017, fikk diagnosen i 2004.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #18 Skrevet 18. august 2018 Ufør pga. hjertestans, overlevde med et nødskrik Anonymkode: c8009...d20
Safiye Skrevet 19. august 2018 #19 Skrevet 19. august 2018 Tråden er ryddet for avsporinger - Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #20 Skrevet 19. august 2018 Ble rammet av livstruende sykdom for noen år siden. Har siden da slitt med omfattende fysiske plager. Har fått mer roen i hverdagen etter at ufør ble innvilget, men kjenner en gang i blant på frustrasjon og sorg over at livet er blitt så begrenset pga helsa. Anonymkode: 1289b...5b7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå