Gå til innhold

Hvorfor er folk så redd Rottweilere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 99f6c...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de har rykte på seg? Fordi de er store og skumle?

Jeg syns de er vakre og skulle gjerne hatt en Rottweiler hvis jeg skulle hatt hund, men da måtte jeg hatt en partner som kunne hjulpet til og det har jeg ikke. 

Jeg er mer redd for disse andre som har rykte som kamphunder, husker ikke navnet akkurat nå. 

Anonymkode: 47d7c...df5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

?

Anonymkode: 99f6c...c33

Fordi de er et helvete om de har feil eiere.

Rottweilere med de rette eierne er de søteste og snilleste noensinne. Det er ikke de med feil eiere.

• Liker 3
Skrevet

Er ikke så redd rottweilere nå egentlig, men jeg var det når jeg var yngre. Naboen hadde en rottweiler-hann som alltid hoppet på meg, dyttet meg i bakken og drev og jukket. Utrolig ubehagelig og skremmende, og det var den eneste rottweileren jeg kjente til. 

Forøvrig den eneste hunderasen jeg noengang har vært redd for. Er oppvokst med amstaffer, pitbuller og schäfere, men har ingen dårlige opplevelser med noen av de rasene. 

Anonymkode: d62e6...e0c

Skrevet

Jeg er redd store hunder generelt på grunn av skadepotensialet. Selv om alle med rottweiler sier at hundene deres er snille og alt det der kommer en ikke utenom at den kan drepe et voksent menneske hvis den vil. Det kan faktisk ikke en liten hund

Anonymkode: db81f...c6e

• Liker 3
Skrevet

Rottweilere er hunder som ofte havner i belastede miljøer og hos feil eiere. En del som skaffer seg rottweiler gjør det bare pga utseende, de vil ha en tøff hund, uten å tenke på hva hunden faktisk krever.
En rottweiler vil kunne gjøre større skade, hvis den biter i fra seg. Og når det i tillegg blåses opp med svære bokstaver i landets aviser, når en rottweiler er innblandet i en bitt-situasjon, så blir jo ikke fordommene mot denne rasen noe mindre.
Hvor ofte havner en sak om en ilsk Chiahuahua ( til sammenligning ) på forsiden til nettavisene?

Jeg har ikke rottweiler selv, men har sansen for rasen. Opplever at mange, spesielt de som aldri har blitt kjent med en rottweiler, forhåndsdømmer dem.

Anonymkode: 28505...31a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skadepotensialet hos enn Chihuahua er noe helt annet enn hos en Rottweiler. Der ligger vel også forklaringen på hvorfor det sjelden er avisskriverier om ilske Chihuahuaer. 

For min egen del kan jeg si at det er en rase jeg har respekt for. Har hatt flere eksemplar i nær vennekrets. Stor spennvidde i lynne har jeg inntrykk av. Fra den mykeste, supersosiale kjælegris til særdeles egenrådig, skarp og potensielt farlig.

Endret av Julie
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke redd for noen hunder.

Enkelte eiere- javisst.

Har mye med spesielt hva man kan kalle muskelhunder og har til dags dato aldri opplevd noe ubehagelig.

Jeg møter alle hunder med vennlighet og tålmodighet. 

Anonymkode: 19db6...90a

Skrevet

Fordi de har et dårlig rykte. Å mange har fått en eier som kun vil ha en tøff hund utseendemessig uten å tenke på hva den krever, mange har rett og slett vært i feil miljø uten riktig trening. En rottweiler er ikke en hund for hvem som helst. Søsteren min hadde en, og det krevde mye av hele familien for å forme den til det individet de ville ha. 

Anonymkode: efe19...3e5

• Liker 1
Skrevet

Rottweilere er sterke, store og smarte. De krever en konsekvent og ansvarsbevisst eier, ....per dags dato har jeg utelukkende hatt dårlig erfaringer med rasen, med ett eneste unntak. 

Skrevet
5 timer siden, T-Rex skrev:

Fordi de er et helvete om de har feil eiere.

Rottweilere med de rette eierne er de søteste og snilleste noensinne. Det er ikke de med feil eiere.

De rensarede er gode. De blandede er ustabile og det er ikke eieren sin feil nei, det er faktisk forskjellige grunner og det finnes fakta. Siden alle skal komme med eieren sin feil påstand. Slutt å vær så jævla dum og trangsynt!!!

Anonymkode: 6c563...b5a

Skrevet
19 minutter siden, Tanuki skrev:

Rottweilere er sterke, store og smarte. De krever en konsekvent og ansvarsbevisst eier, ....per dags dato har jeg utelukkende hatt dårlig erfaringer med rasen, med ett eneste unntak. 

De jeg har sett er ganske fine. Renrasede hunder med ordentlig stamtavle osv, med gode gener og miljø. De blandede er dømt fra avel

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

De jeg har sett er ganske fine. Renrasede hunder med ordentlig stamtavle osv, med gode gener og miljø. De blandede er dømt fra avel

hjelper ikke med gode gener når hunden får null oppdragelse eller stimuli!

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De rensarede er gode. De blandede er ustabile og det er ikke eieren sin feil nei, det er faktisk forskjellige grunner og det finnes fakta. Siden alle skal komme med eieren sin feil påstand. Slutt å vær så jævla dum og trangsynt!!!

Usikker på om renraset i seg selv er en garanti for en stabil hund. 

Og nei, det er ikke alltid eieren sin feil som en del liker å påstå. Dersom det avles på individer med dårlig mentalitet (uavhengig av rase) så hjelper det lite å være en erfaren og kyndig eier. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å forstå. 

De er store, svarte med en diger kjeft. Nettopp pga utseendet og egenskapene, er rasen ofte blitt eid av ustabile og kriminelle folk dom VIL de skal være farlige.

En barndomsvenn av meg vokste opp med en rottweiler tispe som var god som gull og snill som et lam. Hun fant seg i alt og diltet etter oss og passet på oss.  

Detteer veldig lojale hunder og en super hund, men den krever  oppdrettere og eiere som vet hva de holder på med. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke redd Rottweilere, men er litt redd hunden til åpenbart uerfarne hundeeiere som har Rottweiler, Engelsk Setter,  Cocker Spaniel eller Border Collie for å nevne noen raser. Min far vokste opp med fine, rolige Rottweilere der det «verste» de hundene gjorde, var å stikke av med nyfanget fisk, grave den ned på ukjent sted, og gi familien «glede» av ånden da fisken hadde marinert seg noen uker.

Anonymkode: 68916...f65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...