Gå til innhold

Dyrt med familieselskap....tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som allerede nevnt. Lag èn rett. Det er mye godt kjøtt i butikkene til en lav pris nå. Høyrygg og rotgrønnsaker i en rik saus med hjemmelaget potetmos. Svineknoker, som allerede nevnt. 

Og om du ønsker mange retter kan du gjøre det mye rimeligere enn produktene du nevner. Jeg kjøper gjerne store (og billige) ribbestykker eller kalkunfileter, ovnsbaker, og skjærer i tynne skiver. Kiloprisen er 1/10 av det som det koster å kjøpe ferdig oppskåret. Det å lage en god potetsalat til 15 stykker er raskt gjort, og koster under 50lappen. Laks graver jeg selv, kjøper hele sider. Foccachia og et-par grytebrøt er også billig og enkelt mat. 

Anonymkode: e6ba2...9c2

Hvirdan lager du potetsalat til 15 stykk til under 50 kr?   Man må jo ha både ha et par kilo poteter, purre el. og endel majones + rømme.  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, Peonjenta said:

Hvirdan lager du potetsalat til 15 stykk til under 50 kr?   Man må jo ha både ha et par kilo poteter, purre el. og endel majones + rømme.  

Eller man kan lage en lun potetsalat med en vinaigrette. Alt må ikke dynkes i majones og rømme ;)

TS: Jeg pleier å lage en god gryte når jeg har mange på besøk. Gjerne en chili con carne, det behøver faktisk ikke bli så dyrt, dessuten er det godt. 

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange lager dere til 20?😊

Anonymkode: 278a5...c5e

4 langpanne pizzaer og en salat ved siden av 😊

• Liker 2
Skrevet

Glad jeg er trønder og kan servere sodd i slike anledninger.

Anonymkode: 13d14...51c

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Peonjenta skrev:

Nypoteter er veldig billig nå. Man kan lage med olivenolje, syre (to sitroner, eller litt eddik om man vil gjøre det enda rimeligere) og honning. Jeg pleier også å blande inn gressløk fra egen hage, eventuelt en finhakket purreløk. 

Majones i potetsalat? Det har jeg aldri hatt. Men i så tilfelle krever det kun 1-2 egg, litt syre, og 2 ts sennep. 

Rømme bruker jeg innimellom. Men det holder jo i massevis med et beger til en stor salat som rekker til 15. Potetene trenger ikke svømme i fett. 

• Liker 1
Skrevet

Vi lager viltgryte med ris og salat i sånne anledninger, og det er vanlig i familien vår at flere baker kake, så det er egentlig veldig kjekt. Gryte er godt, enkelt og billig.

evnt rømmegrøt og spekemat.

Anonymkode: 9d4ab...fa6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nypoteter er veldig billig nå. Man kan lage med olivenolje, syre (to sitroner, eller litt eddik om man vil gjøre det enda rimeligere) og honning. Jeg pleier også å blande inn gressløk fra egen hage, eventuelt en finhakket purreløk. 

Majones i potetsalat? Det har jeg aldri hatt. Men i så tilfelle krever det kun 1-2 egg, litt syre, og 2 ts sennep. 

Rømme bruker jeg innimellom. Men det holder jo i massevis med et beger til en stor salat som rekker til 15. Potetene trenger ikke svømme i fett. 

Hvis du bruker så lite som et beger til en salat til 15 kan man like gjerne la vær.   Den vil bare trekke inn i potene og gjøre de kladdete.   Da er det bedre å bruke olje og sitron/eddik.

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager pai i langpanne til familieselskaper.En med bogskinke og en med kalkunskinke.Serveres med salat. Billig og enkelt.

Anonymkode: 88bc4...653

Kan du poste oppskrift?

Anonymkode: 48004...5b1

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger man ikke masse diverse ingreduenser til den geyta da?

Anonymkode: 278a5...c5e

Nei, det er ikke så mye. Et par kilo kjøtt. Løk, hvitløk, tomater, bønner, paprika, noen krydder. Ligger masse oppskrifter på nett. 

Snitter/ tapas er definitivt noe av det dyreste du kan lage. Og mest arbeid. 

Beef bourgoigne, fransk lammegryte, kyllinggryte av noe slag osv. Mye rimeligere og mindre jobb. 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvis du bruker så lite som et beger til en salat til 15 kan man like gjerne la vær.   Den vil bare trekke inn i potene og gjøre de kladdete.   Da er det bedre å bruke olje og sitron/eddik.

Nå spiser ikke gjestene bare potetsalat da... Til et koldtbord lager man jo mange typer mat. Til en stor bolle holder det med ett beger, og da er det nok til at 15 stykker tar en serveringskje med potetsalat. 

Men om man utelukkende skal servere potetsalat til 15 stykker må det litt mer til. Men må si jeg ofte har fått servert kvalmende potetsalater andre steder, som nærmest svømmer i rømme og majones. 

• Liker 1
Skrevet
På 17.8.2018 den 0.59, AnonymBruker skrev:

Kan du poste oppskrift?

Anonymkode: 48004...5b1

Skinkepai

10 dl mel

1 pk gjær

2 egg

225 g smør

3 dl melk

Fyll: 2 skinkebokser (jeg bruker 1)

1 pose økonomipakke ost

Spar 1/3 av deigen til gitter over paien.

Ca 200 grader i 30-35 min

Anonymkode: 88bc4...653

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...