Gå til innhold

Hvem har malt dette bildet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen anelse om hvilken kunstner som har malt dette bildet? Har prøvd å google med bilde uten hell.

39292300_10156361833441405_4438477258759

Anonymkode: 99486...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du skrive bildetittelen her i et innlegg? Det er umulig for meg å lese så liten skrift

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å hjelpe deg når du ikke skriver hva som står på bildet. Mange har malt en random båt i den norske skjærgården. Hva står til venstre, i midten og prøv å tyde signaturen til høyre så godt du kan.

Anonymkode: 64e3a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver maleri, men det står vel Originaltrykk nederst til venstre? Om du åpner rammen og ser bak på bildet,  kanskje du finner mer informasjon.

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som om bildetittelen er noe slikt som  Pasti for Sydhavet  (?)

Anonymkode: e69e6...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen anelse om hvilken kunstner som har malt dette bildet? Har prøvd å google med bilde uten hell.

39292300_10156361833441405_4438477258759

Anonymkode: 99486...898

Familie hytta vår er på bildet. Kjenner ikke igjen navnet, som står. 

Anonymkode: 3ac2a...17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Familie hytta vår er på bildet. Kjenner ikke igjen navnet, som står. 

Anonymkode: 3ac2a...17e

Hva heter området der?

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det står "Parti fra Syd(ett eller annet)"? Kan det stemme at det heter/kalles noe med Syd der? Eller kan det være Sør det står? :vetikke:Ellers vil jeg gjette på at det ikke er trykk men, en akvarell/guache. Har du åpnet rammen og sett på baksiden?

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Jeg synes det står "Parti fra Syd(ett eller annet)"? Kan det stemme at det heter/kalles noe med Syd der? Eller kan det være Slr det står? :vetikke:Ellers vil jeg gjette på at det ikke er trykk men, en akvarell/guache. Har du åpnet rammen og sett på baksiden?

Eller parti fra sydsundet? (Jeg er ikke TS). Jeg mener at det står originaltrykk nede til venstre.

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller parti fra sydsundet? (Jeg er ikke TS). Jeg mener at det står originaltrykk nede til venstre.

Anonymkode: e69e6...6b4

Enig at det ligner, i alle fall på første del, mer usikker på de to k'ene på slutten? Men, jeg ser på mobil, så jeg ser ikke spesielt godt akkurat :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Enig at det ligner, i alle fall på første del, mer usikker på de to k'ene på slutten? Men, jeg ser på mobil, så jeg ser ikke spesielt godt akkurat :ler:

 

Takk for svar :) Når jeg forstørrer bildet litt, ser jeg tydelig at det er 2 k-er i slutten av "Originaltrykk", men det kan hende at det står noe annet.

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Når jeg forstørrer bildet litt, ser jeg tydelig at det er 2 k-er i slutten av "Originaltrykk", men det kan hende at det står noe annet.

Anonymkode: e69e6...6b4

Da stemmer nok det :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr originaltrykk at det finnes kun ett trykk av dette bildet? 

Anonymkode: e69e6...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr originaltrykk at det finnes kun ett trykk av dette bildet? 

Anonymkode: e69e6...6b4

Jeg vet jo egentlig ikke, men vil tro det kanskje er de trykkene som blir trykket av/med kunstner til stede? Tror det ofte trykkes opp et bestemt antall orginaltrykk og så blir trykkene nummerert og signert av kunstner. 

Mulig jeg er litt på viddene her altså :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg vet jo egentlig ikke, men vil tro det kanskje er de trykkene som blir trykket av/med kunstner til stede? Tror det ofte trykkes opp et bestemt antall orginaltrykk og så blir trykkene nummerert og signert av kunstner. 

Mulig jeg er litt på viddene her altså :)

 

Takk for svar :) 

Anonymkode: e69e6...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg vet jo egentlig ikke, men vil tro det kanskje er de trykkene som blir trykket av/med kunstner til stede? Tror det ofte trykkes opp et bestemt antall orginaltrykk og så blir trykkene nummerert og signert av kunstner. 

Mulig jeg er litt på viddene her altså :)

 

Jeg tror du har rett :)  Det er en her som skriver om originaler: "de er gjort for hand. Har en kunstner gjort 10 ex av samme motiv for hand så er alle 10 orginaler… har du et trykk så er ikke dette en orginal, men stort sett et masseprodusert produkt av en orginal"https://www.kunstveggen.no/t/definisjon-pa-en-original/1561/12

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje man skiller mellom trykk hvor hvert trykk er håndkolorert av kunstner selv (altså direkte på platen før trykket skjer) og hvor et trykk er produsert i mange eksemplarer :jepp: Men, jeg er usikker på riktig benevnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er bedre du spør eldre slektninger eller i lokalavisen. Det finnes lokale hobbykunstnere i hver en bygd og grend.Det er bare å dra på et loppemarked så ser man det. Bildet er nok verdt mindre enn rammen, men jeg skjønner at det ville være gøy å vite hvem som har malt det når hytta deres er med i motivet.

Igjen, spør i lokalavisen eller eldre sambygdinger og slektninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familie hytta vår er på bildet. Kjenner ikke igjen navnet, som står. 

Anonymkode: 3ac2a...17e

Hei du som skrev dette og som ikke er ts. Kan du fortelle hva dette stedet heter og hvor i landet det er? Det kan være til hjelp for å lokalisere kunstneren.

Anonymkode: e69e6...6b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...