Gå til innhold

Har ingenting å gjøre på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student så jeg bruker en del tid på å jobbe med pensum, men etter jeg er ferdig med det kjeder jeg meg veldig ofte. Jeg finner ikke noe å gjøre så enten blir det til at jeg bare sitter å refresher KG helt til jeg endelig kan legge meg. Jeg liker å lese bøker, men leser også mye pensum og orker da gjerne ikke å fortsette å lese på kvelden. Etter en dag med studering har jeg også gjerne litt dårlig konsentrasjon og fullt hode, så jeg orker vanligvis heller ikke å se noe særlig film eller serier. Jeg jobber frivillig et par kvelder ca annenhver uke, men det er likevel mye tid igjen. Hva gjør egentlig folk på? 

Anonymkode: 6b457...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bli med i Team Ingebrigtsen? Så får du kjent litt i leggene mellom all pensumlesingen 😄 Du må jo veie opp for tiden du sitter stille!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pianojenta skrev:

Hva med å bli med i Team Ingebrigtsen? Så får du kjent litt i leggene mellom all pensumlesingen 😄 Du må jo veie opp for tiden du sitter stille!

Jeg vet ikke hva det er, men antar det er noe treningsgreier. 

Vanligvis står jeg opp ca. 06.30. Liker å kose meg litt om morgenen så bruker rundt en time på å bare lage frokost, lese litt skjønnlitteratur, slappe av, osv. Også leser jeg/har undervisning fra ca 08. Har en kort lunsjpause rundt 12, og fortsetter lesinga til klokka er 14. Da trener jeg eller lignende i ca 45 min. Fortsetter å lese frem til middag klokken 16-17. Dersom jeg føler jeg har fått gjort lite så fortsetter jeg ofte lesinga i et par timer etter middag. Etter det har jeg ingenting å gjøre frem til jeg legger meg i 22-tida. 

Anonymkode: 6b457...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva det er, men antar det er noe treningsgreier. 

Vanligvis står jeg opp ca. 06.30. Liker å kose meg litt om morgenen så bruker rundt en time på å bare lage frokost, lese litt skjønnlitteratur, slappe av, osv. Også leser jeg/har undervisning fra ca 08. Har en kort lunsjpause rundt 12, og fortsetter lesinga til klokka er 14. Da trener jeg eller lignende i ca 45 min. Fortsetter å lese frem til middag klokken 16-17. Dersom jeg føler jeg har fått gjort lite så fortsetter jeg ofte lesinga i et par timer etter middag. Etter det har jeg ingenting å gjøre frem til jeg legger meg i 22-tida. 

Anonymkode: 6b457...c7b

Og slik går no dagan 

Anonymkode: 7dbef...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og slik går no dagan 

Anonymkode: 7dbef...c77

Ja, men de dagene jeg er ferdig med lesinga klokken 22, så har jeg altså 4-5 timer der jeg ikke har noe å gjøre. Eneste jeg gjør er å vente på å kunne legge meg.

Anonymkode: 6b457...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men de dagene jeg er ferdig med lesinga klokken 22, så har jeg altså 4-5 timer der jeg ikke har noe å gjøre. Eneste jeg gjør er å vente på å kunne legge meg.

Anonymkode: 6b457...c7b

Du høres veldig pliktoppfyllende ut! Tror å ha deg på gruppearbeid ville vært en drøm :) 

Det høres jo trist ut at du "venter på å legge deg", det er en luksus jeg gjerne skulle hatt da tiden raser av gårde på kvelden. Har du ikke interesser/hobbyer ved siden? Type lagidrett, dataspill, kunst (gjerne digital), spille instrument, dans, klatring, ekstremsport, dykking, vindseiling, kajakpadling, hestesport... Eller hva som helst!

Viktig å finne hvor dine interesser ligger, for et liv bestående av kun jobb/studie blir fort monotont, og nærmest en oppskrift på depresjon.

Med mindre du elsker jobben over alt på jord selvfølgelig!

Endret av Pianojenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pianojenta skrev:

Du høres veldig pliktoppfyllende ut! Tror å ha deg på gruppearbeid ville vært en drøm :) 

Det høres jo trist ut at du "venter på å legge deg", det er en luksus jeg gjerne skulle hatt da tiden raser av gårde på kvelden. Har du ikke interesser/hobbyer ved siden? Type lagidrett, dataspill, kunst (gjerne digital), spille instrument, dans, klatring, ekstremsport, dykking, vindseiling, kajakpadling, hestesport... Eller hva som helst!

Viktig å finne hvor dine interesser ligger, for et liv bestående av kun jobb/studie blir fort monotont, og nærmest en oppskrift på depresjon 

Heldigvis går jeg et studie uten noen form for obligatorisk gruppearbeid. Fikk mer enn nok av det på vgs! 

Ja, det føles egentlig litt trist ut. Jeg slet en del med depresjon på ungdomsskolen, og er redd for at det skal komme tilbake. Det er derfor jeg tenker at jeg må finne meg noe å gjøre, men jeg vet liksom ikke hva. På vgs var jeg utslitt etter en skoledag der jeg var konstant rundt folk, og slappet fint av med serier ol. Eller bare å være sammen med familien. Nå består dagene mye av selvstudium, og jeg tror at det gjør at jeg ikke finner like mye glede i å kose meg med en serie eller lignende. 

Jeg har prøvd å finne meg en hobby, og på vgs var jeg også en del politisk engasjert. Jeg har prøvd å engasjere meg her også, men jeg syns det er vanskelig ettersom det ikke er like mye aktivitet i den organisasjonen her og ledelsen er generelt ganske dårlige til å lede som gjør at det blir mye tull. 

Anonymkode: 6b457...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier da å være nok av studentaktiviteter å bli med på....? Studentforening, studentidrettslag, studentpub osv osv

Bli kjent med noen på studiet ditt? :) (eller via en eller annen studentgreie) Vi pleide å sosialisere oss i mellom en god del, lage middag sammen og slikt, filmkveld hjemme hos noen - sånne typiske venneting egentlig. 

Anonymkode: 27429...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva med å bli med på alle de forskjellige Telletrådene her på forumet? :nori: 

Anonymkode: 7e0bc...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det pleier da å være nok av studentaktiviteter å bli med på....? Studentforening, studentidrettslag, studentpub osv osv

Bli kjent med noen på studiet ditt? :) (eller via en eller annen studentgreie) Vi pleide å sosialisere oss i mellom en god del, lage middag sammen og slikt, filmkveld hjemme hos noen - sånne typiske venneting egentlig. 

Anonymkode: 27429...66a

Jeg har da blitt kjent med folk på studiet mitt, men det er ofte de skal andre ting og at det ikke passer og sånn. Blir til at vi spiser lunsj på ca 30 min sammen, og ellers er vi sammen i helgene. 

Har ikke funnet noen studentforening eller lignende som jeg synes er interessant, annet enn det politiske engasjemntet jeg nevnte ovenfor. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å bli med på alle de forskjellige Telletrådene her på forumet? :nori: 

Anonymkode: 7e0bc...170

Jeg skal nok ha prøvd ganske mye før jeg begir meg ut på det:fnise:

Anonymkode: 6b457...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis går jeg et studie uten noen form for obligatorisk gruppearbeid. Fikk mer enn nok av det på vgs! 

Ja, det føles egentlig litt trist ut. Jeg slet en del med depresjon på ungdomsskolen, og er redd for at det skal komme tilbake. Det er derfor jeg tenker at jeg må finne meg noe å gjøre, men jeg vet liksom ikke hva. På vgs var jeg utslitt etter en skoledag der jeg var konstant rundt folk, og slappet fint av med serier ol. Eller bare å være sammen med familien. Nå består dagene mye av selvstudium, og jeg tror at det gjør at jeg ikke finner like mye glede i å kose meg med en serie eller lignende. 

Jeg har prøvd å finne meg en hobby, og på vgs var jeg også en del politisk engasjert. Jeg har prøvd å engasjere meg her også, men jeg syns det er vanskelig ettersom det ikke er like mye aktivitet i den organisasjonen her og ledelsen er generelt ganske dårlige til å lede som gjør at det blir mye tull. 

Anonymkode: 6b457...c7b


Studentpolitikk da....? Jeg var i noen verv i studentråd, og har ennå gode kontakter fra den tiden.

Her er litt info fra Trondheim, men er sikkert liknende rundt om  - https://su.studentrad.no/om-oss/studentpolitikken/

Anonymkode: 27429...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lære seg å drikke eller hekle? Veldig greit mtp at vinteren er på vei med sine mørke og kalde dager, og så kan du lage julegåver som igjen er økonomisk som student.. 

Ellers - gåturar for å klarne hodet. Gjerne med podcast, lydbok eller musikk 

Yoga? Sjekk evt ut Yogawithadriene å YouTube 

Finne en aktivitet eller noe med andre - trening, fjelltur, sykling

 

Kokkelering? 

Kryssord og sudoku 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lill3My skrev:

Hva med å lære seg å drikke eller hekle? Veldig greit mtp at vinteren er på vei med sine mørke og kalde dager, og så kan du lage julegåver som igjen er økonomisk som student.. 

Ellers - gåturar for å klarne hodet. Gjerne med podcast, lydbok eller musikk 

Yoga? Sjekk evt ut Yogawithadriene å YouTube 

Finne en aktivitet eller noe med andre - trening, fjelltur, sykling

 

Kokkelering? 

Kryssord og sudoku 

Jeg liker egentlig godt å gå tur med podcast eller musikk. Særlig nå som høsten nærmer seg er jeg stor fan av det! Må finne meg noen spennende podcaster! 

 

Anonymkode: 6b457...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men de dagene jeg er ferdig med lesinga klokken 22, så har jeg altså 4-5 timer der jeg ikke har noe å gjøre. Eneste jeg gjør er å vente på å kunne legge meg.

Anonymkode: 6b457...c7b

Helt ærlig sitter jeg med en følelse av at alt er meningsløst. Hva gjør vi på denne kloden svevende i et univers ?

Her på kg ser det ut som at mange slår ihjel tid med å diskutere ulike bloggere. 

Jeg er nesten misunnelig på engasjementet deres... 

Anonymkode: 7dbef...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker egentlig godt å gå tur med podcast eller musikk. Særlig nå som høsten nærmer seg er jeg stor fan av det! Må finne meg noen spennende podcaster! 

 

Anonymkode: 6b457...c7b

Hvis du er glad i fun facts og programmer som QI så vil du kanskje like No Such Thing As A Fish. Morsomt og lærerikt! Ellers. Liker veg godt Siri og de gode hjelperne (=ca det samme som Lørdagsrådet, som jeg også liker godt). Og så finnes det utroleg mange spennende krim-podcaster 😃

Endret av Lill3My
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig sitter jeg med en følelse av at alt er meningsløst. Hva gjør vi på denne kloden svevende i et univers ?

Her på kg ser det ut som at mange slår ihjel tid med å diskutere ulike bloggere. 

Jeg er nesten misunnelig på engasjementet deres... 

Anonymkode: 7dbef...c77

Og hva hvis denne følelsen viser seg å være 100% korrekt?

Jeg ser ingen grunn til å ikke prøve å skape et høytrivsel samfunn full av opplevelser i et meningsløst univers! 

 

Endret av Pianojenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hva med å finne deg en hobby eller flere?

Jeg har prøvd, men har ikke funnet noe som interesserer meg. 

Anonymkode: 6b457...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du å bevege deg? Gjøre noe sammen med andre eller alene? Er du kreativ? Har du behov for å skape noe? 

Hva med å ta et kurs i ett eller annet? Jobbe som frivillig i noe studierelatert? Melde deg inn i Røde Kors? Synge i kor? Danse? Få deg en jobb ved siden av studiene?

Anonymkode: 024a0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...