Gå til innhold

Hjelp meg med tilbehør til grillfest.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha grillfest til helgen. Jeg vil gjerne ha tips til ulike typer tilbehør vi kan ha til. Det blir i alle fall hjemmelaget potetsalat, en enkel grønn salat, maiskolber, focaccia og aïoli, men jeg vil ha mer enn det siden det er godt med litt forskjellig. Gode forslag?

Anonymkode: 47082...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To populære her er hjemmelaget coleslaw og lun potetsalat med sennepsvinaigrette :) og grilla, fylte sopp - gjerne hvitløksmør + de hakka stilkene

Anonymkode: fd490...562

Skrevet

Salat med ruccolasalat og fetaost. Pastasalat med pastaskruer og grønnsaker (tomat, agurk, salatblad osv)

Skrevet

Brokkolisalat er kjempegodt til grillmat. 1 brokkoli, 1 halv rødløk, et grønt eple (skrellet), 1 boks creme fraiche, en sprut sitronsaft, litt salt og litt sukker.

Anonymkode: abc43...f6c

• Liker 1
Skrevet

Grillet tomat, squash og/eller aubergine er nydelig! Så sant det er plass på grillen ☺️

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brokkolisalat er kjempegodt til grillmat. 1 brokkoli, 1 halv rødløk, et grønt eple (skrellet), 1 boks creme fraiche, en sprut sitronsaft, litt salt og litt sukker.

Anonymkode: abc43...f6c

Jeg liker oppskriften fra Meny. Den er bl.a. med majones, rosiner og bringebæreddik.

Anonymkode: c6761...c85

• Liker 1
Skrevet

Å - glemte tomatsalat! :)  gode tomater nå, løk i tynne skiver, svarte oliven liker jeg + en olje/edikk dressing med div. krydder, basilikum

Anonymkode: fd490...562

• Liker 1
Skrevet

Maisstuing er veldig godt!

Skrevet

Ooo, mye godt her. Vil gjerne ha oppskrift på maisstuing! Takk dere. 

Skrevet

Maiskrem, coleslaw, kryddersmør, tzatziki, grilla grønnsaker. 

Jeg bruker hermetisk mais, gir det ett oppkok, lar det kjøle seg ned, kjører i blender til det blir kremaktig, og har oppi rømme og litt fløte til ønsket konsistens. Smaker til med salt og pepper. 

Anonymkode: aeb38...aa9

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ooo, mye godt her. Vil gjerne ha oppskrift på maisstuing! Takk dere. 

Jeg har bare pleid å Google det! Det er ganske simpelt, med kun fløte, hvitløk, salt og pepper. Og mais selvfølgelig 😊.

Skrevet (endret)

Melon, jordbær, eplebåter, oliven, fetaost, lime, sitron, kapers, spinatsalat, hvitløksbaguetter, rømme, chreme fraiche, sennep, blåmuggost, råkost. Kommer an på hva dere skal grille også. Regner med at det ikke kun er pølser. 

Jeg liker å blande ting som egentlig ikke passer sammen og prøve noe nytt. 

Endret av Atea
Skrevet

Anonymkode: 84017...062

• Liker 1
Skrevet (endret)

Coleslaw

Tzatsiki, fetaost og Halloimi

Breadsticks, krutonger eller hvitløksbrød

Grillet squash, aubergine, paprika, løk, tomater, asparges.

Pastasalat

couscoussalat, mango ogavokadosalat

Et brett med oppstykkede forskjellige meloner. (melon kan også grilles!)

Kryddersmør!!

Gode vinaigretter og dressinger senneper og ketchuper, flaksat, glaze/marinade og urter!

Småpoteter (grill dem på spyd med grønnsakene) ,eller hasselbakte poteter eller potetgrateng eller salat.

Off, nå ble jeg sulten.. :snurt:

Endret av Perle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...