Gå til innhold

Dårlig råd og bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i bryllup til en gammel barndomsvenninne som jeg ikke har hatt så veldig mye kontakt med de siste årene. Bryllupet virker å være relativt lavbudsjett og laidback og de sier de ikke ønsker seg noe, men jeg føler likevel jeg må kjøpe en gave. Økonomien er imidlertid ikke helt på topp om dagen, så jeg har ikke all verdens å sette av til formålet (tenker i utgangspunktet max 400 kr). Noen som har noen tips til en gave som er innenfor denne prisklassen og som kan funke til bryllup?

Anonymkode: 333d1...253

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville bestilt blomster til middagen, en liten bord-dekorasjon. 

Skrevet

Kan du strikke? Hva med en kjærlighetsvott?

Skrevet

Gifter meg selv om et par uker og har også sagt at vi ikke ønsker oss noe, og vi mener det. Om du likevel vil gi noe: En flaske god vin eller et par kvalitetshåndklær (om du kommer over noe på tilbud), tenker jeg er ting som blir brukt, satt pris på og ikke havner bakerst i skapet. 

Anonymkode: 3d4ce...cb7

• Liker 3
Skrevet

Har de ingen ønskeliste? Får mye fint for 400, men vanskelig når de ikke har liste.. Kjøp noe fint som er lett for de å bytte isåfall :) Som er fra en kjede som Brødrene Pedersen, ikke noe som bare finnes på nett feks.. 

Anonymkode: c1e18...1ad

Skrevet

Gi penger til en frivillig organisasjon feks dyrebeskyttelsen og skriv det i pent kort. Man kan jo også gi en boks melkehjerter hvis man ønsker

Skrevet

Ei fin fjøl og/eller ei god spekepølse. Kanskje noe lokalt? Lokale matvarer som ost og syltetøy er også fint å få.

Skrevet

En fin blomstervase

Anonymkode: 65d44...f3c

Skrevet

Gavekort på polet?

• Liker 2
Skrevet

Ikke bruk pengene på blomster, kjøp heller en litt god vin som tåler å lagres. Skriv et koselig kort om at den kan de kose seg med etterhvert som årene går.

Anonymkode: 0fb96...415

• Liker 2
Skrevet
På 16.8.2018 den 3.21, Atea skrev:

Jeg tror jeg ville bestilt blomster til middagen, en liten bord-dekorasjon. 

??   Brudeparet sørger for slikt selv

• Liker 11
Skrevet
38 minutter siden, Peonjenta said:

??   Brudeparet sørger for slikt selv

De kan avtale på forhånd. 

Skrevet
På 15.8.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i bryllup til en gammel barndomsvenninne som jeg ikke har hatt så veldig mye kontakt med de siste årene. Bryllupet virker å være relativt lavbudsjett og laidback og de sier de ikke ønsker seg noe, men jeg føler likevel jeg må kjøpe en gave. Økonomien er imidlertid ikke helt på topp om dagen, så jeg har ikke all verdens å sette av til formålet (tenker i utgangspunktet max 400 kr). Noen som har noen tips til en gave som er innenfor denne prisklassen og som kan funke til bryllup?

Da må du bruke fantasien! Er du flink med hendene dine og kan lage noen som de setter pris på? Det er jo ikke materialene som koster mest, det er arbeidet. Eller kjenner du noen som kan gjøre dette for deg, for en billig penge, og en vennetjeneste?

Jeg laget en gang en flott hagebenk, kjøpte inn materialer og fikk låne et snekkerverksted! Laget en gave som vedkommende satte utrolig pris på, og har den idag som "stas" benken utenfor huset sitt 30 år etterpå :) Tror jeg betalte et per 100 lapper i materialer, men brukte et par dager på å lage den.

Skrevet
På 16.8.2018 den 17.51, Ella1 skrev:

Disse koppene fra Jonathan Adler synes jeg er enkle og fine, grei pris også.           https://hoyer.no/interior/stue/stue/servise/mr-mrs-muse-mugmug_mrmrsmuse.jpg

Å herregud de er gyselige! Til TS! Kjøp ting som ikke skal sees på. Servise og sånt; vi er så forskjellige alle... 

Anonymkode: 5f84d...0df

• Liker 13
Skrevet
På 16.8.2018 den 17.37, Diamant20 skrev:

Gi penger til en frivillig organisasjon feks dyrebeskyttelsen og skriv det i pent kort. Man kan jo også gi en boks melkehjerter hvis man ønsker

Dette er en fin gave, men bare pass på å forsikre deg om at brudeparet faktisk støtter organisasjonen man velger å støtte :) Her kan man trå veldig feil...

• Liker 1
Skrevet

Med brudepar som har lavbudsjettbryllup og har sagt de ikke ønsker seg noe, kan det jo faktisk hende at de har alt de trenger (slik som mange har i dag), og ikke ønsker seg flere ting de fyller opp en allerede full leilighet med. Da ville jeg absolutt unngått «små-dill» og HVIS du absolutt vil kjøpe noe, heller tenkt at noe godt som kan konsumeres eller en opplevelse kunne vært et godt valg; som god vin, gode oljer (og liknende gavepakninger), opplevelser e.l. 

Eller som noen over her foreslår, hvis du er handy kan du jo lage noe. Men du skal gjerne kjenne de ganske godt da, selv om det er flott med historier som benken over her, ville det jo vært skikkelig kjipt hvis brudeparet ikke likte den i det hele tatt. 

Anonymkode: 26118...4b0

• Liker 1
Skrevet

Drikker de vin?

En flaske Barolo eller Bordeaux som kan lagres i 10-20 år. Fest på en lapp som beskriver at den skal åpnes på bryllupsdagen, da de feirer ti år som gift. 

Anonymkode: 84d83...2ce

• Liker 1
Skrevet
På 16.8.2018 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Har de ingen ønskeliste? Får mye fint for 400, men vanskelig når de ikke har liste.. Kjøp noe fint som er lett for de å bytte isåfall :) Som er fra en kjede som Brødrene Pedersen, ikke noe som bare finnes på nett feks.. 

Anonymkode: c1e18...1ad

Er det lett å bytte noe fra Brødrene Pedersen? For den kjeden har jeg aldri hørt om 

Jeg ville kjøpt vin til dem. Evt litt eksklusiv kaffe, te, sjokolade. 

• Liker 9
Skrevet
På 15.8.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 333d1...253

En del av disse kjøkken-ting butikkene gir 50% på første kjøp ved innmelding i kundeklubben. Hva med å melde seg inn å kjøpe noe litt «tidløst» som skåler fra Rosendahl eller lignende? - med byttekort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...