AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #41 Del Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, tdm900 said: Stopp eller ikke, det er påstanden om kjøre hele veien UTEN å lade! Lær deg å les! Som det jo faktisk er lagt fram at det er... Nå gjøres ikke det i praksis uansett så at det er mulig er ikke egentlig en så "big deal" Anonymkode: dfc60...26e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 28. august 2018 #42 Del Skrevet 28. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: BMW 5-serie 535D sliter nok bare med å finne riktig forum for sitt syn. Bilforumet generelt liker ikke diesel, bare bensin. Elbil og hybridforumer er heller ikke dieselfans. Dersom står BMW 5-serie 535D uten en egen klan og henger på feil forum. Det er bare synd på han. Anonymkode: 2f537...29e Er vanskelig å finne like mennesker med dieselsyn ja, men finnes nok en plass men hvor vet jeg ikke. Men de fleste som kjører BMW merhedes Volvo audi porche osv er positive til diesel. Mercedes nekter å gi opp dieselen som eneste merke, stor takk til de for det! Takker for at du synes synd på meg og tenker på en stakkars mann som har en tragisk bensinsluker av en BMW som orker å dra eieren dit han vil 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #43 Del Skrevet 28. august 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ingen elbilpropagander men refleksjon satt på trykk. En vesentlig forskjell, om man evner å reflektere både over saken og over refleksjonen. Anonymkode: bf486...a95 Nytt fakta som du kan reflektere på: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2018/08/28/195428027/ny-studie-luftforurensing-gjor-oss-dummere Anonymkode: 2f537...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 28. august 2018 #44 Del Skrevet 28. august 2018 7 timer siden, WCKD skrev: Men du kan ikke kalle andre for fanatikere når du selv er en selverklært fanatiker! Snakk om å kaste stein i glasshus... Kaster ikke stein i glasshus, kaster ingen ting i nærheten av glass i det heletatt, hvertfall ikke biler. Med biler menes ordentlig bil med diesel ikke små og verdiløse lekebiler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 28. august 2018 #45 Del Skrevet 28. august 2018 På 27.8.2018 den 9.43, AnonymBruker skrev: Ja, BMW 5-serie 535D lager dessverre dårlig stemning på forumet. Synd at forumet blir ødelagt av slike menn. Anonymkode: 2f537...29e Dårlig stemning? Må da få si min mening som alle andre, når noen tagger meg må jeg svare. Oki, gidder ikke kaste bort mer tid på denne tråden, lykke til alle sammen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #46 Del Skrevet 28. august 2018 Anonymkode: 2f537...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 28. august 2018 #47 Del Skrevet 28. august 2018 5 timer siden, WCKD skrev: Tror han skal holde seg til telletrådene sine ja, er vel der nivået hans ligger. Jeg faller hvertfall ikke så lavt å sier negative ting om deg eller andre brukere her inne, er ikke akuratt så voksent gjort. Gir meg her, lykke til videre, vi kan bli enige om å være uenige om denne saken 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 29. august 2018 #48 Del Skrevet 29. august 2018 9 timer siden, tdm900 skrev: Stopp eller ikke, det er påstanden om kjøre hele veien UTEN å lade! Lær deg å les! Men det er jo en påstand uten rot i virkeligheten, for enhver som kjører Oslo-Bergen vil stoppe minst en gang, og da kan man like godt lade opp. På et eller annet tidspunkt må man også fylle drivstoff i bensin- eller dieselbilen sin, men du kjører jo ikke så lenge av gangen uansett. Dette blir litt som å lage en lov mot bønnerop fra moskeene, man konstruerer et problem som ikke finnes i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 29. august 2018 #49 Del Skrevet 29. august 2018 8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Er vanskelig å finne like mennesker med dieselsyn ja, men finnes nok en plass men hvor vet jeg ikke. Men de fleste som kjører BMW merhedes Volvo audi porche osv er positive til diesel. Mercedes nekter å gi opp dieselen som eneste merke, stor takk til de for det! Takker for at du synes synd på meg og tenker på en stakkars mann som har en tragisk bensinsluker av en BMW som orker å dra eieren dit han vil 😎 Positive til diesel? De forsøker å fase det ut. Hvorfor tror du sportsbiler kjører på bensin, fordi diesel er best? Du er naiv. 8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Kaster ikke stein i glasshus, kaster ingen ting i nærheten av glass i det heletatt, hvertfall ikke biler. Med biler menes ordentlig bil med diesel ikke små og verdiløse lekebiler! Har du så lite kjennskap til det norske språk at du ikke forstår hva uttrykket stein i glasshus betyr? «Lekebilen» jeg hadde fliser din til tross for at den kostet under en tredel av din, hva sier det da om din bil? 8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Dårlig stemning? Må da få si min mening som alle andre, når noen tagger meg må jeg svare. Oki, gidder ikke kaste bort mer tid på denne tråden, lykke til alle sammen 🙂 Sier din mening? Du kaller andre for fanatikere, som er negativt ladet, når du selv viser deg som en fanatiker ut i fra ditt syn i saken. Og få lov til å svare? Det har noe med måten du diskuterer på, du farer med løgn og opptrer uredelig, da lager du dårlig stemning. 8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Jeg faller hvertfall ikke så lavt å sier negative ting om deg eller andre brukere her inne, er ikke akuratt så voksent gjort. Gir meg her, lykke til videre, vi kan bli enige om å være uenige om denne saken 🙂 Tror ikke du skal snakke så høyt om å være voksen da du ikke behersker det norske språk, kaller andre for fanatikere og ikke svarer på det som skriver. Du er ikke uenig, du er en ignorant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. august 2018 #50 Del Skrevet 29. august 2018 13 timer siden, WCKD skrev: Men det er jo en påstand uten rot i virkeligheten, for enhver som kjører Oslo-Bergen vil stoppe minst en gang, og da kan man like godt lade opp. På et eller annet tidspunkt må man også fylle drivstoff i bensin- eller dieselbilen sin, men du kjører jo ikke så lenge av gangen uansett. Dette blir litt som å lage en lov mot bønnerop fra moskeene, man konstruerer et problem som ikke finnes i virkeligheten. Konstruerer ikke noe som helst. Det var ikke din mening her som er poenget.....for det går helt fint, å kjøre tur/retur på en tank diesel mellom Oslo/Bergen. Men det klarer ikke ene veien en gang på én lading på ei batterikasse. Skal jeg kjøre en såpass lang tur, fyller tanken seinest kvelden før, så er det bare å kjøre. Kan også stoppe nøyaktig hvor jeg vil, trenger ikke stoppe ved noe pumpe for å tanke. Du finner neppe en ladestasjon på en fin rasteplass midt oppe på fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #51 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg husker at diesel fungerte dårlig i vårt arktiske klima. Når temperaturen kommer under et visst punkt så er det game over og bare å glemme å få fyr på sot-oljen. I det hele tatt burde hele dieselgreie vært forbudt for mange år siden. Men det er lov å snu i tide! Anonymkode: 2f537...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 29. august 2018 #52 Del Skrevet 29. august 2018 2 timer siden, tdm900 skrev: Konstruerer ikke noe som helst. Det var ikke din mening her som er poenget.....for det går helt fint, å kjøre tur/retur på en tank diesel mellom Oslo/Bergen. Men det klarer ikke ene veien en gang på én lading på ei batterikasse. Skal jeg kjøre en såpass lang tur, fyller tanken seinest kvelden før, så er det bare å kjøre. Kan også stoppe nøyaktig hvor jeg vil, trenger ikke stoppe ved noe pumpe for å tanke. Du finner neppe en ladestasjon på en fin rasteplass midt oppe på fjellet. Jøss, har du en bil som går på luft siden du ikke behover å fylle på drivstoff? Det er irrelevant at man ikke trenger å fylle opp tanken på en bil med forbrenningsmotor mellom Oslo og Bergen, for du må uansett stoppe på strekka, og hva har det da å si om bilen står med en ledning i seg eller ikke? Og seriøst, hvem faen kjører Oslo-Bergen 5 dager i uka når det ikke er snakk om næringsvirksomhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #53 Del Skrevet 30. august 2018 19 timer siden, WCKD skrev: Men det er jo en påstand uten rot i virkeligheten, for enhver som kjører Oslo-Bergen vil stoppe minst en gang, og da kan man like godt lade opp. På et eller annet tidspunkt må man også fylle drivstoff i bensin- eller dieselbilen sin, men du kjører jo ikke så lenge av gangen uansett. Dette blir litt som å lage en lov mot bønnerop fra moskeene, man konstruerer et problem som ikke finnes i virkeligheten. Vedkommende som kjørte Konaen stoppet faktisk.. to ganger trur jeg det var. Men bare pissepauser, han ladet ikke. 10% når han kom frem til Oslo. Det er vel bare Teslaer som klarer noe tilsvarende. Ja og kreftkjerrer da, med 5 ganger dyrere drivstoff. Det er helt latterlig hvordan dieselfolka skryter av hvor langt de kan kjøre, når blæra deres holder mindre enn halvparten. Samme med ræva. Anonymkode: 5e6a1...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 30. august 2018 #54 Del Skrevet 30. august 2018 7 timer siden, WCKD skrev: Jøss, har du en bil som går på luft siden du ikke behover å fylle på drivstoff? Det er irrelevant at man ikke trenger å fylle opp tanken på en bil med forbrenningsmotor mellom Oslo og Bergen, for du må uansett stoppe på strekka, og hva har det da å si om bilen står med en ledning i seg eller ikke? Og seriøst, hvem faen kjører Oslo-Bergen 5 dager i uka når det ikke er snakk om næringsvirksomhet? Det var snakk om å kjøre Oslo/Bergen, og får bare være hva det vil om det er en privat tur eller næring! Og bare til info, så kan jeg kjøre 130mil, som er det samme som 1300km på 65liter diesel😁😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 30. august 2018 #55 Del Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, tdm900 skrev: Det var snakk om å kjøre Oslo/Bergen, og får bare være hva det vil om det er en privat tur eller næring! Og bare til info, så kan jeg kjøre 130mil, som er det samme som 1300km på 65liter diesel😁😁😁 Ja, jeg vet det, og mitt tilsvar var at man ikke kjører Oslo-Bergen uten å stanse for å strekke på beina eller liknende, så det blir latterlig å diskutere om den akkurat greier det eller ikke! Og dessuten, hvem kjører den ruta fem dager i uka? Folk flest klarer seg med en elbil, og har man to biler så er det gull at en av dem er elektriske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #56 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg har kjørt mange strekninger der El-bil ladning SLIK DEN ER I DAG, ville markant økt kjøretiden. Det er fortsatt ingen sammenheng mellom ladetid og fylletid. Blandt annet ville ferien vår i år blitt sterkt amputert med en EL-bil. Jeg er også sterk kritisk til den enorme motstanden mot Diesel, gitt at vi har større mulighet for ren og miljøvennlig diesel drift basert på blue-crud, enn for erstatningsprodukter for bensin, og en slik utvikling krever INGEN infrastruktur-utvikling. Hvilket tross alt er EL-bil utviklingens største utfordring. Man kan argumentere for ideen om en utvikling med flere biler. At folk har mere enn to biler for å avsette behovene. Men det er ikke egentlig en miljøløsning det heller. Jeg kjører EL-bil, og jeg har ingen problem med å se potensialet, men for øyeblikket er det ett potensial. Tesla har vist hva man kan få til, men vi trenger flere på banen for å få den utviklingen som til slutt får El-bilen til å fungere like godt som kompostert dinosaurmat bilene. I mellomtiden prøver vi å styre utviklingen. I den styringen bør vi ikke være så hardhent at vi går glipp av potensialet i bedre løsninger på grunn av teknologiske fordommer: ref. Dieselbiler og blue-crud. Anonymkode: 507db...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 30. august 2018 #57 Del Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjørt mange strekninger der El-bil ladning SLIK DEN ER I DAG, ville markant økt kjøretiden. Det er fortsatt ingen sammenheng mellom ladetid og fylletid. Blandt annet ville ferien vår i år blitt sterkt amputert med en EL-bil. Jeg er også sterk kritisk til den enorme motstanden mot Diesel, gitt at vi har større mulighet for ren og miljøvennlig diesel drift basert på blue-crud, enn for erstatningsprodukter for bensin, og en slik utvikling krever INGEN infrastruktur-utvikling. Hvilket tross alt er EL-bil utviklingens største utfordring. Man kan argumentere for ideen om en utvikling med flere biler. At folk har mere enn to biler for å avsette behovene. Men det er ikke egentlig en miljøløsning det heller. Jeg kjører EL-bil, og jeg har ingen problem med å se potensialet, men for øyeblikket er det ett potensial. Tesla har vist hva man kan få til, men vi trenger flere på banen for å få den utviklingen som til slutt får El-bilen til å fungere like godt som kompostert dinosaurmat bilene. I mellomtiden prøver vi å styre utviklingen. I den styringen bør vi ikke være så hardhent at vi går glipp av potensialet i bedre løsninger på grunn av teknologiske fordommer: ref. Dieselbiler og blue-crud. Anonymkode: 507db...794 Er det ikke AdBlue du mener? Lastebiler med Euro6 motor har jo like blank eksosrør, innvendig, som da det ble montert på fabrikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #58 Del Skrevet 30. august 2018 Politikerne er helt avhengige av å flå bilistene, alle svindyre avgifter vil gradvis gjelde også elbiler, politikerne vil kun finne på nye navn til avgiftene, da gjenstår spørsmålet; er det bedre og mer praktisk å kjøre elbil? Kanskje dette viser seg å være bare nok et mislykket norsk miljøeksperiment? Rekkevidde og lading må uansett bli mye bedre enn det er i dag. Sykkel og buss vil aldri erstatte private kjøretøy, det er det bare politikere som kan betale med andres penger som tør å tro på. Anonymkode: c4585...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 30. august 2018 #59 Del Skrevet 30. august 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politikerne er helt avhengige av å flå bilistene, alle svindyre avgifter vil gradvis gjelde også elbiler, politikerne vil kun finne på nye navn til avgiftene, da gjenstår spørsmålet; er det bedre og mer praktisk å kjøre elbil? Kanskje dette viser seg å være bare nok et mislykket norsk miljøeksperiment? Rekkevidde og lading må uansett bli mye bedre enn det er i dag. Sykkel og buss vil aldri erstatte private kjøretøy, det er det bare politikere som kan betale med andres penger som tør å tro på. Anonymkode: c4585...fed Sykkel og buss kan fint erstatte private kjøretøy dersom infrastrukturen er god nok. I Oslo KAN det gå, men vi er langt unna en god dekningsgrad. I store deler av landet er det helt umulig fordi vi har prioritert at folk skal bo der ingen skulle tru at nokon kunne bu fremfor å sentralisere slik at veier, jernbane, tilbud og så videre kunne blitt langt bedre og billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 30. august 2018 #60 Del Skrevet 30. august 2018 8 timer siden, tdm900 skrev: Det var snakk om å kjøre Oslo/Bergen, og får bare være hva det vil om det er en privat tur eller næring! Og bare til info, så kan jeg kjøre 130mil, som er det samme som 1300km på 65liter diesel😁😁😁 Nytter ikke diskutere med slike som har fått elbil/lekebil i hjernen, den er som en Gud for de 😂 alle normale som bor utenfor byer har diesel eller bensin, el er rett og slett ubrukelig hvertfall på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå