Ginavn Skrevet 25. august 2018 #21 Del Skrevet 25. august 2018 21 minutter siden, WCKD skrev: Om du tror diesel er fremtiden er du på ville veier. EGR filter blir tett om du bare småkjører. Alle goder er vekk? I Oslo betaler du ikke bom, det er gratis parkering og i tillegg har man lave servicekostnader, forsikring og årsavgift. Jeg har sagt det før og sier det igjen, du må slutte å fare med løgn!!!!!! En faktor er jo hvorvidt lenge el-bilene beholder fordelene de har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #22 Del Skrevet 25. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart de ble misfornøyd. Spesielt Ion, som man kaller trilling (det er tre produsenter som leverer denne, i praksis er det samme bilen). Den har en rekkevidde på nedi 5-6 mil på vinteren. Leafen er noe bedre, men du sier ingenting om hvilken versjon det er. Er det snakk om bruktbiler, begynner rekkevidden å krympe på de å. Særlig merkbart om vinteren. Ingen av de lader særlig raskt på hurtigladestasjonene, igjen er det mange ganger verre på vinter. De som kjøpte de har rett og slett gjort dårlig jobb med å sette seg inn i både økonomi og egenskaper til disse bilene, før de kjøpte. De sier mer om kameratene dine enn bilene.Kan trekke frem et eksempel fra andre enden av skalaen: Hyundai Kona. Hadde de reservert en slik hver, hadde de hatt bilen idag og kunne kjørt Bergen - Oslo uten å lade. Når du ikke trenger å stoppe, har det ingenting å bety hva som driver bilen. Utenom kanskje at turen koster en 50 lapp. Anonymkode: 5e6a1...1e9 Hvordan har du tenkt å klare det?? Når avstanden mellom Oslo/Bergen er 463km, og rekkevidden på Kona er INNTIL 482km? Og det er med WLTP kjøresyklus, som er omtrent like upålitelig som NEDC. Fordi, WLTP er ikke tilpasset norsk topografi, ei heller den norske vinteren. Anonymkode: 2d0ab...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 25. august 2018 #23 Del Skrevet 25. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart de ble misfornøyd. Spesielt Ion, som man kaller trilling (det er tre produsenter som leverer denne, i praksis er det samme bilen). Den har en rekkevidde på nedi 5-6 mil på vinteren. Leafen er noe bedre, men du sier ingenting om hvilken versjon det er. Er det snakk om bruktbiler, begynner rekkevidden å krympe på de å. Særlig merkbart om vinteren. Ingen av de lader særlig raskt på hurtigladestasjonene, igjen er det mange ganger verre på vinter. De som kjøpte de har rett og slett gjort dårlig jobb med å sette seg inn i både økonomi og egenskaper til disse bilene, før de kjøpte. De sier mer om kameratene dine enn bilene. Kan trekke frem et eksempel fra andre enden av skalaen: Hyundai Kona. Hadde de reservert en slik hver, hadde de hatt bilen idag og kunne kjørt Bergen - Oslo uten å lade. Når du ikke trenger å stoppe, har det ingenting å bety hva som driver bilen. Utenom kanskje at turen koster en 50 lapp. Anonymkode: 5e6a1...1e9 Hvorfor betale en halv million for en lekebil? Kona er dyr som faen og like dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #24 Del Skrevet 26. august 2018 Kona koster 325 000. Da får du nesten alt av utstyr som finnes på denne modellen. Anonymkode: 2f537...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 27. august 2018 #25 Del Skrevet 27. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kona koster 325 000. Da får du nesten alt av utstyr som finnes på denne modellen. Anonymkode: 2f537...29e Du må ikke bry deg med hva den brukeren lirer av seg, han farer konsekvent med løgn i alle tråder han deltar i... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #26 Del Skrevet 27. august 2018 Ja, BMW 5-serie 535D lager dessverre dårlig stemning på forumet. Synd at forumet blir ødelagt av slike menn. Anonymkode: 2f537...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 28. august 2018 #27 Del Skrevet 28. august 2018 På 16.8.2018 den 0.34, BMW 5-serie 535D skrev: Jeg er verken for hydrogen eller EL, eneste som er drivstoff er og forblir diesel. Diesel går lenge på en tank og er ferdig fylt på 3 min uten alt for mye dilldall. Dessverre følger også BMW etter denne utviklingen ja, men jeg tror ikke diesel dør ut i min levealder tross jeg kun er 23 år, diesel og til nød bensin. Har kamerater som kjøpte seg elbil pga økonomiske gevinster, men angrer den dag i dag da så og si alle goder er vekk Morsomt at du kaster rundt deg med negativt ladede uttrykk som «elbilfanatiker» når du selv kommer med slike utspill. Du er jo selve definisjonen av en fanatiker. Hva mest å se bjelken i ditt eget øye, fremfor flisen i din nabos? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 28. august 2018 #28 Del Skrevet 28. august 2018 5 timer siden, WCKD skrev: Morsomt at du kaster rundt deg med negativt ladede uttrykk som «elbilfanatiker» når du selv kommer med slike utspill. Du er jo selve definisjonen av en fanatiker. Hva mest å se bjelken i ditt eget øye, fremfor flisen i din nabos? Sier bare meningen om om den saken akkuratt som du sier din mening. At noen kjører diesel er helt greit for meg, men politikken om å få bort dieselen gjør meg fly forbanna, alle mennesker vil ikke kjøre med en jævla lekebil. Bibelen gir jeg faen i så bibelsitering til meg har ingen hensikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #29 Del Skrevet 28. august 2018 BMW 5-serie 535D sliter nok bare med å finne riktig forum for sitt syn. Bilforumet generelt liker ikke diesel, bare bensin. Elbil og hybridforumer er heller ikke dieselfans. Dersom står BMW 5-serie 535D uten en egen klan og henger på feil forum. Det er bare synd på han. Anonymkode: 2f537...29e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 28. august 2018 #30 Del Skrevet 28. august 2018 4 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Sier bare meningen om om den saken akkuratt som du sier din mening. At noen kjører diesel er helt greit for meg, men politikken om å få bort dieselen gjør meg fly forbanna, alle mennesker vil ikke kjøre med en jævla lekebil. Bibelen gir jeg faen i så bibelsitering til meg har ingen hensikt! Men du kan ikke kalle andre for fanatikere når du selv er en selverklært fanatiker! Snakk om å kaste stein i glasshus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #31 Del Skrevet 28. august 2018 På 25.8.2018 den 22.19, AnonymBruker skrev: Hvordan har du tenkt å klare det?? Når avstanden mellom Oslo/Bergen er 463km, og rekkevidden på Kona er INNTIL 482km? Og det er med WLTP kjøresyklus, som er omtrent like upålitelig som NEDC. Fordi, WLTP er ikke tilpasset norsk topografi, ei heller den norske vinteren. Anonymkode: 2d0ab...532 Jeg har ikke en slik bil, men noen har altså klart det. Den bilen har et ekstremt lavt forbruk. Bjørn Nyland har også slått den offisielle WLTP rekkevidden. Da lå han i gjennomsnitt i 90kmt. Han fikk 510km på en lading. Mer enn nok til en tur Bergen - Oslo uten stopp. Dette er beviset på at nye biler som begynner å komme på markedet nå, vil snu opp/ned på alt. Når man ikke må stoppe for å lade, er det prisen på å lade opp bilen hjemme i garasjen som er det avgjørende. Tiden det tar å kjøre er akkurat lik som hvilken som helst bil, men prisen for kjøreturen er en femtedel. Anonymkode: 5e6a1...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #32 Del Skrevet 28. august 2018 På 26.8.2018 den 1.34, BMW 5-serie 535D skrev: Hvorfor betale en halv million for en lekebil? Kona er dyr som faen og like dårlig Du viser nok en gang at du ikke har snøring. Hverken på priser eller noen ting som helst annet. Anonymkode: 5e6a1...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 28. august 2018 #33 Del Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du viser nok en gang at du ikke har snøring. Hverken på priser eller noen ting som helst annet. Anonymkode: 5e6a1...1e9 Tror han skal holde seg til telletrådene sine ja, er vel der nivået hans ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #34 Del Skrevet 28. august 2018 På 15.8.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke noe på. Hva med dere? https://www.naf.no/her-finner-du-naf/lokalavdelinger/lokalavdeling-bodo/artikkel/kun-nullutslippsbiler-i-2025-/ https://www.tv2.no/a/9888025/ https://www.dinside.no/motor/nordmenn-tror-ikke-pa-elbilloftet/69849584 Anonymkode: 6db0c...631 Noe å tenke på: Årets vannmangel og dermed mangel på ren enerig, så burde det tenkes over om elbil egentlig er så miljøvennlig som man vil ha det til. Hvor kommer kraften til å fylle strøm på bilene fra, nå? Hva er forskjellen på å produsere trøm til elbiler fra kullkraftverk, atomkraftverk og biler som slipper ut eksos fra bensin eller dieselmotorer? Hvor mange husholdningers strømforbruk "brukes opp" av elbiler? Anonymkode: bf486...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. august 2018 #35 Del Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke en slik bil, men noen har altså klart det. Den bilen har et ekstremt lavt forbruk. Bjørn Nyland har også slått den offisielle WLTP rekkevidden. Da lå han i gjennomsnitt i 90kmt. Han fikk 510km på en lading. Mer enn nok til en tur Bergen - Oslo uten stopp. Dette er beviset på at nye biler som begynner å komme på markedet nå, vil snu opp/ned på alt. Når man ikke må stoppe for å lade, er det prisen på å lade opp bilen hjemme i garasjen som er det avgjørende. Tiden det tar å kjøre er akkurat lik som hvilken som helst bil, men prisen for kjøreturen er en femtedel. Anonymkode: 5e6a1...1e9 Ja du verden, det er hele 28km lengre enn hva fabrikken sier! HURRA!!! Du er det første som har gått på den limpinnen!!! La oss se om Mr.Nyland virkelig klarer å kjøre Oslo/Bergen en vinterdag, som er i motsatt ende av temperaturskalaen mot det han kjørte der Tror du skal innse først som sist det Nyland gjør, han viser hva som er MULIG, ikke det som er REALISTISK!!! Derimellom er det stor forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 28. august 2018 #36 Del Skrevet 28. august 2018 3 timer siden, tdm900 skrev: Ja du verden, det er hele 28km lengre enn hva fabrikken sier! HURRA!!! Du er det første som har gått på den limpinnen!!! La oss se om Mr.Nyland virkelig klarer å kjøre Oslo/Bergen en vinterdag, som er i motsatt ende av temperaturskalaen mot det han kjørte der Tror du skal innse først som sist det Nyland gjør, han viser hva som er MULIG, ikke det som er REALISTISK!!! Derimellom er det stor forskjell! Jeg håper ikke du driver og kjører Oslo-Bergen uten stopp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #37 Del Skrevet 28. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Noe å tenke på: Årets vannmangel og dermed mangel på ren enerig, så burde det tenkes over om elbil egentlig er så miljøvennlig som man vil ha det til. Hvor kommer kraften til å fylle strøm på bilene fra, nå? Hva er forskjellen på å produsere trøm til elbiler fra kullkraftverk, atomkraftverk og biler som slipper ut eksos fra bensin eller dieselmotorer? Hvor mange husholdningers strømforbruk "brukes opp" av elbiler? Anonymkode: bf486...a95 Et kullkraftverk har en betydelig høyere virkningsgrad enn en bensinbil. Dette gjør at en elbil utnytter energien bedre uansett energikilde. Anonymkode: dfc60...26e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #38 Del Skrevet 28. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe å tenke på: Årets vannmangel og dermed mangel på ren enerig, så burde det tenkes over om elbil egentlig er så miljøvennlig som man vil ha det til. Hvor kommer kraften til å fylle strøm på bilene fra, nå? Hvor mange husholdningers strømforbruk "brukes opp" av elbiler? Anonymkode: bf486...a95 Dette er en klassisk anti elbil propaganda som fossil-lobbyen kommer med om at og om at, selv om den har vært besvart mange mange ganger før. Nei, elbiler bruker ikke opp "strømmen". Slutt å spre slikt tull. Men en elbil så oppnår man flere gode miljøeffekter på en gang; 0 null forbruk av kreftoljen. Olje som krever MYE strøm til produksjon, distribusjon, lagring og andre miljøeffekter. Du kan omtrent regne 1:1 balanse bare på dette. Så kan du i tillegg ta med det forholdet at en elbil har virkningsgrad på 90% eller bedre. En fossilbil maks 30% eller dårligere. Så kan du i tillegg ta med at elbilen har flere tusen færre deler som slites og må repareres med alt det drar med seg av kreftoljer i produksjonen. Så slutt å spre denne gamle propagandaen! Anonymkode: 2f537...29e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. august 2018 #39 Del Skrevet 28. august 2018 37 minutter siden, WCKD skrev: Jeg håper ikke du driver og kjører Oslo-Bergen uten stopp? Stopp eller ikke, det er påstanden om kjøre hele veien UTEN å lade! Lær deg å les! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #40 Del Skrevet 28. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en klassisk anti elbil propaganda som fossil-lobbyen kommer med om at og om at, selv om den har vært besvart mange mange ganger før. Nei, elbiler bruker ikke opp "strømmen". Slutt å spre slikt tull. Men en elbil så oppnår man flere gode miljøeffekter på en gang; 0 null forbruk av kreftoljen. Olje som krever MYE strøm til produksjon, distribusjon, lagring og andre miljøeffekter. Du kan omtrent regne 1:1 balanse bare på dette. Så kan du i tillegg ta med det forholdet at en elbil har virkningsgrad på 90% eller bedre. En fossilbil maks 30% eller dårligere. Så kan du i tillegg ta med at elbilen har flere tusen færre deler som slites og må repareres med alt det drar med seg av kreftoljer i produksjonen. Så slutt å spre denne gamle propagandaen! Anonymkode: 2f537...29e Dette er ingen elbilpropagander men refleksjon satt på trykk. En vesentlig forskjell, om man evner å reflektere både over saken og over refleksjonen. Anonymkode: bf486...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå