Panciee Skrevet 15. august 2018 #1 Del Skrevet 15. august 2018 Hei! ☺️ Jeg ønsker å kjøpe et rimelig keyboard for meg som er helt amatør. Jeg kan absolutt ingenting, er student og er usikker på hva jeg bør satse på. Jeg ønsket å gå på kurs om dette da jeg var liten, men gjorde det dessverre aldri. De siste par årene har jeg bare hatt veldig lyst til å lære litt som en hobby, og tenker det også er greit å kunne litt i forhold til at jeg også skal bli lærer. Er det noen musikkinteresserte som kunne gitt meg noen tips? Tenker noe brukt gjennom f.eks. finn.no, men gjerne gi noen tips etter hva jeg skal se etter. Åpen for andre forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Del Skrevet 15. august 2018 Dersom du tenker å lære deg å spille, og ikke bare bruke det som et musikkteoretisk verktøy, bør du kjøpe deg et el-piano, og ikke et keyboard. Det bør være i full størrelse, d.v.s. 88 tangenter, og tangentene må være veide (d.v.s. det er motstand i dem). Du kan så klart få tak i et keyboard med 88 veide tangenter, men det vil med en gang være mye dyrere enn et basic el-piano, og som nybegynner vil du ikke ha behov for 99% av funksjonene. Det trenger ikke være et hybrid-piano. Det er med en gang mye, mye dyrere. Det bør ikke være nødvendig for deg å betale mer enn 2000-3000 kroner. Men dersom du har muligheten til det, med tanke på både plass og lyd, vil jeg anbefale et akustisk piano. Slike kan du lett finne gratis på Finn, og enkelte av dem er til og med av god kvalitet. Det er en helt annen klang, opplevelse og følelse i kroppen å spille på et ekte, akustisk instrument. Ulempen er at det da må stemmes, og at det er tung og uhamslig, men akk så mye mer inspirerende å øve på. Anonymkode: 6b5b2...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå