Gå til innhold

Hva er deres erfaringer med E-golf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd eller eier en E-golf? Hva er deres opplevelse? Er det en bra bil?

Anonymkode: 4d9d5...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode erfaringer. Vi har e-golf med den «gamle» motoren, altså den med 190 km rekkevidde. For oss er golfen bil nr 2, og da holder rekkevidden i massevis. Hvis du skal ha e-golf som eneste bil ville jeg valgt den nye med 300 km rekkevidde. e-Golf ser ut som en hvilken som helst annen bil. Den skiller seg ikke ut utseendemessig. Den er lett og behagelig å kjøre, og framstår med god byggekvalitet. Plassen er som i de fleste andre biler på samme størrelse. Det er god plass til fire voksne i kupeen. Bagasjerommet er helt ok. Jeg synes menyene på dashbordet er brukervennlige, og at appstyringen er grei. 

Vi har sammenliknet og prøvd mange forskjellige elbiler (ikke Tesla, da den aldri var et alternativ pga pris), og e-Golf er den som  soleklart gav best kvalitet for pengene. Har også for moro skyld prøvekjørt noen modeller etter at vi selv kjøpte golfen. Nissan Leaf (både gammel og ny modell) framstår f.eks med mye dårligere kvalitet både materielt, bygningsmessig og kjørekomfortmessig, og bagasjerommet så trangere ut enn i golfen. Kia Soul virket også  som en billigbil. Da vi kjøpte sto vi til slutt mellom e-golf og BMW i3. Prisforskjellen, og det faktum at jeg synes i3 er gruelig stygg, gjorde utslaget for vår del.  

Anonymkode: 35ed7...f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har e-golf og er veldig fornøyd. Har også den med 190 km rekkevidde, og det rekker akkurat til min kjøring. Den er god å kjøre og jeg syns også plassen er grei. Jeg kjører som regel med tre barn (to bak og en foran), men jeg kan få alle tre knødd inn i baksetet om jeg må.

Jeg var helt uvant med automatgir og alt det fancye som moderne biler har å by på, og kan melde at e-golfen er veldig intuitiv og brukervennlig, om det er et poeng.

Anonymkode: ba97a...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte e-golf 21 kWh neste 80k før jeg solgte den.

Pluss:

Billig i drift, 21 kWh batteriet var billig å kjøpe, få feil på min bil.

Minus:

Rekkevidde vinter ca. 80 km
Stoffstolene ble flekkete.
Varmetråder i frontruta er synlig.
Batteriet mangler aktiv kjøling og varme. Da ble hurtigladingen treg og batteriet kokte om sommeren. Det ga også ekstra dårlig rekkevidde om vinteren.
VAG har dessverre valg en type gas i varmepumpen som er ikke egnet for vårt arktisk klima. Effekten under +7'c er svært begrenset i forhold til enkelte konkurrenter.

Ellers

Den nye 31,5 kWh batteri er svindyrt i forhold til konkurrentene som har 64 kWh til samme pris og med mer utstyr.

Anonymkode: 4df35...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.8.2018 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Den nye 31,5 kWh batteri er svindyrt i forhold til konkurrentene som har 64 kWh til samme pris og med mer utstyr.

...men du må stå i kø i et par år for å få dem (Kona, Ampera)..  Og "brukte" selges til overpris.

Vi har en eGolf av den nye typen og er meget godt fornøyd. Kjører vanligvis 2-3 mil pr dag og lader hjemme en gang i uken.

Har foreløpig ikke kjørt mer enn 250 km på en dag, og aldri brukt hurtiglading. 

Eneste ulempen i forhold til nye Leaf, Ionic, Soul er prisen. Men etter å ha sett nærmere på dem ble valget lett. Og mesteparten av merprisen får vi forhåpentligvis igjen når bilen skal selges.

(i3 falt for oss ut på grunn av utseendet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...