Gå til innhold

Ex on the Beach Norge - 2018

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, jabx skrev:

Du må være usedvanlig svak da.

Nei, slett ikke. Jeg er realtivt sterk faktisk, og har drevet med fysisk kropparbeid hele livet.

Kan jo si hvilken dame det var som holdt meg fast da, siden hun er en som står åpent fram og formidler hva hun driver med. Og meg vet du jo ikke hvem er. Det er hun her. Hun er ganske veltrent som du ser da, men var nok ikke fullt så trent dengang. Det er tilbake i forrige tiår dette skjedde.

Anonymkode: e977e...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min snakker Bergensk, men han snakker ikke likt som Daniel. Tror det er ganske mange forskjellige måter å snakke Bergensk på, for jeg skjønte sent at Daniel var fra Bergen.

Anonymkode: 30112...44a

Usexy dialekt, jeg takler det ikke. Og ja jeg vet det varierer innen Bergen. Usexy er det uansett. 

Anonymkode: a1583...a85

• Liker 4
Skrevet

Men hvem tror/håper folk er neste som ryker ut? Malin gjør jo ikke så veldig mye ut av seg, også er det Jørgen da, men virker som han fikser litt action i neste episode haha, gleder meg 😍

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke tatt i han med tang. Syns ikke han er attraktiv, også takler jeg ikke bergens-dialekt. Fatter ikke at damene er så ville etter han jeg ass. 

Jeg takler ikke mennesker som går rundt og sier ass... 🤮

Anonymkode: 2d38f...517

• Liker 3
Skrevet

Jørgen er jo den der inne som gir håp for menneskeheten. Håper han forblir i huset. Håper virkelig samfunnet dreier seg i retning mer gammeldagse idealer snart. Det bør bli kult å spare sengekos til man er i et forpliktende og langvarig forhold. Kan ikke skjønne at noen i lengden får det godt med seg selv ved å dyppe laksen, eller dele brødet og musa med så mange. Å se dette programmet bør få folk til å revurdere sine seksualvaner. Hvem vil bli som folka i huset, liksom ...

Anonymkode: 5b29c...97f

• Liker 14
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke mennesker som går rundt og sier ass... 🤮

Anonymkode: 2d38f...517

Åh giiid Larsen 😲

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jørgen er jo den der inne som gir håp for menneskeheten. Håper han forblir i huset. Håper virkelig samfunnet dreier seg i retning mer gammeldagse idealer snart. Det bør bli kult å spare sengekos til man er i et forpliktende og langvarig forhold. Kan ikke skjønne at noen i lengden får det godt med seg selv ved å dyppe laksen, eller dele brødet og musa med så mange. Å se dette programmet bør få folk til å revurdere sine seksualvaner. Hvem vil bli som folka i huset, liksom ...

Menn vil jo ikke ha forhold så da blir det sånn, da.. Håper jenter holder beina samlet og holder seg unna menn. DET er løsningen. 

• Liker 1
Skrevet

Menn vil ha forhold de, når de er klare for det. Men helst med damer som ikke har vært like «løse» som dem selv 😠😠😠 Som relativt prippen dame har jeg aldri hatt problemer med å få meg kjæreste. Men jeg har opplevd noen ganger at menn jeg liker sier at jeg er ei sånn som de vil gifte seg med. Bare ikke nå ... Og gjett hvem som med glede avviser dem når de kommer tilbake et par år senere 😂

• Liker 6
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn vil ha forhold de, når de er klare for det. Men helst med damer som ikke har vært like «løse» som dem selv 😠😠😠 Som relativt prippen dame har jeg aldri hatt problemer med å få meg kjæreste. Men jeg har opplevd noen ganger at menn jeg liker sier at jeg er ei sånn som de vil gifte seg med. Bare ikke nå ... Og gjett hvem som med glede avviser dem når de kommer tilbake et par år senere 😂

Typisk menn det der. Avviser kvinner over lav sko og når de er klare ( i 40 årene) så er det ingen som vil ha dem..Mange av dem kommer gjerne derfor inn på steder som feks dette forumet og syter over manglende respons på Tinder...

Anonymkode: 0786d...dfb

• Liker 7
Skrevet
På 1.9.2018 den 18.14, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg har ikke sagt at det var et overgrep. Har ikke engang sett episoden. Er bare veldig for å si at nei, det er ikke alltid å gå vekk, det er ikke alltid å skrike eller bli sint. Hva med de som ikke vil ha sex, uavhengig av om det var et overgrep eller ikke, som ikke klarer å si ifra, som ikke klarer å vise sinne, som stivner fremfor å løpe eller gå til angrep? 

Daniel er ikke et offer. Han elsker å være kostbar fordi han kan være det og likevel få de når det passer han. Han har jo selv sagt at det kan ikke bli for mange jenter og at han ikke gikk fordi han synes det var godt å kysse med dem. I tillegg liker han å imponere de andre gutta som får med seg det som skjer. Ole ble jo tydeligvis imponert over 6 kanten. Det går ikke an å sammenligne dette med en ung usikker jente som blir utsatt for det samme av to menn. Styrkeforholdet er mye større og også de sosiale rollene. 

Anonymkode: a37b0...c7f

• Liker 5
Skrevet

Er Daniel såå populær i virkeligheten utenfor programmet? På facebook har han ganske få likes på bilder og nesten ingen kommentarer (ja haha jeg stalket han, og vet det er teit å telle likes men det har en liten symbolsk mening da)

Anonymkode: d15c1...2ef

• Liker 8
Gjest Minesveiper
Skrevet

Synes serien er lættis, og selv om de kanskje har samlet en gruppe mennesker som ikke har alt for mange sperrer, spesielt når de drikker så synes jeg noe av det som skjer der er representativt for virkeligheten. Sykt tidig at Daniel mer eller mindre har et harem :ler: Kjenner menn som er like kjekke som han og de har det på samme måten. Man ser også at flere av de andre guttene først er "rebounds" når damene ikke får den de egentlig vil ha. Man leser jo ting her inne som at "menn har nøkkelen til monogami" osv, men i realiteten er det bare mennene på toppen av dominans-hierarkiet som har denne "nøkkelen". Vanlige menn har ikke stort med valgmuligheter. En av grunnene til at jeg liker serier som Ph, og denne er at de gang på gang beviser dette, og ja, det er gøy å ha rett :ler:   

Ellers reagerer jeg på at flere av mennene har gule og stygge tenner. Det går an å bare kjøpe tannkrem for eksempel som gjør at tennene ser litt finere ut i alle fall. 

Skrevet

Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet
På 29.8.2018 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Altså, what the actual fuck??

Jeg er dypt deprimert over det faktum at dette programmet er dødspopulært blant unge gutter og jenter. Det vi så i episode 5 var intet mindre enn et seksuelt overgrep, og  det blir ikke kommentert en gang? TV3 er åpenbart overhodet ikke sitt samfunnsansvar bevisst. 

Hva lærer dette programmet ungdommen?

Et par jenter har bestemt seg for at de skal ha trekant med én av mennene. De legger seg over ham. Han sier nei. De begynner å beføle kjønnsorganet hans, selv om han klart og tydelig fortsatt sier nei og tar bort hånden. Hånden hennes glir tilbake. De presser tungene sine inn i munnen hans. Han fortsetter med å si nei. I disse me too-tider gir hele sekvensen en sterk bismak. Hvordan hadde seerne reagert dersom rollene var omvendt? Dersom to store menn hadde lagt seg oppå en kvinne og bare ledd av henne mens hun sa klart og tydelig nei? Dersom de hadde fortsatt med å krafse på kjønnsorganet hennes? TV3 hadde ganske sikkert tatt affære. De hadde ganske sikkert kastet mennene ut av huset. Mange hadde ganske sikkert oppfordret jenta til å anmelde.

Vi forsøker å lære ungdommen vår å sette grenser for seg selv. At et nei betyr nei. Det de unge guttene på 16 som ser «Ex on the beach» lærer, er at nei ikke får liv til å bety nei dersom du er gutt. At du i stedet forventes å bli kåt, fordi kroppen din blir kåt, og at jentene ikke tar deg seriøst hvis du sier nei.

Anonymkode: 1b15b...5c6

TvNorge, ikke tv3. Det er søppeltv og søppelfolk som ikke respekterer andre. Men jeg fikk ikke inntrykk sv at Daniel følte seg krenket. Han er mere stolt. Han sa jo selv at han ikke gikk fordi han likte å kysse dem da Rikke spurte han. Jeg visste ikke at det fantes så frekke kvinner som det der. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han prøvde jo faktisk å gå derifra, men når han forsøkte å reise seg så kastet de seg over han begge to. Jeg synes han var ganske tydelig, og at Malin og Helene var ganske udregelige og hensynsløse. 

Anonymkode: bedb8...934

Daniel beskriver seg selv som alfahann. Han sier jo selv at han lar ikke andre tråkke han på tærne og det kan ikke bli for mange jenter. Jeg synes ikke synd på han for å si det slik. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han prøvde jo faktisk å gå derifra, men når han forsøkte å reise seg så kastet de seg over han begge to. Jeg synes han var ganske tydelig, og at Malin og Helene var ganske udregelige og hensynsløse. 

Anonymkode: bedb8...934

Hvorfor blir det meitet side opp og ned med dette her? Hvis ikke Daniel selv følte seg krenket eller utsatt for overtramp, så er det da vel ikke opp til andre å påstå noe annet?

Anonymkode: b4e16...603

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det meitet side opp og ned med dette her? Hvis ikke Daniel selv følte seg krenket eller utsatt for overtramp, så er det da vel ikke opp til andre å påstå noe annet?

Anonymkode: b4e16...603

Amen 

• Liker 1
Skrevet

Det skal jeg forklare deg.
Det er fordi vi vet, at det er mye vanskeligere for en gutt å framstå som krenket og utsatt for overgrep av kvinner. Da føler de at de mister sin mannlighet, og det er en alvorlig ting. Derfor vil de gjøre veldig mye for å holde maska, og late som det er 'no problem' hvis de blir utsatt for seksuell trakkasering.
Derfor trenger gutter som ikke sier i fra støtte fra oss andre. Ikke nøvendigvis direkte til seg selv personlig, men mer generelt i forhold til det uakseptable ved det kvinnene gjør.
Det var også grunnen til at mange ønsket forfølge Grandesaken, fordi mange regnet med at den  aktuelle gutten der valgte å holde seg anonym og lavt, av samme grunn som det jeg besriver ovenfor. Det skein vel ganske tydelig igjennom også.
For kvinner derimot, er det ikke et tap på den måten å stå fram som krenket. De er lettere for dem. Ikke alltid lett, men lettere, fordi de vet de får forståelse og beholder sin kvinnelige verdighet. Ja kanskje helst får den styrket med mer respekt.

• Liker 5
Skrevet

Det skal jeg forklare deg.
Det er fordi vi vet, at det er mye vanskeligere for en gutt å framstå som krenket og utsatt for overgrep av kvinner. Da føler de at de mister sin mannlighet, og det er en alvorlig ting. Derfor vil de gjøre veldig mye for å holde maska, og late som det er 'no problem' hvis de blir utsatt for seksuell trakkasering.
Derfor trenger gutter som ikke sier i fra støtte fra oss andre. Ikke nøvendigvis direkte til seg selv personlig, men mer generelt i forhold til det uakseptable ved det kvinnene gjør.
Det var også grunnen til at mange ønsket forfølge Grandesaken, fordi mange regnet med at den  aktuelle gutten der valgte å holde seg anonym og lavt, av samme grunn som det jeg besriver ovenfor. Det skein vel ganske tydelig igjennom også.
For kvinner derimot, er det ikke et tap på den måten å stå fram som krenket. De er lettere for dem. Ikke alltid lett, men lettere, fordi de vet de får forståelse og beholder sin kvinnelige verdighet. Ja kanskje helst får den styrket med mer respekt.

Ja, men dette er på alle måter en helt annen diskusjon! 

Denne gutten likte dette, han KUNNE bare gått, eller han KUNNE bare uttrykt for kameraene at han mislikte det, så hadde produksjonen kommet! Han KUNNE gått til produksjonen etterpå og sagt at han ikke ønsket at dette ble sendt på TV fordi det vil bli ukomfortabelt å se på. 

Ja, gutter blir også voldtatt, det er ikke greit å oppføre seg slik de jentene gjorde, men denne gutten ble IKKE voldtatt

Anonymkode: 30112...44a

• Liker 8
Skrevet

Ja, men dette er på alle måter en helt annen diskusjon! 

Denne gutten likte dette, han KUNNE bare gått, eller han KUNNE bare uttrykt for kameraene at han mislikte det, så hadde produksjonen kommet! Han KUNNE gått til produksjonen etterpå og sagt at han ikke ønsket at dette ble sendt på TV fordi det vil bli ukomfortabelt å se på. 

Ja, gutter blir også voldtatt, det er ikke greit å oppføre seg slik de jentene gjorde, men denne gutten ble IKKE voldtatt

Som sagt skal man ikke legge all verden i hva en gutt sier og gjør i en sånn situasjon, og hva han aller helst ville sett skjedd( eller ikke skjedd). Det var noe av poenget jeg prøvde få fram. Det kan antas at han opplevde seg presset på flere måter som deltager, som gjorde det vanskelig å reagere på annen måte, slik at han valgte det for han beste av to onder: Å framstille det som ok. 
Og uansett om gutten faktisk likte det, gjør ikke det handlingen akseptabel av den grunn. Om ikke voldtekt( et bergep  jeg ikke har brukt) så iallefall uakseptabelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...