AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #601 Skrevet 2. september 2018 14 hours ago, Sirah said: Av rein nysgjerrighet: Hva sier bibelen om dette? Se f.ex. hva som skjedde med Sodoma og Gomorra. Jeg siterer fra en side jeg fant, er ikke kristen selv. (Tror forresten ikke at det var homofili og bifili som var problemet der, tipper de drev med mye verre ting og at det ikke står i Bibelen): "Guds Ord beskriver synden i Sodoma og Gomorra som umåtelig svær (1.Mos.18,20 ). Et klagerop steg opp til Gud over livet som ble ført der, og Gud beslutter i sitt råd å utrydde de onde byene. Sodomas synd og årsaken til Sodomas synd er presist beskrevet hos profeten Esekiel: ”Se, dette er Sodomas, din søsters misgjerning. Overmot. Overflod av brød og trygg ro hadde hun og hennes døtre. Men den elendige og fattige hjalp hun ikke. De opphøyet seg og gjorde det som var en styggedom for mitt åsyn, og jeg drev dem bort, så snart jeg så det.” (Ez.16,48-49 ). Vi møter her et samfunn med stor materiell rikdom. Det hadde ført til overmot. Hjertene var kalde. Rikdommen skulle brukes på egen nytelse og luksus. Det fantes ingen barmhjertige hender som gav til de fattige og hjelpeløse. Der Mammon dyrkes tar synden overhånd. Både små og store hadde utviklet unaturlige seksuelle lyster. De var homofile og bifile. Seksuell perversjon var på mote. Deres selvopphøyelse kjente ingen grenser. Skulle Gud hindre nye generasjoner i å vokse opp og bli fordervet i disse ugudelige samfunnene, var det bare en mulig utgang – tilintetgjørelse." http://www.bibelsk-tro.no/08-03-01.html Dette har skjedd og er visst forutsett(?) i Bibelen med flere sivilisasjoner, Romerriket er en av dem. Og vi skal visst bli de neste: "Hva vil samfunnets moralske tilstand være i de siste dager? Det står i Bibelen, 2. Timoteus 3,1-5. Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk!"http://www.bibleinfo.com/no/topics/verdens-ende Anonymkode: f3d6d...f4f 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #602 Skrevet 2. september 2018 Håper deltakerne får oppfølging av psykologer eller annet støtteapparat, de er så unge og det må være en belastning å se dette på TV og få tilbakemeldinger fra verden utenfor. Det er tydelig at de glemmer kamera og ikke minst girer hverandre opp, tror ca alle gjør drøyere ting enn de vanligvis gjør. Kanskje en blanding av gruppedynamikken men også at de ikke vet hva som kan sende dem ut? Dersom de gjør for lite ut av seg kan de ryke. Jeg synes flere av deltakerne burde blitt skjermet for seg selv. Og håper oppriktig at de blir tatt vare på. Anonymkode: ad1b2...666 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #603 Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Se f.ex. hva som skjedde med Sodoma og Gomorra. Jeg siterer fra en side jeg fant, er ikke kristen selv. (Tror forresten ikke at det var homofili og bifili som var problemet der, tipper de drev med mye verre ting og at det ikke står i Bibelen): "Guds Ord beskriver synden i Sodoma og Gomorra som umåtelig svær (1.Mos.18,20 ). Et klagerop steg opp til Gud over livet som ble ført der, og Gud beslutter i sitt råd å utrydde de onde byene. Sodomas synd og årsaken til Sodomas synd er presist beskrevet hos profeten Esekiel: ”Se, dette er Sodomas, din søsters misgjerning. Overmot. Overflod av brød og trygg ro hadde hun og hennes døtre. Men den elendige og fattige hjalp hun ikke. De opphøyet seg og gjorde det som var en styggedom for mitt åsyn, og jeg drev dem bort, så snart jeg så det.” (Ez.16,48-49 ). Vi møter her et samfunn med stor materiell rikdom. Det hadde ført til overmot. Hjertene var kalde. Rikdommen skulle brukes på egen nytelse og luksus. Det fantes ingen barmhjertige hender som gav til de fattige og hjelpeløse. Der Mammon dyrkes tar synden overhånd. Både små og store hadde utviklet unaturlige seksuelle lyster. De var homofile og bifile. Seksuell perversjon var på mote. Deres selvopphøyelse kjente ingen grenser. Skulle Gud hindre nye generasjoner i å vokse opp og bli fordervet i disse ugudelige samfunnene, var det bare en mulig utgang – tilintetgjørelse." http://www.bibelsk-tro.no/08-03-01.html Dette har skjedd og er visst forutsett(?) i Bibelen med flere sivilisasjoner, Romerriket er en av dem. Og vi skal visst bli de neste: "Hva vil samfunnets moralske tilstand være i de siste dager? Det står i Bibelen, 2. Timoteus 3,1-5. Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk!"http://www.bibleinfo.com/no/topics/verdens-ende Anonymkode: f3d6d...f4f Men altså. Den beskrivelsen av menneskene er jo gjeldende fra tidenes morgen. Mennesker har jo alltid vært rå, skadete, frekke mot foreldre, promiskiøse etc. Alt i alt er jo verden et mye bedre sted nå enn for 100 eller 200 år siden. Apartheid, slaveri, kvinneundertrykking, diktatur ++ er jo i godtatt i dagens samfunn på samme måte. (sier ikke at det ikke eksisterer fremdekes) Anonymkode: 97535...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #604 Skrevet 2. september 2018 Ikke godtatt skulle det stå Anonymkode: 97535...bbb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #605 Skrevet 2. september 2018 Merker selv at jeg ber oftere og oftere. Er ikke en religiøs man som er sikker på hva/hvem Gud er, men etter som jeg har fått mer og mer livserfaring, opplever jeg tegnene, mønsteret tydligere. Det er ikke lett å forklare, men sånne gudløse sjeløse ting som forherligelse av livsførsel som kommer fram i dette programmet, stikker meg i hjertet. Jeg innrømmer at jeg har det tungt og føler meg veldig oppgitt. Jeg sørger for verden på en måte. Det er ikke kjekt lenger, det er så mye dritt. Så mye frekt. Så mye simpet. Så mye støy. Så mye skremmende. Så mye egosime. Så mye fokus på verdslige verdier. Kniving og konkurranse om å overgå hverandre. Så mye mobbing og nedtråkking av andre mennesker. Anonymkode: e977e...3b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #606 Skrevet 2. september 2018 19 timer siden, FlyBabe skrev: Så i hvilken sammenheng er det greit å diskutere at grensene flyttes, om det ikke er i en serie som dagens unge ser på og blir påvirket av? Dette er ikke det samme som å hevde at kvinnene forgrep seg på han. Et nei skal være et nei, men et overgrep var det slettes ikke. Det er derfor det er helt malplassert i denne sammenhengen. Anonymkode: 379c0...14f 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #607 Skrevet 2. september 2018 Kanskje Cecilie og Lloyd måtte dra først og at det var planlagt fra castingen helt fra starten pga at de ikke hadde noen exer som hadde sagt ja til å bli med? Anonymkode: 10020...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #608 Skrevet 2. september 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja han sa nei, men gjort mer for komme seg unna mente jeg. Anonymkode: e977e...3b1 Han prøvde jo faktisk å gå derifra, men når han forsøkte å reise seg så kastet de seg over han begge to. Jeg synes han var ganske tydelig, og at Malin og Helene var ganske udregelige og hensynsløse. Anonymkode: bedb8...934 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #609 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje Cecilie og Lloyd måtte dra først og at det var planlagt fra castingen helt fra starten pga at de ikke hadde noen exer som hadde sagt ja til å bli med? Anonymkode: 10020...9e7 I den britiske versjonen har enkelte vært med lenge uten ekser, altså ble de ikke sendt ut først. Så tror ikke det nødvendigvis er derfor. Anonymkode: 81aa2...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #611 Skrevet 2. september 2018 Å spille "hard-to-get" er jo litt av taktikken til Daniel. Når det virkelig begynte å bli action sa han noe under dyna alla "jeg må få den opp, slik at vi får dette showet igang". Og man så jo at han var stolt etterpå. Selvfølgelig kan gutter også oppleve #metoo, men ved å kalle slike ting for #metoo situasjoner så undergraver man dem som virkelig opplever noe de får traumer for. Jeg har en kompis som har opplevd trakassering, og ja han sier det er vanskelig for gutter fordi ofte tror folk at trakassering av menn er slike "Daniel-situasjoner", hvor mannen egentlig har lyst og det bør ikke tas alvorlig. Og det gjør det vanskelig for ham. #Metoo handler om trakassering, om uønskede berøringer, tiltaler og om overgrep. Jeg synes det er både smakløst og respektløst av de som tror at når gutter opplever #MeToo, så opplever de det Daniel opplever her. Det er bagatellisering av hva overgrep mot gutter egentlig handler om. Anonymkode: 0c171...a86 19
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. september 2018 #612 Skrevet 2. september 2018 (endret) "Jeg lager ikke drama. Drama oppsøker meg". (Daniel). Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
waco Skrevet 2. september 2018 #613 Skrevet 2. september 2018 8 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: "Jeg lager ikke drama. Drama oppsøker meg". (Daniel). Det er det dummeste jeg har hørt. Han ber jo om drama slik han holder på, selvmotsigende så det holder, puler Marielle men nekter for det, lar Melina og hun andre ligge oppå han når han vet at Inger er interresert. Osv. Og spiller offer konstant ved å si at alle går imot han, at han føler seg urettferdig behandlet etc når det er HAN SOM LYVER. wtf Det sjukeste er etter min mening, - at kvinner finner denne lystløgneren attraktiv! Tenner kvinner kun på menn som andre kvinner også tenner på? Er denne atferden bevisst eller ubevisst? 16
Anonym2467 Skrevet 2. september 2018 #614 Skrevet 2. september 2018 Kan ikke dere ta denne voldtatt/ikke voldtatt diskusjonen et annet sted? Er jo side opp og side ned om akkurat det samme.... 25
jabx Skrevet 2. september 2018 #615 Skrevet 2. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke si det, er nesten 1.90 høy og ganske kraftig. Men har likevel opplevd å bli holdt nede som i en skrustikke av en, ja faktisk en kvinne på 1,73. Hun var riktignok Amerikansk og halvt asiatisk, men likevel, jeg hadde ikke sjans å reise meg. Hun ba meg prøve (det var i en femdom session, har vært i noen sånne ). Men sant og si er ikke det poenget. Som jeg skrev lenger oppe, og som flere har vært inne på, blir man lett stiv/lammet/hemmet i en sånn setting. Har en anelse hva jeg snakker om der også, tro det eller ei. Og jeg er klinkende klar på at var det et element av utnyttelse inne i bildet. Det er nytteløst å snakke seg bort fra det, det faller på sin egen urimelighet. Du må være usedvanlig svak da. Og disse jentene hadde ikke noen spesielle grep, de bare la seg over ham. 3
jabx Skrevet 2. september 2018 #616 Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker selv at jeg ber oftere og oftere. Er ikke en religiøs man som er sikker på hva/hvem Gud er, men etter som jeg har fått mer og mer livserfaring, opplever jeg tegnene, mønsteret tydligere. Det er ikke lett å forklare, men sånne gudløse sjeløse ting som forherligelse av livsførsel som kommer fram i dette programmet, stikker meg i hjertet. Jeg innrømmer at jeg har det tungt og føler meg veldig oppgitt. Jeg sørger for verden på en måte. Det er ikke kjekt lenger, det er så mye dritt. Så mye frekt. Så mye simpet. Så mye støy. Så mye skremmende. Så mye egosime. Så mye fokus på verdslige verdier. Kniving og konkurranse om å overgå hverandre. Så mye mobbing og nedtråkking av andre mennesker. Anonymkode: e977e...3b1 Du foretrekker gudfryktige ting som å voldta barn? 1
jabx Skrevet 2. september 2018 #617 Skrevet 2. september 2018 3 timer siden, waco skrev: Det sjukeste er etter min mening, - at kvinner finner denne lystløgneren attraktiv! Tenner kvinner kun på menn som andre kvinner også tenner på? Er denne atferden bevisst eller ubevisst? Han har sixpack, stor penis og er arrogant og selvsikker. Klart han får mus. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #618 Skrevet 2. september 2018 Kan dere ikke lage en egen tråd om den aktuelle situasjonen?? Anonymkode: 131ad...1bd 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #619 Skrevet 2. september 2018 3 timer siden, jabx skrev: Han har sixpack, stor penis og er arrogant og selvsikker. Klart han får mus. Hadde ikke tatt i han med tang. Syns ikke han er attraktiv, også takler jeg ikke bergens-dialekt. Fatter ikke at damene er så ville etter han jeg ass. Anonymkode: a1583...a85 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #620 Skrevet 2. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke tatt i han med tang. Syns ikke han er attraktiv, også takler jeg ikke bergens-dialekt. Fatter ikke at damene er så ville etter han jeg ass. Anonymkode: a1583...a85 Kjæresten min snakker Bergensk, men han snakker ikke likt som Daniel. Tror det er ganske mange forskjellige måter å snakke Bergensk på, for jeg skjønte sent at Daniel var fra Bergen. Anonymkode: 30112...44a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå