Gå til innhold

Ex on the Beach Norge - 2018

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje vi faktisk har kommet dit at vi trenger denne serien for å få noen viktige diskusjoner opp og frem.

Både diskusjon over grensa mellom kos og sex, og diskusjon over grensa for når det går fra tull til overgrep, kan vi faktisk takke Daniel for. 

Anonymkode: 110ba...209

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jeg også gjort når jeg ble voldtatt i tenårene, er jeg mindre voldtatt da syns du? 

Anonymkode: 0e6c3...b16

Storkoste du deg? Kysset du voldtektsmannen? I såfall så ja, da kan det ikke kalles voldtekt. Voldtekt er tvang.

Anonymkode: 0786d...dfb

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg har ikke sagt at det var et overgrep. Har ikke engang sett episoden. Er bare veldig for å si at nei, det er ikke alltid å gå vekk, det er ikke alltid å skrike eller bli sint. Hva med de som ikke vil ha sex, uavhengig av om det var et overgrep eller ikke, som ikke klarer å si ifra, som ikke klarer å vise sinne, som stivner fremfor å løpe eller gå til angrep? 

Men han stivnet jo ikke. Han kysset og koste seg. Nå må dere lære dere å diskutere hva som faktisk har skjedd og ikke alle hva om hva hvis tullet deres.

Han lå der og hadde det helt konge.

Anonymkode: 0786d...dfb

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, FlyBabe skrev:

Så nei betyr plutselig ikke nei fordi det er en gutt?

Korrekt. Gutten er ekstremt mye sterkere enn jentene, og kan når som helst komme seg fri. Han er ikke truet og føler seg ikke truet i det hele tatt. Han har 100% fysisk kontroll.

Det kan ikke sammenlignes med en reell voldtekt der offeret er fysisk (og kanskje psykisk) underlegen.

• Liker 7
Skrevet

Kan vi si oss ferdig med saken?

Hvem tror/ håper dere ryker neste gang? 

Anonymkode: 131ad...1bd

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, penny_ skrev:

Som sagt, så regner jeg med at de er testet på forhånd. 

Hjelper lite å bli teste på forhånd om de blir smittet inne i villaen da.. finnes som sagt antibiotika-resistent gonoré der en av symptomene er grønn utflod.. fra diverse kroppsåpninger, inkl. øynene. ikke så lekkert å gå rundt og det renner grønn gonoré-utflod fra deg. Evt få AIDS, livmorhalskreft eller bare bli steril. Det kan skje! 

Anonymkode: a1583...a85

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, jabx skrev:

Korrekt. Gutten er ekstremt mye sterkere enn jentene

Dette er ikke riktig! Som oftest er det litt forskjell i fysisk styrke, men ikke så mye som mange tror. Akkurat dette vet jeg, har vært ute for flere jenter som matcher meg i fysisk styrke, og jeg er vel regnet som gjennomsnitt + for en mann.

Anonymkode: e977e...3b1

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke riktig! Som oftest er det litt forskjell i fysisk styrke, men ikke så mye som mange tror. Akkurat dette vet jeg, har vært ute for flere jenter som matcher meg i fysisk styrke, og jeg er vel regnet som gjennomsnitt + for en mann.

Vel, du er kanskje en liten pingle. Men det var ikke du som var i sengen med disse jentene.

• Liker 10
Skrevet

Kan dere ikke lage en egen tråd hvor dere kan diskutere hvorvidt det var overgrep eller ikke? Begynner å bli mange sider med det samme nå. Samme til dere som kun skal skrive hvor grusomt og trist det er at folk ser på programmet. Lag deres egen tråd istedenfor å okkupere tråden for oss som faktisk ser på. 

Anonymkode: 81aa2...0cb

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, jabx skrev:

Vel, du er kanskje en liten pingle. Men det var ikke du som var i sengen med disse jentene.

Vil ikke si det, er nesten 1.90 høy og ganske kraftig. Men har likevel opplevd å bli holdt nede som i en skrustikke av en, ja faktisk en kvinne på 1,73. Hun var riktignok Amerikansk og halvt asiatisk, men likevel, jeg hadde ikke sjans å reise meg. Hun ba meg prøve (det var i en femdom session, har vært i noen sånne ).

Men sant og si er ikke det poenget. Som jeg skrev lenger oppe, og som flere har vært inne på, blir man lett stiv/lammet/hemmet i en sånn setting. Har en anelse hva jeg snakker om der også, tro det eller ei. Og jeg er klinkende klar på at var det et element av utnyttelse inne i bildet. Det er nytteløst å snakke seg bort fra det, det faller på sin egen urimelighet.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke lage en egen tråd hvor dere kan diskutere hvorvidt det var overgrep eller ikke? Begynner å bli mange sider med det samme nå. Samme til dere som kun skal skrive hvor grusomt og trist det er at folk ser på programmet. Lag deres egen tråd istedenfor å okkupere tråden for oss som faktisk ser på. 

Ser ikke problemet, du kan jo skrive og lese det du vil. Her velger brukerne hvilke deler av temaet man vil diskutere, og hvor mye og  lenge. 
Egentlig tror jeg ikke det er der det ligger, jeg tror du føler deg ukomfertabel på de jentenes vegne, og ønsker det dysset ned.  Lsik TSG og hennes støttespillere ønsket den saken dysset ned, og ser ut til å ha lykkes. Dessverre.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, FlyBabe skrev:

Så nei betyr plutselig ikke nei fordi det er en gutt?

Så om kroppen reagerer med kåthet (som er en helt naturlig reaksjon) så har en egentlig lyst likevel?

Så kroppen sin reaksjon teller mer en ordene man sier mens det foregår?

Så om man fniser og er usikker, da er det greit?

Så om man ikke tør/kan dytte de vekk, da er det greit?

Så om man har rotet med personen før, da kan personen bare tvinge seg på neste gang?

Man hadde reagert om det var ei jente som ble utsatt for dette, og om det var UTENFOR tv. Prøv å tenk deg søstera di, dattera di, mora di, eller deg selv om du er kvinne, bli utsatt for dette. Tenk deg spørsmålene i retten om du du tok sjangsen og anmeldte: "Hvorfor gikk du ikke? Jeg er sikker på du likte det siden du smilte. Du ble jo våt, så da måtte du jo like det. Du hadde jo flørtet med personene før, så da kan du ikke si nei senere. Du er jo så lett på tråden ellers, så da er det jo fritt frem for alle når som helst!" osv.

Selv om Daniel sier ting etterpå som kanskje betyr at han likte det, så vet ikke vi eller jentene som "angriper" han det mens det foregår. Han sier nei, og da skal de stoppe. Nei er nei.

ja, selvsagt overdriver jeg for å få fram poengene mine.

Flybabe, - Daniel sa ikke nei til kvinnene fordi han ikke var kåt, han sa nei fordi han visste at kvinnene gjorde dette her for å såre Inger.

Forresten om han ikke ville kunne han bare gått, akkurat der må jeg arrestere deg.

Hvis du for eksempel går inn på et rom og det er en sint bikkje der som du ikke vil leke med er det jo bare å gå fra rommet, du behøver ikke å bli steder du ikke har lyst til.

Det er forøvrig noe av det aller første et menneske lærer seg, - om du ikke har lært deg det enda, - så er det på tide at du lærer deg det! Okay?

• Liker 11
Skrevet (endret)
7 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

"Han kunne ha gått når han ville". Du er klar over at en person som blir voldtatt/misbrukt kan ha som forsvarsmekanisme å stivne fullstendig til og ikke klare å bevege seg? Man blir så redd at man fryser fremfor å rømme?

Er dette her hvordan du opplevde episoden med daniel og disse to tøsene modige og frigjorte kvinnene? At han bare stivnet av skrekk?

Det å stivne av skrekk er det noe du har opplevd noen gang? For eksempel hvis man ser et spøkelse eller et gjenferd?

Endret av waco
  • Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper lite å bli teste på forhånd om de blir smittet inne i villaen da.. finnes som sagt antibiotika-resistent gonoré der en av symptomene er grønn utflod.. fra diverse kroppsåpninger, inkl. øynene. ikke så lekkert å gå rundt og det renner grønn gonoré-utflod fra deg. Evt få AIDS, livmorhalskreft eller bare bli steril. Det kan skje! 

Hvordan mener du at de kan bli smittet når alle er friske? 

• Liker 16
Skrevet
49 minutter siden, waco skrev:

Flybabe, - Daniel sa ikke nei til kvinnene fordi han ikke var kåt, han sa nei fordi han visste at kvinnene gjorde dette her for å såre Inger.

Forresten om han ikke ville kunne han bare gått, akkurat der må jeg arrestere deg.

Hvis du for eksempel går inn på et rom og det er en sint bikkje der som du ikke vil leke med er det jo bare å gå fra rommet, du behøver ikke å bli steder du ikke har lyst til.

Det er forøvrig noe av det aller første et menneske lærer seg, - om du ikke har lært deg det enda, - så er det på tide at du lærer deg det! Okay?

Det kan sammenlignes om du står på den ene siden av rommet, bikkja i midten og døra på andre siden. Forøvrig vet ikke vi hva Daniel har opplevd i livet sitt. Så det er faktisk godt mulig at han ble stiv av skrekk og eventuelt etterhvert ble med. Det er mye lettere å håndtere at man "ville" det selv enn at man ble tvunget. Jeg er så lei av diskusjon rundt voldtekt og overgrep. Hvis du ikke har vært i samme situasjon så har du faktisk ikke noe du skulle ha sagt.

Men han kan også ha ombestemt seg. Det er lov det og. Det er lov å si nei selv om man først har sagt ja og vice versa. 

Skrevet
6 minutter siden, waco skrev:

Helt riktig at de gjør, men jeg snakker om denne trangen til å begrense hva andre mennesker skal se på av tv.

Det jeg opplever som noe problematisk, er at det er en offisell Norsk kanal. Og at det her rokkes ved det som vanligvis anses som fornuftig sunn Norsk etisk nivå, slik vi er oppdratt med og fått en salgs tillit til som rettesnor. Man legitemerer at dette trekkes ned på et vulgært simpelt nivå  med offisiell velsignelse, for å si det sånn. Og det skremmer meg på et vis. Det er med å legge føringer for hvor det bærer hen.
Hvem som vil kan se hva de vil, det tror jeg ikke så mange bryr seg om, ikke jeg heller. Men: noe bør formidles utenfor almenne kanaler som er tilgjengelig i stua til fleste hustander i landet. Et program som dette bør overlates til mindre spiselige produsenter og kanaler.  

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg opplever som noe problematisk, er at det er en offisell Norsk kanal. Og at det her rokkes ved det som vanligvis anses som fornuftig sunn Norsk etisk nivå, slik vi er oppdratt med og fått en salgs tillit til som rettesnor. Man legitemerer at dette trekkes ned på et vulgært simpelt nivå  med offisiell velsignelse, for å si det sånn. Og det skremmer meg på et vis. Det er med å legge føringer for hvor det bærer hen.
Hvem som vil kan se hva de vil, det tror jeg ikke så mange bryr seg om, ikke jeg heller. Men: noe bør formidles utenfor almenne kanaler som er tilgjengelig i stua til fleste hustander i landet. Et program som dette bør overlates til mindre spiselige produsenter og kanaler.  

Og hva blir spesielt med sex og romantikk tilslutt når dette er hva vår generasjon blir servert på tv.

Forkastelig og skammelig.

Anonymkode: 17e34...e80

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud, hva er poenget med å snakke om grønn utflod fra øynene. Som noen skrev blir alle testet så hvem skal de da bli smittet av, alle som er i villaen er testet. Skal de bli smittet med antibiotika-resistent gonore fra dosetet da mener du? For det går ikke an.

• Liker 9
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 1.9.2018 den 22.34, waco skrev:

Er dette her hvordan du opplevde episoden med daniel og disse to tøsene modige og frigjorte kvinnene? At han bare stivnet av skrekk?

Det å stivne av skrekk er det noe du har opplevd noen gang? For eksempel hvis man ser et spøkelse eller et gjenferd?

Ja, jeg har opplevd å bare stivne 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si det, er nesten 1.90 høy og ganske kraftig. Men har likevel opplevd å bli holdt nede som i en skrustikke av en, ja faktisk en kvinne på 1,73. Hun var riktignok Amerikansk og halvt asiatisk, men likevel, jeg hadde ikke sjans å reise meg. Hun ba meg prøve (det var i en femdom session, har vært i noen sånne ).

Men sant og si er ikke det poenget. Som jeg skrev lenger oppe, og som flere har vært inne på, blir man lett stiv/lammet/hemmet i en sånn setting. Har en anelse hva jeg snakker om der også, tro det eller ei. Og jeg er klinkende klar på at var det et element av utnyttelse inne i bildet. Det er nytteløst å snakke seg bort fra det, det faller på sin egen urimelighet.

Ser ikke problemet, du kan jo skrive og lese det du vil. Her velger brukerne hvilke deler av temaet man vil diskutere, og hvor mye og  lenge. 
Egentlig tror jeg ikke det er der det ligger, jeg tror du føler deg ukomfertabel på de jentenes vegne, og ønsker det dysset ned.  Lsik TSG og hennes støttespillere ønsket den saken dysset ned, og ser ut til å ha lykkes. Dessverre.

Du kan tro hva jeg "føler" så mye du vil, men du tar feil. Aner ikke hva TSG står for, men jeg er iallfall ikke støttespillere til noen i EOTB. Synes bare programmet er veldig underholdende, til manges store ergrelse, tydeligvis. 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg opplever som noe problematisk, er at det er en offisiell norsk kanal. Og at det her rokkes ved det som vanligvis anses som fornuftig sunn norsk etisk nivå, slik vi er oppdratt med og fått en salgs tillit til som rettesnor. Man legitimerer at dette trekkes ned på et vulgært simpelt nivå med offisiell velsignelse, for å si det sånn. Og det skremmer meg på et vis. Det er med å legge føringer for hvor det bærer hen.
Hvem som vil kan se hva de vil, det tror jeg ikke så mange bryr seg om, ikke jeg heller. Men: noe bør formidles utenfor allmenne kanaler som er tilgjengelig i stua til fleste husstander i landet. Et program som dette bør overlates til mindre spiselige produsenter og kanaler.  

:) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...