Gå til innhold

Ex on the Beach Norge - 2018

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Programmet er veldig drøyt, men det var ikke overgrep. Han kunne gått når han ville. Og har vært sammen med flere av de før i tillegg. 

Anonymkode: 9ca46...073

Så nei betyr plutselig ikke nei fordi det er en gutt?

Så om kroppen reagerer med kåthet (som er en helt naturlig reaksjon) så har en egentlig lyst likevel?

Så kroppen sin reaksjon teller mer en ordene man sier mens det foregår?

Så om man fniser og er usikker, da er det greit?

Så om man ikke tør/kan dytte de vekk, da er det greit?

Så om man har rotet med personen før, da kan personen bare tvinge seg på neste gang?

Man hadde reagert om det var ei jente som ble utsatt for dette, og om det var UTENFOR tv. Prøv å tenk deg søstera di, dattera di, mora di, eller deg selv om du er kvinne, bli utsatt for dette. Tenk deg spørsmålene i retten om du du tok sjangsen og anmeldte: "Hvorfor gikk du ikke? Jeg er sikker på du likte det siden du smilte. Du ble jo våt, så da måtte du jo like det. Du hadde jo flørtet med personene før, så da kan du ikke si nei senere. Du er jo så lett på tråden ellers, så da er det jo fritt frem for alle når som helst!" osv.

Selv om Daniel sier ting etterpå som kanskje betyr at han likte det, så vet ikke vi eller jentene som "angriper" han det mens det foregår. Han sier nei, og da skal de stoppe. Nei er nei.

ja, selvsagt overdriver jeg for å få fram poengene mine.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

"Han kunne ha gått når han ville". Du er klar over at en person som blir voldtatt/misbrukt kan ha som forsvarsmekanisme å stivne fullstendig til og ikke klare å bevege seg? Man blir så redd at man fryser fremfor å rømme?

Det kan også være, at han var redd for å si nei pga av konseptet han er med på. At han ville tabbet seg ut på en måte.
Samme hvordan man snur og vender på det, var det et overgrep i mer eller mindre grad. De jentene burde blitt påtalt ettertrykkelig og kastet ut av programmet umiddelbart.
Har ikke sett annet enn klippet fra det, og vet ikke hva som skjedde etterpå.

Anonymkode: e977e...3b1

• Liker 2
Skrevet

Ja han sa nei, men gjort mer for komme seg unna mente jeg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes overgrepsdebatten er helt malplassert i denne sammenhengen. 

Anonymkode: 379c0...14f

• Liker 17
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes overgrepsdebatten er helt malplassert i denne sammenhengen. 

Anonymkode: 379c0...14f

Så i hvilken sammenheng er det greit å diskutere at grensene flyttes, om det ikke er i en serie som dagens unge ser på og blir påvirket av?

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så om du blir voldtatt og er ute av stand til å komme deg unna, da er det greit? Hvem skal definere hvor mye en KAN eller BØR komme seg unna?

Som jeg sa, at Daniel kanskje liker det egentlig, er noe som kommer frem etterpå.

Det er også mer tabu at gutter blir voldtatt, de skal liksom like dette, og de er jo machogutter som skal dra damer. Hvor lett er det da å trekke seg om en egentlig ikke vil? Han sier faktisk nei flere ganger. Det lærer de som ser på, at nei faktisk ikke betyr nei likevel.

Jeg har sagt min mening, og jeg synes det er skremmende at mange har en holdning om at dette er greit. Hva lærer vi da kommende generasjoner? Hva skjer da med kampanjen #neiernei?

Jeg skal ikke diskutere dette mer her.

• Liker 8
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han burde banka opp damene når de ikke respekterte hans nei. Det hadde gjort seg på tv. 🙄🧐 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, FrodeF skrev:

Ja, han burde banka opp damene når de ikke respekterte hans nei. Det hadde gjort seg på tv. 🙄🧐 

Det hadde vært interessant å se hvordan KG og media forøvrig hadde reagert hvis han hadde klappa til de.

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, FlyBabe skrev:

Ok, så om du blir voldtatt og er ute av stand til å komme deg unna, da er det greit? Hvem skal definere hvor mye en KAN eller BØR komme seg unna?

Dere misforstår. Bare korrigerte meg selv i innlegget ovenfor der det sto:

" Det kan også være, at han var redd for å si nei pga av konseptet han er med på. At han ville tabbet seg ut på en måte. "

Det skulle altså stått:
" Det kan også være, at han var redd for å gjøre mer for å komme seg unna pga av konseptet han er med på. At han ville tabbet seg ut på en måte. "

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

"Han kunne ha gått når han ville". Du er klar over at en person som blir voldtatt/misbrukt kan ha som forsvarsmekanisme å stivne fullstendig til og ikke klare å bevege seg? Man blir så redd at man fryser fremfor å rømme?

Ja men forhold det til det som skjedde da og ikke alle hva hvis...han storkoste seg, ingenting annet. Hadde han ikke likt det så kunne han blitt sint og dyttet dem begge lett unna.

Dette var ikke et overgrep. Å kalle det et overgrep er å vanne ut begrepet.

Skjerp deg!

Anonymkode: 0786d...dfb

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men forhold det til det som skjedde da og ikke alle hva hvis...han storkoste seg, ingenting annet. Hadde han ikke likt det så kunne han blitt sint og dyttet dem begge lett unna.

Skjerp deg!

Det kunne jeg også gjort når jeg ble voldtatt i tenårene, er jeg mindre voldtatt da syns du? 

Anonymkode: 0e6c3...b16

• Liker 9
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper lite om de blir smittet inne i villaen og går rundt og har antibiotika-resistent gonoré og drypper heslig grønn gonoré-utflod overalt. Eller om de blir sterile pga kjønnssykdommer, evt dør av AIDS. Det kan skje nemlig. 

Anonymkode: a1583...a85

Som sagt, så regner jeg med at de er testet på forhånd. 

Endret av penny_
Skrevet
3 minutter siden, penny_ skrev:

Som sagt, så regner jeg med at de er testet på forhånd. 

Ja, deltakerne i Paradise Hotel blir testet på forhånd, så det blir nok deltakerne i EOTB også. 

Anonymkode: 81aa2...0cb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Programmet er veldig drøyt, men det var ikke overgrep. Han kunne gått når han ville. Og har vært sammen med flere av de før i tillegg. 

Din kommentar er det dummeste jeg har lest i hele tråden. Virkeligheten er ikke sånn.  Har man evig tilgang på et menneskets kjønnsorganer hvis man har vært sammen tidligere? 

Anonymkode: 0e6c3...b16

• Liker 6
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg!

Jeg har ikke sagt at det var et overgrep. Har ikke engang sett episoden. Er bare veldig for å si at nei, det er ikke alltid å gå vekk, det er ikke alltid å skrike eller bli sint. Hva med de som ikke vil ha sex, uavhengig av om det var et overgrep eller ikke, som ikke klarer å si ifra, som ikke klarer å vise sinne, som stivner fremfor å løpe eller gå til angrep? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at man kan bli voldtatt av kjæresten sin, og det er like mye voldtekt som om en fremmed på byen hadde gjort det samme?. 
Det du skriver her er nok et av de farligste meningene der ute. "Han kunne ha gått", "De har jo ligget sammen før". Det du skriver, er veldig godt brukt tankegang av voldtektsmenn (og kvinner). 

Et ja er et ja og et nei er et nei. Om du først sier ja, så har du all rett til å si nei senere. Alt annet er irrelevant og uinteressant. Det er ikke noe "Men hun sa jo ja", "Han har jo pult meg før", "Hun hadde jo på seg *beskriv klær*", "Han ble jo stiv!". Irrelevant, et nei er et nei. Det hjelper heller ikke å si "Men i går så ville han/hun, så da må han/hun jo det i dag også!". 
Han sa nei til trekant, han sa ja til fire/femkant eller hvor mange de nå endte opp med å bli. Forskjellen er at han selv valgte det siste. 

Voldtekt, nei. Overgrep, ja. Overtramp et gedigent ja! 

Anonymkode: 5766e...b31

• Liker 13
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp, kraftige lyskespark etterfulgt av springskaller ville roet dem ned. Hvis de fremdeles ikke gir seg er det bare å følge opp med å hamre mot ribbeina.

Han kunne deretter søkt tilflukt på nærmeste bad?

Anonymkode: 82351...86d

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at man kan bli voldtatt av kjæresten sin, og det er like mye voldtekt som om en fremmed på byen hadde gjort det samme?. 
Det du skriver her er nok et av de farligste meningene der ute. "Han kunne ha gått", "De har jo ligget sammen før". Det du skriver, er veldig godt brukt tankegang av voldtektsmenn (og kvinner). 

Et ja er et ja og et nei er et nei. Om du først sier ja, så har du all rett til å si nei senere. Alt annet er irrelevant og uinteressant. Det er ikke noe "Men hun sa jo ja", "Han har jo pult meg før", "Hun hadde jo på seg *beskriv klær*", "Han ble jo stiv!". Irrelevant, et nei er et nei. Det hjelper heller ikke å si "Men i går så ville han/hun, så da må han/hun jo det i dag også!". 
Han sa nei til trekant, han sa ja til fire/femkant eller hvor mange de nå endte opp med å bli. Forskjellen er at han selv valgte det siste. 

Voldtekt, nei. Overgrep, ja. Overtramp et gedigent ja! 

Den debatten hører vel ikke hjemme her. Mener fortsatt han kunne gått. Det sitter produsenter å følger med på det gale programmet, så det hadde neppe skjedd særlig mye mer før de ville grepet inn. Og ja, han koste seg. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den debatten hører vel ikke hjemme her. Mener fortsatt han kunne gått. Det sitter produsenter å følger med på det gale programmet, så det hadde neppe skjedd særlig mye mer før de ville grepet inn. Og ja, han koste seg. 

Så klart hører den til her! Når du kommer med de påstandene du gjør. Mener du at folk skal bare holde kjeft når noen sier noe galt? Den som tier samtykker, og jeg samtykker ikke til de påstandene du kom med i ditt svar. 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den debatten hører vel ikke hjemme her. Mener fortsatt han kunne gått. Det sitter produsenter å følger med på det gale programmet, så det hadde neppe skjedd særlig mye mer før de ville grepet inn. Og ja, han koste seg

Hva mer kunne skjedd som hadde gjort noe spesielt fra eller til?

Det er naturlig at en gut kan bli overmannet av svakhet når flere snertne jenter går til et sånt skritt( i dobbel betydning).
Tenker selv, når jeg var i den alderen. Tror ikke jeg hadde klart godt å stritte i mot et sånt opptrinn, ville blitt lammet på en måte. Kombinert med følelsen av at du som gutt må "være glad" og "positivt innstilt" til kvinnelige initiativ. Det er ikke så lett skjønner du, og det ER ikke akseptabelt å utnytte slike situasjoner. Kvinner er flinke til å lese hvordan andre er, og har følt at her var et lett offer, og utnyttet det.
Dette skjer jo en del ganger andre veien. At kvinner blir svake i tilsvarende situasjoner med mannlig pågang. Og jeg like sikker på, at hvis dette skjedde med motsatt fortegn; at det var flere gutter som gikk på 1 jente, selv om hun kunne bitt mer fra seg, ville det blitt oppstyr.
Når dette er sagt, kan jeg godt tenke meg at gutten tålte det og fant seg i det rimelig enkelt, men det gjør det ikke greiere for det.
Hvis man skal begynne å bedømme sånn, er man på galt spor. Det er forskjell på gutter også, så her er det viktig å være prinsippfast på hva som er akseptabelt, uansett hvilken vei.
Sier igjen. Dette bør påtales og jentene bør rett ut av serien. Minst.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...