Gå til innhold

Tykk og tynn dater hverandre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser at en del slanke menn og store damer som dater og er sammen. Gjerne menn som er trent og trener en del, mens det ikke ser ut til at damene gjør det... hvordan er det med overvektige som dater trente menn? Blir de med han på tur selv om de ikke liker det? Spiser de samme type mat, f.eks.? Og hvorfor ser man sjelden trente damer med overvektige menn?

😯

Anonymkode: 9f095...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjæreste er godt trent og jeg er overvektig. Jeg trener tre ganger i uka, spiser samme mat som han og er med på lange turer. Ofte ute på fjell og fisketurer. Min last er at jeg spiser annen mat når vi ikke er sammen og det stopper vektnedgangen. Skal det sies at jeg har gått ned ti kg siden vi møtes :)

Anonymkode: adb4e...4ef

• Liker 3
Skrevet

Det er vel helt individuelt. Man har jo ikke alltid den samme interessen for trening, men gjør andre ting sammen :)

Jeg ser mye oftere overvektige menn med slanke damer,enn hva jeg ser overvektige kvinner med slanke trente menn, forresten.

For kvinner så er jo til og med litt pondus mage på mannen sexy :)

Anonymkode: 733eb...f3c

• Liker 3
Skrevet

Trente damer med overvektige menn er jo kjempevanlig, i alle fall hvis du ser på de i gruppen 40+. Kanskje ikke så vanlig blant de yngre da.

Skrevet
11 minutter siden, hind skrev:

Trente damer med overvektige menn er jo kjempevanlig, i alle fall hvis du ser på de i gruppen 40+. Kanskje ikke så vanlig blant de yngre da.

Se deg rundt blant de yngre, og du vil ofte finne menn med damer som er dobbelt så store som de, og da er det ment i fedme.

• Liker 1
Skrevet

Det er godt mulig at begge to spiser like mye, men den trente mannen forbrenner mye mer enn den utrente kvinnen pga høyden og muskelmassen.  Men at en tynn som er sammen med en tykk er ikke uvanlig - jeg har sett det hos begge kjønn. Ser heller ikke problemet. Forhåpentligvis vil den trente partneren motivere den utrente til å trene og spise mer riktig. Det ville jeg ha gjort hvis jeg blir sammen med en utrent en (med mindre om hun er fornøyd med seg selv, så klart). Ingen tvang :) 

• Liker 1
Skrevet

Datet alt fra lubne til tynne til godt trente. Spiser det samme, og gjør noen aktiviteter i lag. Forskjellen er at han trener mer og/eller har bedre forbrenning. Jeg liker tur og trening innimellom, men ikke like ofte som de jeg ofte har datet. De jeg dater har et relativt uanstrengt forhold til mat, kropp og trening - samt de liker min kropp som den er. Er ikke noe problem for verken meg eller den andre at han liker trening/tur/friluftsliv mer enn meg. Trenger ikke gjøre alt i lag og i samme mengde.

Vanlig hos begge kjønn, men ser kanskje mer av de større kontrastene lengre opp i årene?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser enda ikke hvorfor man kan spise sunt og den andre spiser usunt, der den ene trener og den andre ikke? Er man trent selv foretrekker man vel gjerne en trent partner?

Går du på treningssenter og ser de damene som er der, så drar du hjem for du vil heller være sammen med ei dundre på over 100?

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, matrobot skrev:

Det er godt mulig at begge to spiser like mye, men den trente mannen forbrenner mye mer enn den utrente kvinnen pga høyden og muskelmassen.  Men at en tynn som er sammen med en tykk er ikke uvanlig - jeg har sett det hos begge kjønn. Ser heller ikke problemet. Forhåpentligvis vil den trente partneren motivere den utrente til å trene og spise mer riktig. Det ville jeg ha gjort hvis jeg blir sammen med en utrent en (med mindre om hun er fornøyd med seg selv, så klart). Ingen tvang :) 

Er det mange menn som tar på seg prosjekter med å slanke ei dame?

Skrevet

Jeg var sammen med en svært så veltrent mann, da jeg var lett overvektig. Han spiste utrolig mye mer mat enn meg, han hadde en fysisk krevende jobb og. Skulle jeg ha spist det han spiste, så hadde jeg vært ekstremt overvektig. Og vi trente sammen, gikk turer sammen. Men han trente med kompiser og, så han trente jo mer enn meg.

Selv om jeg er overvektig, så liker jeg best sunn mat, jeg liker ikke junk Food, ikke brus osv, men jeg er litt for glad i sjokolade, og har alltid hatt veldig lett for å legge på meg. Og vekta går jo sakte opp. 2 kg pr år, skal det ikke mye usunt til for å legge på seg, så har man plutselig gjort det i 10 år, så er man 20 kg overvektig. 

Nå har jeg blitt 42 år, og ser ganske mange slanke damer, med overvektige menn. 

Anonymkode: e5d9f...953

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange menn som tar på seg prosjekter med å slanke ei dame?

Ikke som jeg vet om. Men jeg tenkte hvis jeg var sammen med en og hun spurte meg om hjelp, ville jeg ha hjulpet henne ettersom jeg har erfaringer med vektnedgang (har vært tidligere overvektig selv) :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
On 8/14/2018 at 6:40 PM, AnonymBruker said:

Se deg rundt blant de yngre, og du vil ofte finne menn med damer som er dobbelt så store som de, og da er det ment i fedme.

Ja og det ser bare helt sykt ut!!

Dama kan bare sette seg på han når som helst så er han sjanseløs!! 😂😂😂

Anonymkode: 365ed...6b1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det ser bare helt sykt ut!!

Dama kan bare sette seg på han når som helst så er han sjanseløs!! 😂😂😂

Herregud. Mange menn som liker litt lubne damer. Kan de ikke få gjøre som de vil uten å bli hetset? Er du ei slank dame som er gira på en trent og slank mann som valgte ei overvektig overfor deg eller? 😂

Anonymkode: a1817...13a

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Mange menn som liker litt lubne damer. Kan de ikke få gjøre som de vil uten å bli hetset? Er du ei slank dame som er gira på en trent og slank mann som valgte ei overvektig overfor deg eller? 😂

Anonymkode: a1817...13a

Joda er enig i det, men syns bare det ser helt merkelig ut, evolusjonsmessig!!

Selv er jeg slank og veltrent og liker store og lubne/kraftige menn!! ❤️

Skrevet
On 8/14/2018 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg ser enda ikke hvorfor man kan spise sunt og den andre spiser usunt, der den ene trener og den andre ikke? Er man trent selv foretrekker man vel gjerne en trent partner?

Går du på treningssenter og ser de damene som er der, så drar du hjem for du vil heller være sammen med ei dundre på over 100?

Du er klar over at folk har forskjellige preferanser? Og ikke minst at mange faller for et menneske pga personligheten og ikke hvor mange kg vedkommende veier? Du minner meg forøvrig om en tidligere kollega av meg som ble potte sur når den kjekke, veltrente nye kollegaen vår takket nei til date med henne og ba meg ut en måned senere. Det var ikke måte på hvor idiot han var når han valgte meg som sikkert veier 20 kg mer enn henne, men utrolig nok er vi gift på åttende året og han forguder meg fortsatt. 

Anonymkode: 9ebba...3b3

• Liker 4
Skrevet

Jeg er svært overvektig, mens mannen min er nærmest undervektig. Vet ikke om vi er den type par du ønsker svar fra siden han ikke er godt trent, men svarer likevel.

Ingen av oss liker å trene, men vi går tur med hunden vår. ... Det er egentlig all "trening" vi har i hverdagen. Men han gjør det hakket mer enn meg.

Hovedforskjellen vår er hva vi spiser og hvor mye vi spiser. Vi spiser alltid middag sammen, og vi spiser alltid det samme. Men han er mer kresen enn meg. Hvis han finner ut at han ikke var så glad i disse pølsene jeg kjøpte, så vil han bare ikke spise mer og enten så sulten eller spise ei brødskive eller to istedet. Ikke bare spiser han da mindre enn meg, men i tillegg vil jeg ofte spise det han ikke vil spise sånn at det ikke ender opp i søpla - enten jeg virkelig likte de pølsene eller ikke. Jeg har lært meg at man aldri skal kaste spiselig mat, det har ikke han trengt å tenke på.

Ellers kan jeg godt spise flere måltider om dagen, mens han helst bare spiser 1 gang, og kanskje pittelitt sjokolade eller potetgull senere på kvelden.

I tillegg sliter jeg med overspising, så når jeg sliter psykisk (noe som er ofte) vil jeg trøste meg med mat. Masse usunn mat, med masse kalorier. Det gjør ikke han.

Han synes det er kjedelig å spise, og liker ikke å "snacke" så mye. Jeg sliter med småspising hele tiden, og når jeg først har begynt å spise klarer jeg ikke å stoppe før jeg legger meg for kvelden. Så mens jeg enkelt spiser minst 2500 kalorier om dagen kan han ligge på under 1000 kalorier.

Ellers har vi mye av de samme interessene, bl.a. kinogåing og dataspilling. Ingen hobby som er sunn for kroppen, iallefall.

Jeg jobber aktivt med å gå ned i vekt, og har klart å gå ned 7 kg siden starten av Juli. Sambo prøver å gå opp i vekt, og jeg har begynt å hjelpe ham å telle kaloriene sine, iallefall sånn at han ikke fortsetter å gå ned i vekt. Kanskje vil vi jevne oss ut litt, med tid og stunder. Men når det er sagt sier han alltid hvor glad han er i kroppen min, og at han liker formfulle damer. Så det er tydelig at det bare er preferansen hans, og at den ikke har noe sammenheng med sin egen kropp, eller noe fokus på mat eller trening, for den saks skyld.

Anonymkode: 6bd4e...7c9

Skrevet

Merkelig at tykkelse skal ha noe å si for om man dater eller ikke. 

Anonymkode: e5462...f7d

Skrevet
På 14.8.2018 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Ser det aldri jeg. Noen få kanskje..

Anonymkode: d7a23...c88

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda er enig i det, men syns bare det ser helt merkelig ut, evolusjonsmessig!!

Selv er jeg slank og veltrent og liker store og lubne/kraftige menn!! ❤️

Dersom de trives sammen synes jeg ikke de skal bry seg om hvordan du eller andre måtte mene at de ser ut sammen. En kjæreste er ikke et matchende tilbehør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...