Gå til innhold

Komme forsent

Fremhevede innlegg

Skrevet

På min arbeidsplass er det ingen slingringsmonn. Dette er i privat næringsliv, i oljebransjen på kontormiljø og vi fikk ny administrasjonssjef for noen år siden, og da ble det full stopp for frihet under ansvar, som fungerte godt, og vi passet på selv. Så nå er det 5-10 min forsent = å sitte over 5-10 min, ev samle opp i løpet av ei uke å sitte igjen en time eller så eller trekk i lønn. Argumentet er at du skal ikke ha lønn hvis du ikke er på jobb, og ja, jeg må jo si meg enig i det. 

Anonymkode: e5bf8...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Sphynx skrev:

Haha, det er jo virkelig ikke det jeg sier. :rolleyes: Og med den useriøse kommentaren fra din side, gidder jeg ikke prøve å få deg til å forklare at noen virkelig ikke bryr seg om andre kommer litt for sent.  :snurt:

Men svarer på denne likevel: JOBB OG EN AVTALE MED EN VENN ER IKKE LIKE SERIØST OG VIKTIG. At noen kommer for sent på jobb er mye mer alvorlig enn å komme 10 min for sent når man møter en venninne. Det skal være avslappende og ikke stress å møte venner. 🤐

Aslappende for deg ja, og la venninne di bruke tid å komme for å møte deg, sette av tid til deg, yes la henne vente en halv time, det FÅR virkelig henne føle at hun blir respektert og satt pris!

Og ikke la henne ha mulighet til å finne på noe annet mens hun venter med annen venninne kanskje!

Anonymkode: bcfd0...a06

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Gliffy skrev:

Jo, mange gjør egentlig det. De vet akkurat hvor lang tid de bruker på å dra til et sted, men likevel er de alltid for sent fordi de ikke reist hjemmefra i tide. De er fullstendig i stand til å komme tidsnok, de er ikke tilbakestående, men de velger heller å komme sent enn å forte seg/planlegge bedre.

Ufortutsette ting som togstans og sånt er selvfølgelig ikke det samme. 

Mange sånne og jeg er helt enig med uforytsette ting mot sløvhet er ikke det samme, to forskjellige ting.

Skrevet

Man kan vel bli oppsagt hvis man til stadighet kommer for sent?

Anonymkode: 19bee...5b6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aslappende for deg ja, og la venninne di bruke tid å komme for å møte deg, sette av tid til deg, yes la henne vente en halv time, det FÅR virkelig henne føle at hun blir respektert og satt pris!

Og ikke la henne ha mulighet til å finne på noe annet mens hun venter med annen venninne kanskje!

Wow. Bare wow.

Jaja. Lykke til videre med verden og alt det der.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På min arbeidsplass er det ingen slingringsmonn. Dette er i privat næringsliv, i oljebransjen på kontormiljø og vi fikk ny administrasjonssjef for noen år siden, og da ble det full stopp for frihet under ansvar, som fungerte godt, og vi passet på selv. Så nå er det 5-10 min forsent = å sitte over 5-10 min, ev samle opp i løpet av ei uke å sitte igjen en time eller så eller trekk i lønn. Argumentet er at du skal ikke ha lønn hvis du ikke er på jobb, og ja, jeg må jo si meg enig i det. 

Anonymkode: e5bf8...9a5

ikke på jobb ikke lønn. om det ikke er en god grunn.

Skrevet
3 minutter siden, Sphynx skrev:

Wow. Bare wow.

Men du sier at du er helt okay med la venninne dine vente.

Og at halv time er kort tid å være forsent,

også blir du sur på diskujon forum fordi folk ikke er enig med deg?

Og kanskje prøver å påpeke at venninnene dine kanskje heller ikke er okay med det, og dritt lei..

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel bli oppsagt hvis man til stadighet kommer for sent?

Anonymkode: 19bee...5b6

Ja, det stemmer også av venner.

Skrevet
11 minutter siden, Sphynx skrev:

Wow. Bare wow.

Foreslår du tar en prat med dine venniner for å høre med de om de faktisk er okay med det.

Spesielt de du møter alene, offientlig og de med reisevei.

Kan hende at du blir overrasket,

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du sier at du er helt okay med la venninne dine vente.

Og at halv time er kort tid å være forsent,

også blir du sur på diskujon forum fordi folk ikke er enig med deg?

Og kanskje prøver å påpeke at venninnene dine kanskje heller ikke er okay med det, og dritt lei..

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår du tar en prat med dine venniner for å høre med de om de faktisk er okay med det.

Spesielt de du møter alene, offientlig og de med reisevei.

Kan hende at du blir overrasket,

Hvorfor svarer du meg to ganger?

Hvis du leser innleggene mine en gang til, så ser du svar på det du spør om og korreksjon på det du antar.

Synes det er litt smålig av deg å bli krass fordi jeg gir deg et svar du er uenig med. Du spør om alle synes det er viktig og jeg sier nei. Jeg bryr meg ikke og de fleste vennene mine er også chill på dette (og hvis jeg må forsvare meg så har jeg også nevnt at jeg holder tiden med de vennene mine som er like nøye som deg). Jeg prøver å fortelle deg at folk er forskjellig, men det er kanskje veldig vanskelig for deg å forstå at ikke alle er som deg. Det er ikke jeg som blir sur for at du er uenig med meg, det er du som kommer med påstander om meg fordi du ikke leser svarene mine nøye nok. Og jeg gidder ikke diskutere med eller gi en forklaring til en vegg.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor svarer du meg to ganger?

Hvis du leser innleggene mine en gang til, så ser du svar på det du spør om og korreksjon på det du antar.

Synes det er litt smålig av deg å bli krass fordi jeg gir deg et svar du er uenig med. Du spør om alle synes det er viktig og jeg sier nei. Jeg bryr meg ikke og de fleste vennene mine er også chill på dette (og hvis jeg må forsvare meg så har jeg også nevnt at jeg holder tiden med de vennene mine som er like nøye som deg). Jeg prøver å fortelle deg at folk er forskjellig, men det er kanskje veldig vanskelig for deg å forstå at ikke alle er som deg. Det er ikke jeg som blir sur for at du er uenig med meg, det er du som kommer med påstander om meg fordi du ikke leser svarene mine nøye nok. Og jeg gidder ikke diskutere med eller gi en forklaring til en vegg.

Jeg mener det snakk med personer i ditt liv og spør, det er ikke sikkert at de synes at du lar dem vente 30 min, når du møter de alene,

Det er selvsagt forkjell hvor det er (selvom det kan være irriterrende at folk kommer en halv time pluss for sent hjem til deg).

Men hvis du sitter i en resutrant eller cafe eller på kino ALENE så synes de fleste det ikke er ok.

Og jeg tror at du tror venninnene dine er chill på det. min ene venninne jeg nevnte tidligere trodde det, og mente jeg var helt urimelig når jeg reagerte på forsent kommingen,  jeg har ikke så mye kontakt med henne nå ,men jeg vet det er flere venner som ikke lager avtaler lengre med henne,bare dem to, kun i gruppesammheng.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det snakk med personer i ditt liv og spør, det er ikke sikkert at de synes at du lar dem vente 30 min, når du møter de alene, Siden dette er en kommentar rettet mot meg svarer jeg deg: Jeg synes ikke det er innafor å vente 30 min. Det har jeg også sakt i en annen kommentar her. 30 min uten å gi beskjed er totalt uaktuelt for de fleste, inkludert meg.

Det er selvsagt forkjell hvor det er (selvom det kan være irriterrende at folk kommer en halv time pluss for sent hjem til deg).

Men hvis du sitter i en resutrant eller cafe eller på kino ALENE så synes de fleste det ikke er ok. Her er vi nok litt forksjellig. Jeg er enig med at ingen skal sitte alene på cafe eller kino, men om du møter besøk hjemme hos deg er ikke klokkeslett så utrolig viktig for meg. Har noen laget middag skal man møte tidsnok.

Og jeg tror at du tror venninnene dine er chill på det. min ene venninne jeg nevnte tidligere trodde det, og mente jeg var helt urimelig når jeg reagerte på forsent kommingen,  jeg har ikke så mye kontakt med henne nå ,men jeg vet det er flere venner som ikke lager avtaler lengre med henne,bare dem to, kun i gruppesammheng. Og jeg tror at du tror litt for mye om folk du ikke kjenner online. Jeg passer nok best på meg selv og mine venner. Hadde du vært venninna mi kunne det godt ha vært at du ble irritert på meg om jeg kom mellom 5 og 10 min for sent eller om jeg sendte deg en melding å sa jeg kom til å bli 30 min forsinket. Helt greit om du hadde blitt irritert. Men jeg ville ikke blitt irritert på deg om det var du som hadde kommet for sent. Jeg tillater mine venner å være litt sene (alt under 30 min uten forklaring) og mine venner tillater meg å være sen (alt under 30 min uten forklaring). Om de som ikke tillater meg å være sen, respekterer jeg og sier det ikke skal gjenta seg. Som jeg nevnte i en annen kommentar, kuttet jeg ut en venninne fordi hun aldri holdt tiden litt en gang og aldri ga beskjed eller tok telefonen.

Igjen er poenget mitt at ikke alle er like nøye på det. Jeg skjønner at dette er en super big deal for deg og ville bare rekke opp hånda for å vise deg at jeg ikke er nøye på det, sånn at du vet det er noen som ikke er som deg. Ser ikke problemet med å kommunisere med vennene sine. Hvis jeg hadde en venninne som stadig ble illsint fordi jeg kom 5 min for sent hadde jeg sotte pris på om hun fortale meg det, så jeg kunne skjerpe meg. Det er ikke værre enn det.

Jeg bare svarer deg direkte i innlegget ditt, du.

Endret av Sphynx
Skrevet

Jeg er alvorlig nå, prat med venninne det er ikke sikkert at det er okay.

Jeg kjenner flere som har trodd at det vært helt chill (på flere ting enn dette også), og så har eksplodert eller rett og slett ikke blitt invitert eller at venner ikke laget avtaler med de lengre.

Jeg har hatt 3 vennninner som var som deg som trodde det var helt okay å komme 20 til 30 min forsent, som kanskje tror at vi og andre venner  har bare glidd fra hverandre siden jeg/vi aldri tar kontakt lengre.

Skrevet
10 minutter siden, Sphynx skrev:

Du minner meg om hun er nevner, Livi, hun kom 20 -30 min hver gang forsent, og når jeg ble irriterrt og sa i fra, kom hun med disse talene dine og hun visste ikke om hun ville være sammen med meg om jeg ble sur  om hun var "litt" forsinka.

I tillegg sa hun aldri unskydning eller beklager noe som var enda mer irriterrende, 

Og i tillegg satt hun lenge på telefonen mens hun var sammen.

Jeg blir ikke drit forbanna om noen kommer 5 minutt for sent alttid, og blir ikke drit sur om noen kommer forsent en gang blant det, kan skje med alle,

men når det skjer hver gang og det er mer enn 10 min, og gjør som min venninne når hun oppdaget at jeg kom senere, og kommer enda senere igjen slik at det er den samme tiden man må vente.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alvorlig nå, prat med venninne det er ikke sikkert at det er okay.

Jeg kjenner flere som har trodd at det vært helt chill (på flere ting enn dette også), og så har eksplodert eller rett og slett ikke blitt invitert eller at venner ikke laget avtaler med de lengre.

Jeg har hatt 3 vennninner som var som deg som trodde det var helt okay å komme 20 til 30 min forsent, som kanskje tror at vi og andre venner  har bare glidd fra hverandre siden jeg/vi aldri tar kontakt lengre.

Jeg har skrevet FLERE steder her at jeg IKKE synes det er ok å komme 30 min for sent.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du minner meg om hun er nevner, Livi, hun kom 20 -30 min hver gang forsent, og når jeg ble irriterrt og sa i fra, kom hun med disse talene dine og hun visste ikke om hun ville være sammen med meg om jeg ble sur  om hun var "litt" forsinka. Helt ærlig, om noen av venninne mine blir sur og lager dårlig stemning fordi jeg er litt for sen (og da mener jeg ikke 20-30 min altså, mener 5- 10 min, kan det være jeg ikke gidder å avtale ting med de heller.

I tillegg sa hun aldri unskydning eller beklager noe som var enda mer irriterrende, 

Og i tillegg satt hun lenge på telefonen mens hun var sammen. Høres ut som hun ikke var interessert i å være med deg.

Jeg blir ikke drit forbanna om noen kommer 5 minutt for sent alttid, og blir ikke drit sur om noen kommer forsent en gang blant det, kan skje med alle,

men når det skjer hver gang og det er mer enn 10 min, og gjør som min venninne når hun oppdaget at jeg kom senere, og kommer enda senere igjen slik at det er den samme tiden man må vente. Ok så bra, da har du en løsning på det.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Sphynx skrev:

Jeg har skrevet FLERE steder her at jeg IKKE synes det er ok å komme 30 min for sent.

Det er bare det du har skrevet minnet meg spesielt om henne,

Og faktisk andre venninner, men spesielt henne.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det du har skrevet minnet meg spesielt om henne,

Og faktisk andre venninner, men spesielt henne.

Ja, da har du jo svar at noen er som meg og flere av dine venninner. Noen er ikke så nøye på det.

Da kan du:
a) Velge å irritere deg over at de er som de er. Og til slutt eksplodere over det hele.
b) Prøve å endre de. Fortell dem at du ikke synes det er ok og at det tærer på vennskapet.
c) Forandre deg selv. Prøve å ikke la deg irritere over at noen er som de er.

Skrevet
Akkurat nå, Sphynx skrev:

Ja, da har du jo svar at noen er som meg og flere av dine venninner. Noen er ikke så nøye på det.

Da kan du:
a) Velge å irritere deg over at de er som de er. Og til slutt eksplodere over det hele.
b) Prøve å endre de. Fortell dem at du ikke synes det er ok og at det tærer på vennskapet.

Næ, jeg kutter de ut- jeg har andre venniner som vet hvordan de skal oppføre,

Skrevet

Da kan du:

Akkurat som alle de andre vennene deres gjorde,

Skrevet
4 minutter siden, Sphynx skrev:

Da kan du:

Men du nå begynner det å bli for flåsete, så jeg gir meg, og gir deg siste ordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...