Sphynx Skrevet 14. august 2018 #41 Skrevet 14. august 2018 Å komme for sent og hvor irriterende/viktig det er, opplever folk forskjellig. På en arbeidsplass sier det seg selv at det er viktig å holde tiden. Med venner og familie føler jeg det godt kan være litt slappt. Skal man møtes 17.00 er det døllt om den som blir stående å vente til 17:05 blir sinna og ødelegger stemninga. Alle har 5 min å vente, så lenge man ikke skal feks på kino osv hvor man må forholde seg til klokka. Jeg har venner som er supernøye på det med tid, har drete meg ut på det, blitt konfrontert og skjerpet meg. Men så har jeg de som er værre enn 5-min-for-sene-meg som kan bruke opp til 30 min og 1 time etter avtalt tid. Uten å gi beskjed er det ganske drit. Om man irriterer seg over folk som er for sene, må man konfrontere det med de og sette krav. Hvis de ikke slutter med det, får man kanskje vurdere om det er for stor irritasjonsfaktor for vennskapet. Jeg har kutta ut en venninne fordi hun aldri kommer på tiden og er utligjengelig på telefon ''i gjerningsøyeblikket''. Den gangen jeg ble sittende alene i en kinosal og ikke fikk tilbake pengene for hennes billett, gadd jeg ikke mer. Personlig er jeg slapp på tid og avtaler med venner. Så lenge folk sier i fra kan man utsette ting.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #42 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, FrankDrebin skrev: Sant, er sikkert noen som finner på andre grunner enn forsovelse nok en gang. Og når det har vært 30 min forsinkelse eller bare en 10 min (om det gjelder job), 10 ganger på rad, er det veldig vanskelig å fortsette tro at det er tilfellet hver gang. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #43 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Å komme for sent og hvor irriterende/viktig det er, opplever folk forskjellig. På en arbeidsplass sier det seg selv at det er viktig å holde tiden. Med venner og familie føler jeg det godt kan være litt slappt. Skal man møtes 17.00 er det døllt om den som blir stående å vente til 17:05 blir sinna og ødelegger stemninga. Alle har 5 min å vente, så lenge man ikke skal feks på kino osv hvor man må forholde seg til klokka. Jeg har venner som er supernøye på det med tid, har drete meg ut på det, blitt konfrontert og skjerpet meg. Men så har jeg de som er værre enn 5-min-for-sene-meg som kan bruke opp til 30 min og 1 time etter avtalt tid. Uten å gi beskjed er det ganske drit. Om man irriterer seg over folk som er for sene, må man konfrontere det med de og sette krav. Hvis de ikke slutter med det, får man kanskje vurdere om det er for stor irritasjonsfaktor for vennskapet. Jeg har kutta ut en venninne fordi hun aldri kommer på tiden og er utligjengelig på telefon ''i gjerningsøyeblikket''. Den gangen jeg ble sittende alene i en kinosal og ikke fikk tilbake pengene for hennes billett, gadd jeg ikke mer. Personlig er jeg slapp på tid og avtaler med venner. Så lenge folk sier i fra kan man utsette ting. Men mener du at de er unskyldt og ikke burde skjønne at folk flest reagere på det? Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #44 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, Sphynx skrev: Å komme for sent og hvor irriterende/viktig det er, opplever folk forskjellig. På en arbeidsplass sier det seg selv at det er viktig å holde tiden. Med venner og familie føler jeg det godt kan være litt slappt. Skal man møtes 17.00 er det døllt om den som blir stående å vente til 17:05 blir sinna og ødelegger stemninga. Alle har 5 min å vente, så lenge man ikke skal feks på kino osv hvor man må forholde seg til klokka. Jeg har venner som er supernøye på det med tid, har drete meg ut på det, blitt konfrontert og skjerpet meg. Men så har jeg de som er værre enn 5-min-for-sene-meg som kan bruke opp til 30 min og 1 time etter avtalt tid. Uten å gi beskjed er det ganske drit. Om man irriterer seg over folk som er for sene, må man konfrontere det med de og sette krav. Hvis de ikke slutter med det, får man kanskje vurdere om det er for stor irritasjonsfaktor for vennskapet. Jeg har kutta ut en venninne fordi hun aldri kommer på tiden og er utligjengelig på telefon ''i gjerningsøyeblikket''. Den gangen jeg ble sittende alene i en kinosal og ikke fikk tilbake pengene for hennes billett, gadd jeg ikke mer. Personlig er jeg slapp på tid og avtaler med venner. Så lenge folk sier i fra kan man utsette ting. Ellers så er jeg jo enig, men jeg synes jo det er en ansvarfraskrivelse og påstå at man ikke skjønner, og ikke er en tankeleser. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #45 Skrevet 14. august 2018 6 minutter siden, Sphynx skrev: Jeg har kutta ut en venninne fordi hun aldri kommer på tiden og er utligjengelig på telefon ''i gjerningsøyeblikket''. Den gangen jeg ble sittende alene i en kinosal og ikke fikk tilbake pengene for hennes billett, gadd jeg ikke mer. Hadde gjort det samme. Anonymkode: bcfd0...a06
Sphynx Skrevet 14. august 2018 #46 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men mener du at de er unskyldt og ikke burde skjønne at folk flest reagere på det? Anonymkode: bcfd0...a06 Det er jo forskjellig fra person til person. Jeg personlig bryr meg ikke om folk kommer litt sent her og der (ikke på jobb). Jeg og mine venner bor i Oslo og av og til er trafikken ugunstig. Noen ganger var man bare treig å dra hjemmefra. Det synes jeg er helt innafor. Jeg respekterer de vennene mine som faktisk ikke takler at jeg er for sen, da møter jeg opp gjerne 5 min før. Det beste forholdet med å være for sen har jeg med bestevenninna mi, hun vet at jeg alltid er litt sen og har begynt å være litt sen hun også. Jeg var nok dødsirriterende for henne i starten, men det gikk seg til Noen er ikke så nøye på det og andre er nøye på det. Om du er nøye på det, får du bare sette krav til folk rundt deg og lage en løsning ut av det. Så du spurte tidligere om folk trodde noen var OK at de var sene og kan svare at det ikke er alle som er så streng på det. 1
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #47 Skrevet 14. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og når det har vært 30 min forsinkelse eller bare en 10 min (om det gjelder job), 10 ganger på rad, er det veldig vanskelig å fortsette tro at det er tilfellet hver gang. Anonymkode: bcfd0...a06 Ikke sant, da begynner unnskyldningene å stinke litt.
Sphynx Skrevet 14. august 2018 #48 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ellers så er jeg jo enig, men jeg synes jo det er en ansvarfraskrivelse og påstå at man ikke skjønner, og ikke er en tankeleser. Anonymkode: bcfd0...a06 Hvis en venninne har sakt til deg at hun ikke er takeleser fordi hun ikke viste at du kom til å bli sur når hun var sen, så må du jo iallefall fortelle henne at hun herved vet om tankene dine.
Sphynx Skrevet 14. august 2018 #49 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Ikke sant, da begynner unnskyldningene å stinke litt. Må være noen som lider av kronisk forsentkomming 🤔
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #50 Skrevet 14. august 2018 3 minutter siden, Sphynx skrev: Det er jo forskjellig fra person til person. Jeg personlig bryr meg ikke om folk kommer litt sent her og der (ikke på jobb). Jeg og mine venner bor i Oslo og av og til er trafikken ugunstig. Noen ganger var man bare treig å dra hjemmefra. Det synes jeg er helt innafor. Jeg respekterer de vennene mine som faktisk ikke takler at jeg er for sen, da møter jeg opp gjerne 5 min før. Det beste forholdet med å være for sen har jeg med bestevenninna mi, hun vet at jeg alltid er litt sen og har begynt å være litt sen hun også. Jeg var nok dødsirriterende for henne i starten, men det gikk seg til Noen er ikke så nøye på det og andre er nøye på det. Om du er nøye på det, får du bare sette krav til folk rundt deg og lage en løsning ut av det. Så du spurte tidligere om folk trodde noen var OK at de var sene og kan svare at det ikke er alle som er så streng på det. Jeg skønner du synes det er greit å la folk vente en halv time, og ikke klarer å skjønne at de er irritert før de tar det opp med deg. Anonymkode: bcfd0...a06 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #51 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Må være noen som lider av kronisk forsentkomming 🤔 ja. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #52 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, FrankDrebin skrev: Ikke sant, da begynner unnskyldningene å stinke litt. jepp, virkelig, verste er når det med ikke engang kommer en unskydning og/eller grunn. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #53 Skrevet 14. august 2018 3 minutter siden, Sphynx skrev: Hvis en venninne har sakt til deg at hun ikke er takeleser fordi hun ikke viste at du kom til å bli sur når hun var sen, så må du jo iallefall fortelle henne at hun herved vet om tankene dine. men er ikke det litt ansvarfrabeskrivelse? Hvem i dag som er voksen klarer ikke å forstå det? Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #54 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, Sphynx skrev: Hvis en venninne har sakt til deg at hun ikke er takeleser fordi hun ikke viste at du kom til å bli sur når hun var sen, så må du jo iallefall fortelle henne at hun herved vet om tankene dine. forklaring: Dette er inspirert av hva noen bruker har skrevet i en annen tråd i dag. Anonymkode: bcfd0...a06
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #55 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, Sphynx skrev: Må være noen som lider av kronisk forsentkomming 🤔 Slik kan det også sies. xD 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jepp, virkelig, verste er når det med ikke engang kommer en unskydning og/eller grunn. Anonymkode: bcfd0...a06 Ja, da får jeg inntrykk av at de gir fullstendig eff.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #56 Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, Sphynx skrev: Hvis en venninne har sakt til deg at hun ikke er takeleser fordi hun ikke viste at du kom til å bli sur når hun var sen, så må du jo iallefall fortelle henne at hun herved vet om tankene dine. men hadde ikke du blitt pisst hvis noen hadde sagt til deg? Som f eks, fra din arbeidsgiver eller arbeidmotaker? Anonymkode: bcfd0...a06 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #57 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, FrankDrebin skrev: Slik kan det også sies. xD Ja, da får jeg inntrykk av at de gir fullstendig eff. enig. Anonymkode: bcfd0...a06
Sphynx Skrevet 14. august 2018 #58 Skrevet 14. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skønner du synes det er greit å la folk vente en halv time, og ikke klarer å skjønne at de er irritert før de tar det opp med deg. Anonymkode: bcfd0...a06 Haha, det er jo virkelig ikke det jeg sier. Og med den useriøse kommentaren fra din side, gidder jeg ikke prøve å få deg til å forklare at noen virkelig ikke bryr seg om andre kommer litt for sent. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: men hadde ikke du blitt pisst hvis noen hadde sagt til deg? Som f eks, fra din arbeidsgiver eller arbeidmotaker? Anonymkode: bcfd0...a06 Men svarer på denne likevel: JOBB OG EN AVTALE MED EN VENN ER IKKE LIKE SERIØST OG VIKTIG. At noen kommer for sent på jobb er mye mer alvorlig enn å komme 10 min for sent når man møter en venninne. Det skal være avslappende og ikke stress å møte venner. 🤐 1
Gjest Gliffy Skrevet 14. august 2018 #59 Skrevet 14. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Folk vet da at det ikke er greit å komme for sent. Man kommer da ikke for sent med vilje. Anonymkode: 25edc...1a1 Jo, mange gjør egentlig det. De vet akkurat hvor lang tid de bruker på å dra til et sted, men likevel er de alltid for sent fordi de ikke reist hjemmefra i tide. De er fullstendig i stand til å komme tidsnok, de er ikke tilbakestående, men de velger heller å komme sent enn å forte seg/planlegge bedre. Ufortutsette ting som togstans og sånt er selvfølgelig ikke det samme.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #60 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, Sphynx skrev: Haha, det er jo virkelig ikke det jeg sier. Og med den useriøse kommentaren fra din side, gidder jeg ikke prøve å få deg til å forklare at noen virkelig ikke bryr seg om andre kommer litt for sent. Så 30 min er litt forsent, er det slik du tenker når du skal ta over vakta for noen, pytt san det er bare 30 min, who cares om den personen skal rekke noe etter jobb, Anonymkode: bcfd0...a06 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå