AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #41 Del Skrevet 15. august 2018 21 hours ago, Grandiosaergreit said: Tenk om du synes kassamannen er kjekk. Da kan du kjøpe 1 kg med overprisede epler for å vise at du har god økonomi. evt vise at du er en person som sløser med pengene dine 🤔 Anonymkode: c7b36...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 15. august 2018 #42 Del Skrevet 15. august 2018 Frukt og grønt varierer veldig i pris fra uke til uke. Jeg kjøper en del selleri, en uke er den 17,90, neste uke, som i dag, 34,90. Ser det samme med isberg, agurk, chili også - prisen dobles fra en uke til den neste, så det blir kjøpt litt ekstra når prisen er lav. Men så er jo dette varer det ikke går an å lagre for lenge, så da ble det ikke selleri i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #43 Del Skrevet 15. august 2018 På 14.8.2018 den 14.39, Stella Rose skrev: Var på OBS i går, epler 41 kr kiloen, kan ikke huske at epler har vært så dyrt. Andre som har sett ekstremt og unormalt dyre matvarer i det siste ? Går du til Meny så blir epler og alt annet enda dyrere når det ikke er på tilbud. Norske epler, og Norskprodusert mat blir dyr og dyrere på grunn av prisene bonden skal ha, arbeidernes lønn og transportleddene i Norge - altså fra treet til fruktlageret og til butikken. Anonymkode: 47912...d41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 15. august 2018 #44 Del Skrevet 15. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går du til Meny så blir epler og alt annet enda dyrere når det ikke er på tilbud. Norske epler, og Norskprodusert mat blir dyr og dyrere på grunn av prisene bonden skal ha, arbeidernes lønn og transportleddene i Norge - altså fra treet til fruktlageret og til butikken. Anonymkode: 47912...d41 Det er ikke bøndene som bestemmer prisen, men Rema, Ica, NorgesGruppen og Coop. Disse fire matkjede har hele markedet for mat alene. Ergo er det de som bestemmer både vareutvalg og pris. Når norsk mat ligger i hyller og disker er det fordi kundene etterspør det. I Norge har vi gode kontrollsystemer på kvalitet. Slik er det ikke i alle land. Selv spiser jeg kun norske epler, poteter og gulerøtter. Synes importert er av mye dårligere kvalitet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #45 Del Skrevet 17. august 2018 Jeg fant epler i dag til 77 per kg!! 👹 Og jada, jeg vet at de har det verre i Afrika. Anonymkode: 97d00...16a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 17. august 2018 #46 Del Skrevet 17. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant epler i dag til 77 per kg!! 👹 Og jada, jeg vet at de har det verre i Afrika. Anonymkode: 97d00...16a Det er jo sykt, hvor da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #47 Del Skrevet 17. august 2018 18 minutter siden, Stella Rose skrev: Det er jo sykt, hvor da ? Joker Anonymkode: 97d00...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #48 Del Skrevet 18. august 2018 Prisene skrus alltid kraftig opp i sommermånedene, for folk har ferie og fått feriepenger. Mange blir løsere med pengebruken, og dette melker dagligvarebutikker så langt dem kan, dessverre. Harde tider å være student 😩 Anonymkode: dcbe4...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 18. august 2018 #49 Del Skrevet 18. august 2018 Jeg er så heldig å ha en innvandrerbutikk her jeg bor. Der kjøper jeg alt av frukt og grønt med mindre det er tilbud i dagligvarebutikker som er billigere. Sparer mye på det jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. august 2018 #50 Del Skrevet 21. august 2018 Opplever at matbudsjettet vårt (2 voksne, 1 barn på 11. En voksen med cøliaki) på 6500 blir stadig vanskeligere å få til å vare. Da var det mye bedre i Danmark i sommer, der kostet b.la en agurk 5 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 24. august 2018 #51 Del Skrevet 24. august 2018 "Ekstremt dyrt" er vel å ta i, men rugsprø har økt fra 10 til 15 kroner pakka! Prisøkning på 50% det 😮 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #52 Del Skrevet 28. august 2018 On 8/24/2018 at 3:02 PM, Lisanna said: "Ekstremt dyrt" er vel å ta i, men rugsprø har økt fra 10 til 15 kroner pakka! Prisøkning på 50% det 😮 Den mislikte jeg og. Samme med byggryn. Ser at Kiwi skryter av at de har redusert prisene på nøkkelhullsvarer, og da gikk Rugsprø ned til 13.50 eller der om kring. Fortsatt mye dyrere enn 10-11,- som det var for en måneds tid siden. Epler var meget billig forrige uke, betalte 19.90/kg med Pink Lady på en eller annen kjedebutikk. Agurkene er dyre, og megastore, med mye av "midten" som er våtere enn ellers. Dyrt og dårlig Anonymkode: 640e6...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #53 Del Skrevet 29. august 2018 Ville ikke vært overrasket om matvareprisene øker mer enn det vi er vant med denne høsten, det er tross alt en del avlinger som ble ødelagt pga tørke i år. Mel vil antakelig stige betraktelig i pris, som nevnt tidligere i tråden. Det er jo ikke fordi noen bare bestemmer at det skal være sånn, ingen bønder ønsket den tørken vi hadde i sommer og ødelagte avlinger. Er det ingen som ser disse sammenhengene? Dersom det er mindre agurk å få tak i enn normalt vil jo prisen øke, det er sånn markedet vårt fungerer. Anonymkode: 9e7ac...6af 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå