Gå til innhold

Ekstremt dyre matvarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sjokk da jeg var på Coop Mega sist. En pakke Gilde kokt skinke, 34 kr. Eller en agurk 24.90.

Anonymkode: fcbe7...61a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal takle prisøkningene med å være enda mer sparsom.

Anonymkode: 443f3...d26

• Liker 1
Skrevet

Reker i lake er svindyrt 😶 over 80kr for en boks sist jeg sjekket.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk sjokk da jeg var på Coop Mega sist. En pakke Gilde kokt skinke, 34 kr. Eller en agurk 24.90.

Det syke her er jo at skinke burde vært mange ganger dyrere enn agurk. Noe er alvorlig galt både økologisk og økonomisk (og politisk) når kjøtt, som det krever så mye ressurser å produsere, er like billig som en enkel grønnsak som bare skal ha jord, sol og vann. Skinke burde kostet 100 kroner og agurk 5 kroner.

Endret av Fiola von Queue
  • Liker 9
Skrevet

Cherrytomater 30 kr. For et lite brett. Ja, jeg vet det finnes first price men de smaker jo bare vann.

Anonymkode: e7851...d46

• Liker 1
Skrevet

Det koster når butikken vil ha profitt...Bøndene sliter.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes 17 kroner (sist jeg sjekka) for en agurk også er drøyt! 

Anonymkode: cf06a...4d2

Betalte selv 22 kroner i dag på Coop Extra. 

Anonymkode: 3fe65...afe

Skrevet
3 minutter siden, Macro said:

Det koster når butikken vil ha profitt...Bøndene sliter.

Det er knallhard konkurranse blant butikkene. Når kjedene tjener store penger så er det fordi de har enormt volum. Da tjener de jo store penger selv om det er lite per vare. 

Skrevet
9 timer siden, Stella Rose skrev:

Var på OBS i går, epler 41 kr kiloen, kan ikke huske at epler har vært så dyrt.

Andre som har sett ekstremt og unormalt dyre matvarer i det siste ?

Har du sjekket på Kiwi og Rema 1000? Obs er ikke den rimeligste matvarekjeden. 

Anonymkode: 59f0f...1c7

• Liker 1
Skrevet

En ting at det er dyrt, men her jeg bor (østlandet) er i tillegg butikkhyllene nesten tomme. Skulle kjøpe et salathode og sukkererter på Coop i går, begge delene var råtne i tillegg til at de var dyre🙄

Etter å ha vært på ferie i USA i sommer så må jeg si at det er tragisk og nesten provoserende å handle i norske matbutikker.

Anonymkode: 9910f...430

• Liker 3
Skrevet

Når jeg handler på Meny en sjelden gang syn jeg det er mye som er ekstremt dyrt og det er selvfølgelig varer man ikke finner på Rema og Kiwi.  Syns det er galskap et en liten fransk ost skal koste 90 kr.  Gidder ikke sånt.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting at det er dyrt, men her jeg bor (østlandet) er i tillegg butikkhyllene nesten tomme. Skulle kjøpe et salathode og sukkererter på Coop i går, begge delene var råtne i tillegg til at de var dyre🙄

Etter å ha vært på ferie i USA i sommer så må jeg si at det er tragisk og nesten provoserende å handle i norske matbutikker.

Anonymkode: 9910f...430

I USA er grønnsaker så dyrt at det er billigere for fattige familier å kjøpe middag på McDonalds til hele familien.

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er billigere på Kiwi og rema. Pleier som regel å handle der, men akkuratt den dagen så var Coop nærmest.  Tror skinkeprisen på rema og kiwi ligger på rundt 24-25 kr.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Peonjenta skrev:

I USA er grønnsaker så dyrt at det er billigere for fattige familier å kjøpe middag på McDonalds til hele familien.

Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner: De stedene som har godt utvalg i grønnsaker og hvor man kan kjøpe inn billig i stort er vel enten svære hypermarked langt utenfor sentrum hvor man trenger bil og å kjøre langt eller mer spesialbutikker i velstående områder. Fattige familier uten bil (eller råd til bensin) har dermed færre muligheter til å skaffe seg disse varene enn mer velstående personer., i og med at det nesten ikke finnes kollektivtransport mange steder i USA. Men det er sikkert også slik i USA som her i Norge, at grønnsaker er latterlig dyrt i forhold til enkle karbohydrater og lavkvalitetskjøtt.

Endret av Fiola von Queue
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes 17 kroner (sist jeg sjekka) for en agurk også er drøyt! 

Anonymkode: cf06a...4d2

Billig dildo da😉

Anonymkode: 5c26c...91f

Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er knallhard konkurranse blant butikkene. Når kjedene tjener store penger så er det fordi de har enormt volum. Da tjener de jo store penger selv om det er lite per vare. 

du forstod lite..

Gjest Stella Rose
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det som var poenget, med tåden. Skulle ikke ha epler den dagen, la bare merke til at de var veldig dyre.

Gjest gjestvest
Skrevet
10 timer siden, Skiftenøkkel skrev:

Reker i lake er svindyrt 😶 over 80kr for en boks sist jeg sjekket.

Prisen på reker er satt opp pga slike damer :roll:

Skrevet
5 timer siden, gjestvest skrev:

Prisen på reker er satt opp pga slike damer :roll:

:hoho: 

Anonymkode: 443f3...d26

Gjest middagshøyden
Skrevet

Det var kommet norske plommer i butikken her i går. De er jo ganske dyre, men nå kostet det 80 kroner for en kurv. Åtti!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...