Gå til innhold

Barn nummer tre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har to flotte barn, men føler likevel at noe mangler, så vi vurderer et tredje barn. Vi er likevel nervøs på hvor mye mer krevende det er med tre barn enn to. Vi ønsker ikke å ha barna så tett, men samtidig kjenner jeg på at jeg ikke vil være så gammel heller. 

Det jeg lurer på, hvordan var overgangen fra 2 til 3 barn? Hvor gammel var du da du fikk nr 3. Jeg er 33 nå, og kjenner at jeg er redd jeg blir mindre og mindre fruktbar. Vet det sikkert er litt overdrevet. Ble kjapt gravid med de to første..

Anonymkode: 675a4...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgangen gikk veldig greit. De var to fra før, vant til å dele, en liten lillebror var bare stas for begge to. Overgangen fra 1 til 2 var større enn 2 til 3, sikkert fordi vi var mer vant til å takle flere barn samtidig og fordi de var litt større (de var 3 og 5 da minstemann kom).

Anonymkode: 5d296...020

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overgangen gikk veldig greit. De var to fra før, vant til å dele, en liten lillebror var bare stas for begge to. Overgangen fra 1 til 2 var større enn 2 til 3, sikkert fordi vi var mer vant til å takle flere barn samtidig og fordi de var litt større (de var 3 og 5 da minstemann kom).

Anonymkode: 5d296...020

Sier meg helt enig her. Som om jeg skulle ha skrevet det selv. Mine var like gamle da siste ble født.

Anonymkode: 6506a...cb8

Skrevet

Hei! Er i samme situasjon som deg. Å nå er vi straks i gang. Har ei på 5 og ei på 7 år, så føler det er på tide nå😊 er 30 år.

Skrevet

Overgangen gikk veldig greit. Med to barn fra før er man en erfaren forelder og har rutiner på plass så for oss føyde nr 3 seg bare pent inn i en veletablert familie og hverdag. Jeg var 34 da nr 3 ble født (gravid på første forsøk, mye raskere enn med de to andre) og da var søsknene 2 og 4 år. 

Skrevet
1 time siden, Prøvernr3 skrev:

Hei! Er i samme situasjon som deg. Å nå er vi straks i gang. Har ei på 5 og ei på 7 år, så føler det er på tide nå😊 er 30 år.

Så spennende:) Her er de 3 og 6. Hi

Skrevet

Et forsøk til kan jo ende med tvillinger ?

Anonymkode: cd5c8...5b0

Skrevet

Vi er en uke fra å bli tre :) og er veldig fornøyd med valget. Tenker det er hyggelig å være tre, blir liksom en liten flokk. Sikkert travelt for oss voksne, men når de blir litt større, vil det være veldig bra tenker jeg. De andre barna er 5 og 2. 

Det er klart at faren for tvillinger er der, men jeg tok vurderingen og fant ut at det skal vi alltids takle. I vår situasjon så ble det en baby siste gang, og det er helt greit. Har hørt flere som sier at det ikke er så dramatisk å få nr tre. For vår del, var det fra 0 til 1 som var krise. Da nr 2 kom var det bare kos, og nå er det lave skuldre til nr tre kommer. Jeg er 34 nå.

Anonymkode: 0a87b...65d

Skrevet

Jeg fikk tredjemann da jeg var 36, det var nesten seks år mellom nummer to og nummer tre. Det tok litt lengre tid å bli gravid (6-7pp, begge de to første satt på 1pp), men ikke «lenge» i forhold til mange andre. Svangerskapet var som de to første - slitsomt i starten med kvalme og utmattelse, deretter fint.

For oss har det gått veldig greit, med to storebrødre som elsker minstemann, og en flott liten fyr! Men det er ikke til å stikke under en stol at vi nå har «begynt på nytt», akkurat da vi hadde begynt å få ganske mye frihet. Vi ser også at de største utfordringene er ferie (barn med svært ulike behov) og fritidsaktiviter (mye mer logistikk). Minsten er 1,5 nå og i den aller mest slitsomme alderen mtp aktivitet og mangel på vett, så regner med det roer seg etterhvert. Vi ser også at barnepass til tre er mye vanskeligere enn barnepass til to! 

Vi angrer ikke, men travelt, det er det.

Anonymkode: eb4c8...7ac

Skrevet

Syns det er fantastisk med tre! Slitsomt ja, iallefall om alle er relativt små, men føler det «går seg til» ganske fort. Og så herlig med den lille flokken!

nr 3 kom når de andre var 4 år og 2 år. Følte det var litt vanskelig når minstemor var 10-12 mnd+. De andre ville f.eks ut når hun skulle sove, da ble det enten til at jeg måtte springe til og fra for å se etter de andre, eller så måtte de være inne... ikke lett midt på sommeren med masse barn ute😅

syns det i begynnelsen var vanskelig å leggealle tre alene, men ca 8 mnd eller noe, så gikk det seg til.

overgang fra 2 til 3 var kjempelett!

syns fremdeles overgang fra 0 til 1 barn var størst, deretter fløt det fint på:)

Skrevet

Jeg venter nr 3 nå og er 33 år. Har en på 13 og En på 1,5 fra før. Vi gleder oss veldig 😊

Anonymkode: e0b06...d41

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Jeg har to flotte barn, men føler likevel at noe mangler, så vi vurderer et tredje barn. Vi er likevel nervøs på hvor mye mer krevende det er med tre barn enn to. Vi ønsker ikke å ha barna så tett, men samtidig kjenner jeg på at jeg ikke vil være så gammel heller. 

Det jeg lurer på, hvordan var overgangen fra 2 til 3 barn? Hvor gammel var du da du fikk nr 3. Jeg er 33 nå, og kjenner at jeg er redd jeg blir mindre og mindre fruktbar. Vet det sikkert er litt overdrevet. Ble kjapt gravid med de to første..

Overgangen var veldig grei. Synes ikke det er spesielt krevende ennå, men så er vår tredje fremdeles baby, og finner ikke på de helt store sprellene. Kan hende det blir mer krevende når alle tre løper rundt! Jeg var 37 når vi fikk nr 3, og vi ble lett gravide denne gangen også, noe som overrasket oss litt da tanken om at jeg ble mindre og mindre fruktbar også hadde streifet meg. Snakket med jordmor om dette, og hun sa at det som regel var først etter 40 at fruktbarheten virkelig stuper for de aller fleste.

Anonymkode: d8ccd...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...