Gå til innhold

vil ikke jobbe gratis-hundepasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skrev inne på en typ venner hjelper venner gruppe, om at jeg ønsket å passe hund til tider.

Det har en del hunder jeg passer en time eller to her og der, og det er kjempe kos.

MEN jeg har takket ja til å passe en hund en HEL arbeidsdag i uka, noe jeg føler ikke begynner å bli rett for meg, jeg blir bundet til å være hjemme, kommer eier for sent rekker jeg ikke trening osv.

Og tillegg føler jeg det er litt feil å fovente at noen skal passe på hunden sin hele dagen uten betalt, jeg har også reagert at på at, at det ikke har blitt (behøver ikke hver gang) kjøpt en liten brus og kanskje en potetgullpose (elle noe de vet jeg liker) som takk for hjelpen og som jeg kan kose meg med under passet. 

Jeg er en god voksen dame.

Hva synes dere?

Er jeg smålig at jeg synes det er for mye å forvente at voksene mennesker skal passe hunden din GRATIS en hel dag HVER uke?

Anonymkode: dd6b6...ca8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg skrev inne på en typ venner hjelper venner gruppe, om at jeg ønsket å passe hund til tider.

Det har en del hunder jeg passer en time eller to her og der, og det er kjempe kos.

MEN jeg har takket ja til å passe en hund en HEL arbeidsdag i uka, noe jeg føler ikke begynner å bli rett for meg, jeg blir bundet til å være hjemme, kommer eier for sent rekker jeg ikke trening osv.

Og tillegg føler jeg det er litt feil å fovente at noen skal passe på hunden sin hele dagen uten betalt, jeg har også reagert at på at, at det ikke har blitt (behøver ikke hver gang) kjøpt en liten brus og kanskje en potetgullpose (elle noe de vet jeg liker) som takk for hjelpen og som jeg kan kose meg med under passet. 

Jeg er en god voksen dame.

Hva synes dere?

Er jeg smålig at jeg synes det er for mye å forvente at voksene mennesker skal passe hunden din GRATIS en hel dag HVER uke?

"på fb

Skrevet

Altså, litt sent å komme på KG for å sutre når du allerede har gjort en avtale. Premisser og forventninger burde ha blitt lagt frem fra din side før du avtalte. Så skal du vri det om til at hundeier omtrent utnytter deg. Makan tik Tatafatthet.

Anonymkode: a06b6...81b

• Liker 18
Skrevet

Det føles som litt tilbake til tenårene, eneste forksjell der var at foreldre passet alltid på at det drikke og mat når man passet barna over lengre tider.

Skrevet

Du kan si nei, siden du ikke har lyst. 

Hvis jeg skulle hatt en hund på avlastning så skulle hunden blitt fraktet og hentet hos meg. Hadde aldri vært interessert i å reise selv til en annen person for å passe dyret der. Man kan jo dra å trene med hunden, gå noen mil i skogen, godt for deg og godt for hundefjes. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, litt sent å komme på KG for å sutre når du allerede har gjort en avtale. Premisser og forventninger burde ha blitt lagt frem fra din side før du avtalte. Så skal du vri det om til at hundeier omtrent utnytter deg. Makan tik Tatafatthet.

Takk så du er enig at jeg kan si ifra avtalen meb god samvitighet. takk igjen.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

venner hjelper venner gruppe

Hvordan fungerer dette? De som du hjelper, hjelper de  også deg med forskjellige ting?

Anonymkode: f7662...dff

• Liker 2
Skrevet

Du kan si opp avtalen, men ikke med god samvittighet nei. Du fremstår umoden, uansvarlig, useriøs og ikke til å stole på.

• Liker 8
Skrevet

Det burde jo være gjensidig hjelp tilbake til deg, fra de som du hjelper.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Valmuefrø skrev:

Du kan si nei, siden du ikke har lyst. 

Hvis jeg skulle hatt en hund på avlastning så skulle hunden blitt fraktet og hentet hos meg. Hadde aldri vært interessert i å reise selv til en annen person for å passe dyret der. Man kan jo dra å trene med hunden, gå noen mil i skogen, godt for deg og godt for hundefjes. 

jeg synes det å be noen å være bundet i 7 timer uka er mye å be om, spesielt hvs man ikke kompisjerer på en annen måte.

De kommer hit, desverre er dette også et dyr med ganske seperasjon, og i tillegg ikke liker å turer, etter 10 min begynner han å legge seg ned eller setter seg ned, vil bare ligge å "sove".

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si opp avtalen. Det er lov til å ombestemme seg. Du trenger ikke å oppgi noen grunn.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan fungerer dette? De som du hjelper, hjelper de  også deg med forskjellige ting?

Ja, men jeg synes det er begrensing for hva man spør om.

Det var en som spurte om playstation4 liksom, det fikk ikke personen, men det er helt utrolig hva enkelte tror de kan spørre om dere inne, men de fleste ber om rimelige tjenester da, så det er en okay gruppe, bare en del med litt for stor forvetninger på hva de kan få. :)

• Liker 4
Skrevet

Du kan si fra deg dette oppdraget med god samvittighet :) 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si opp avtalen, men ikke med god samvittighet nei. Du fremstår umoden, uansvarlig, useriøs og ikke til å stole på.

Hva er du snakker om? 

😁

jeg er da ikke bundet til disse eierene for resten av livet mitt

• Liker 8
Skrevet

Du kan si opp avtalen. Det er lov til å ombestemme seg. Du trenger ikke å oppgi noen grunn.

Takk, men jeg lurer på hva dere mener, er dere enig med meg?

eller er jeg smålig?

Skrevet

Du kan si fra deg dette oppdraget med god samvittighet :) 

Takk :)

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde jo være gjensidig hjelp tilbake til deg, fra de som du hjelper.

ikke sant :)

• Liker 2
Skrevet

Takk, men jeg lurer på hva dere mener, er dere enig med meg?

eller er jeg smålig?

Jeg er enig med deg. Du er ikke smålig.  Det er de som spurte om 7-timersoppdraget som er frekke.

• Liker 6
Skrevet

Du kunne tjent gode penger på å passe hunder, i stedet for å jobbe gratis.

• Liker 5
Skrevet

Hva er du snakker om? 

😁

jeg er da ikke bundet til disse eierene for resten av livet mitt

Du er jo virkelig treg. Du ønsker å si opp en avtale på bakgrunn av ting du visste om før du inngikk den. Du vet at en arbeidsdag er en hel dag og du visste at du ikke ville få betalt. Er ikke som om noe har endret seg. Plutselig er en avtale du selv inngikk ikke god nok. Ja da er du useriøs og uansvarlig.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...