Gå til innhold

Frivillig sterilisering.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte på om det var noen frøkner her inne som har erfaring med å sterilisere  seg?

Har startet prosessen hos legen i forrige uke og er meget ivrig i å komme i gang.

Og før du starter med negativiteten om hvorfor  jeg ikke bør gjøre det og hvor dum jeg er. Spar  energien din, jeg har tokofobi  og har siden jeg var barn sagt jeg ikke skal føde barn selv. Det kommer aldri til å forandre seg uansett hvor mye du tror du hjelper. 

Alle kommentarer som ikke har med info eller erfaringer om ingreppet eller generelt ting rundt det blir fjernet. 

Anonymkode: 0bd24...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring, men vil ønske deg lykke til! ❤️ Du vet best hva som er best for deg :)

Skrevet
27 minutter siden, Sphynx said:

Har ikke erfaring, men vil ønske deg lykke til! ❤️ Du vet best hva som er best for deg :)

Tusen  takk♡ ja, men desverre tror folk at de vet bedre fordi " de har vært igjennom det samme ".

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg lykke til. :klem: Jeg angrer på at jeg aldri igangsatte prosessen selv. Jeg er lykkelig barnløs, helt frivillig, og har bestandig hatt angst for å bli gravid. Jeg har gått på sikre prevensjonsmidler, men jeg tror egentlig at jeg ville hatt det bedre som sterilisert. Det ble bare aldri noe av at jeg valgte å gå igang med det.  

Skrevet

Skjønner ikke hva du vil med tråden? Du bestiller time hos legen, du blir henvist til sykehuset, de steriliserer deg med et lite inngrep og vipps, ferdig! 

Anonymkode: 91284...d0c

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott said:

Jeg vil bare ønske deg lykke til. :klem: Jeg angrer på at jeg aldri igangsatte prosessen selv. Jeg er lykkelig barnløs, helt frivillig, og har bestandig hatt angst for å bli gravid. Jeg har gått på sikre prevensjonsmidler, men jeg tror egentlig at jeg ville hatt det bedre som sterilisert. Det ble bare aldri noe av at jeg valgte å gå igang med det.  

Tusen takk! Vel personlig gikk jeg på en smell for akuratt et år siden. Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller. Siden har angsten blitt til en fobi og ønsket om barn har 100% visnet. 

Vil virkelig anbefale deg å tenke på det!det å gå på unødvendige hormoner og risikere ting som blodpropp er ikke helt verdt det når du er 100% sikker på at du ikke vil ha barn. Men forstår at ikke alle ønsker et inngrep. Men til meg så er det den eneste måte jeg kan få ro i hverdagen. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hva du vil med tråden? Du bestiller time hos legen, du blir henvist til sykehuset, de steriliserer deg med et lite inngrep og vipps, ferdig! 

Anonymkode: 91284...d0c

Jeg vil gjerne høre om hvordan det er før, under og etter inngrepet. Er ikke bare bare. Det er et faktisk inngrep. Jeg vet ikke om jeg skal forvente kramper, blødninger, smerter, ubehag. Jeg vet lite om det fordi hver gang jeg søker opp om det så er det nesten ingen info om det

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Vel personlig gikk jeg på en smell for akuratt et år siden. Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller. Siden har angsten blitt til en fobi og ønsket om barn har 100% visnet. 

Vil virkelig anbefale deg å tenke på det!det å gå på unødvendige hormoner og risikere ting som blodpropp er ikke helt verdt det når du er 100% sikker på at du ikke vil ha barn. Men forstår at ikke alle ønsker et inngrep. Men til meg så er det den eneste måte jeg kan få ro i hverdagen. 

Takk for omtanken, men for min del er det ikke lenger en aktuell problemstilling pga annen sykdom. På grunn av sykdommen (kreft) går jeg på medisiner som slår ut eggstokkene, så jeg er satt i kunstig overgangsalder, og kommer ikke til å bli fruktbar igjen. Selv om det er aldri så galt, så slipper jeg i alle fall å bekymre meg for uønsket graviditet. 

Skrevet
2 minutter siden, Ullvott said:

Takk for omtanken, men for min del er det ikke lenger en aktuell problemstilling pga annen sykdom. På grunn av sykdommen (kreft) går jeg på medisiner som slår ut eggstokkene, så jeg er satt i kunstig overgangsalder, og kommer ikke til å bli fruktbar igjen. Selv om det er aldri så galt, så slipper jeg i alle fall å bekymre meg for uønsket graviditet. 

Beklager så mye, men bra det kommer noe godt ut av det vondte  og onde. 

Og må å informere om at det er viktig å sjekke livmora og brystene regelmessig når man ikke har født et barn. Sjansen øker for kreft der 😕 om du ikke alt har kreft på de plassene

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurte på om det var noen frøkner her inne som har erfaring med å sterilisere  seg?

Har startet prosessen hos legen i forrige uke og er meget ivrig i å komme i gang.

Og før du starter med negativiteten om hvorfor  jeg ikke bør gjøre det og hvor dum jeg er. Spar  energien din, jeg har tokofobi  og har siden jeg var barn sagt jeg ikke skal føde barn selv. Det kommer aldri til å forandre seg uansett hvor mye du tror du hjelper. 

Alle kommentarer som ikke har med info eller erfaringer om ingreppet eller generelt ting rundt det blir fjernet. 

Jøss, kan du fjerne det vi skriver? 

Vil du sterilisere deg og har samtykkekompetanse så kan ingen stanse deg.

Anonymkode: 58dd7...a88

• Liker 2
Skrevet

tokofobi? er det fødselsangst? 

i såfall kan jo keisersnitt være en løsning?

Anonymkode: 1feae...515

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

tokofobi? er det fødselsangst? 

i såfall kan jo keisersnitt være en løsning?

Anonymkode: 1feae...515

Nei det er ikke bare fødsels angst. Det og graviditets  angst. Så om keisersnitt betyr at jeg slipper å gå gravid eller føde så tar jeg gjerne det valget men desverre så hjelper det ikke.

Fødsel er bare en til tre døgn av de 8-9 måndeden jeg må gå gravid. Så keisersnitt hjelper nok ikke.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss, kan du fjerne det vi skriver? 

Vil du sterilisere deg og har samtykkekompetanse så kan ingen stanse deg.

Anonymkode: 58dd7...a88

Mente man kunne det men tydeligvis ikke.

Ingen som kan stanse meg nei. Men negativitet er ikke ønsket for det. Vil ikke bli kalt egoistisk og høre alt den dritten om hvordan jeg ødelegger live mitt. Jeg gjør ikke det,jeg tar hensyn til mine grenser og mine Max nivåer og jeg vil ikke sette meg og barnet  i fare. 

Det å ha en fobi mot graviditet og fødsel vil øke mitt generelle stress nivå og kan til og med sende meg inn i en psykose hvor jeg kan ta mitt egent liv. Dette er ikke noe jeg gjør med glede. Så please gå å tråkk  på noen  andres tær

Skrevet

Ingen tråkker deg på tærne her! 

Ingen andre har noe med hvordan du velger å leve ditt liv :) Det er det kun du som bestemmer, og er sterilisering det beste for deg, så gjør du det. Jeg ønsker deg lykke til med sterilisering! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...