Gå til innhold

Bilen blåste ut hvit røyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Store mengder hvit røyk kom ut av eksospotten. Trodde bilen stod i full fyr så stoppet umiddelbart. Hva kan være galt? Bilen manglet både kjølevæske og olje, så fylte på. Mulig jeg har fylt på for mye olje? Bilen var tregere å kjøre også. Peilet oljen etterpå og den var svart og fin. Oljen var over maxnivået så jeg vet jeg tok på for mye olje. Har nok skadet bilen helt jeg nå. 

Anonymkode: dfeff...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff. Det blir dyrt. Blir nok å skrote bilen da. 

Anonymkode: dfeff...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit røyk er olje. Du fylte på for mye og trenger et oljeskift. Hvis både olje- og kjølevæskenivået faller under kjøring, er toppakningen gåen. Så du kjølevæsken? Var den "ren" eller med hvit skum eller oljete film?

Anonymkode: bf8e6...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Store mengder hvit røyk kom ut av eksospotten. Trodde bilen stod i full fyr så stoppet umiddelbart. Hva kan være galt? Bilen manglet både kjølevæske og olje, så fylte på. Mulig jeg har fylt på for mye olje? Bilen var tregere å kjøre også. Peilet oljen etterpå og den var svart og fin. Oljen var over maxnivået så jeg vet jeg tok på for mye olje. Har nok skadet bilen helt jeg nå. 

Anonymkode: dfeff...a56

Medt sannsynlig kjølevæske som kommer inn i sylindrene, pga gåen toppakning. Olje gir blå røyk, det er noe alle vet som har hatt slitte ventiltettinger. 

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Store mengder hvit røyk kom ut av eksospotten. Trodde bilen stod i full fyr så stoppet umiddelbart. Hva kan være galt? Bilen manglet både kjølevæske og olje, så fylte på. Mulig jeg har fylt på for mye olje? Bilen var tregere å kjøre også. Peilet oljen etterpå og den var svart og fin. Oljen var over maxnivået så jeg vet jeg tok på for mye olje. Har nok skadet bilen helt jeg nå. 

Anonymkode: dfeff...a56

Hvit røyk er vanndamp, blå røyk er olje. 99.5% sikkert har toppakningen gått ad dundas. Tipper radiatoren mangler vann og.

Trenger ikke bli så kostbart men sannsynligvis dyrt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen var full i olje. De byttet filter og tok på ny olje. 1100 kr. Toppakningen var finfin. Heldigvis. Takk for tips her. Nå kjører bilen fint igjen. 

Anonymkode: dfeff...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, var jo ikke så ille. Kom godt ut av det. :)

Anonymkode: bf8e6...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...