Gå til innhold
AnonymBruker

C-date = scam?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Laget meg for litt siden en gratis profil på c-date.no, og før jeg i det hele tatt har lastet opp noen bilder har jeg 3 meldinger i innboksen (som jeg selvsagt må betale for å lese). Sier seg egentlig selv at disse meldingene er fra falske profiler, men er det egentlig greit? Jeg hadde inntrykk av at c-date var et seriøst nettsted som har fått en del seriøs omtale, men det her vitner jo om at det bare er en eneste stor scam. Noen som har erfaring derfra? 

Anonymkode: 2a1f7...cd6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vurderer også AdultFriendFinder og Victoriamilan, så kom gjerne med erfaringer derfra dersom dere har dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er jo sånn på alle nettdatingsider syns jeg, SÆRLIG de der som nettopp hevder å være flotte for å finne en affære som c-date, victoriamilan, secretarrangements osv. Mindre på møteplassen.no og match.

Anonymkode: aa134...bfe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo sånn på alle nettdatingsider syns jeg, SÆRLIG de der som nettopp hevder å være flotte for å finne en affære som c-date, victoriamilan, secretarrangements osv. Mindre på møteplassen.no og match.

Problemet med disse sidene er at klientellet er så blodseriøst og A4. Ikke for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med disse sidene er at klientellet er så blodseriøst og A4. Ikke for meg.

Ja, de fleste der er ute etter forhold. Om du er ute etter en elsker får du betale for medlemsskap på de sidene da, det er jo ekte mennesker der også selvom de første meldingene man får er falske profiler som vil lokke deg til medlemsskap. Vil du ikke betale så kan du jo bruke apper som tinder, hot or not og hva disse forskjellige heter. badoo og sånn eller hva man bruker i dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, de fleste der er ute etter forhold. Om du er ute etter en elsker får du betale for medlemsskap på de sidene da, det er jo ekte mennesker der også selvom de første meldingene man får er falske profiler som vil lokke deg til medlemsskap. Vil du ikke betale så kan du jo bruke apper som tinder, hot or not og hva disse forskjellige heter. badoo og sånn eller hva man bruker i dag :)

Syns Tinder også er hakket for seriøst. Fokuset der er på forhold, ikke på sex. Og badoo og hot or not er vel bare mer av det samme, er det ikke? Jeg er ute etter et bra og seriøst sted for syndere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns Tinder også er hakket for seriøst. Fokuset der er på forhold, ikke på sex. Og badoo og hot or not er vel bare mer av det samme, er det ikke? Jeg er ute etter et bra og seriøst sted for syndere.

Hvis du syntes Tinder er hakket for seriøst, så drømmer du om et syndested som ikke eksisterer og bør kanskje revurdere og justere moralene og forventningene dine? Duvet, realitycheck 1-2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

PS: Seriøse steder tar betaling, som de scam sidene du nevner. Hvorfor betaler du ikke bare der for å se om du finner noen likesinnede syndere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

PS: Seriøse steder tar betaling, som de scam sidene du nevner. Hvorfor betaler du ikke bare der for å se om du finner noen likesinnede syndere?

Det vitner jo ikke akkurat om at de er seriøse når de har spambots som autosender meldinger til folk. Jeg syns det er mye penger å betale for å treffe brukere som ikke er mennesker. C-date tar faen meg 700 kroner for en måned, og det er ikke penger jeg har tenkt å bruke på å sponse scammere.

AdultFriendFinder er litt mer lovende så langt. Har ikke fått noen spam-beskjeder ennå, og ut ifra det lille jeg kan lese av profiltekst virker det som at det er ekte mennesker bak brukerne. Får se det litt an....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vitner jo ikke akkurat om at de er seriøse når de har spambots som autosender meldinger til folk. Jeg syns det er mye penger å betale for å treffe brukere som ikke er mennesker. C-date tar faen meg 700 kroner for en måned, og det er ikke penger jeg har tenkt å bruke på å sponse scammere.

AdultFriendFinder er litt mer lovende så langt. Har ikke fått noen spam-beskjeder ennå, og ut ifra det lille jeg kan lese av profiltekst virker det som at det er ekte mennesker bak brukerne. Får se det litt an....

Det er jo seriøse medlemmer der, selvom siden bruker en sleip måte å rushe de til å betale medlemsskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Alle meldingen du ikke kan lese er sannsynligvis bot-meldinger. Slik var det for meg.

Ikke betal. Avtalene er sinnsyke og innbetaling tredobles etter første måned.

Det høres ut som en spøk, men de krever signert skjema sendt med FAX for oppsigelse. Jeg stengte visaen og kjempet mot utenlandske og norske (SVEA) inkassoselskaper i 1,5 år før de gav seg.

Anonymkode: 34dee...eb8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Laget meg for litt siden en gratis profil på c-date.no, og før jeg i det hele tatt har lastet opp noen bilder har jeg 3 meldinger i innboksen (som jeg selvsagt må betale for å lese). Sier seg egentlig selv at disse meldingene er fra falske profiler, men er det egentlig greit? Jeg hadde inntrykk av at c-date var et seriøst nettsted som har fått en del seriøs omtale, men det her vitner jo om at det bare er en eneste stor scam. Noen som har erfaring derfra? 

C-date er scam hele greia! Finnes ikke noe som helst av profiler der. Opplevde det samme som deg for noen år siden, det tikka inn meldinger som ikke var mulig å lese før jeg betalte. Når jeg hadde gjort dèt, ble det stille og meldingene var tomme! Ikke betal noe som helst! Jeg fikk igjen det jeg betalte, etter å trua med politianmeldelse. 

Anonymkode: 387c3...e62

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
draug 75

Du må ikke finne på å innlate deg med å gi c-date penger. Det er, som ....eb8 sier, nemlig ikke helt liketil å få sagt opp abonnementet.

Men husker jeg ikke feil, var c-date gratis for kvinner og betaling for menn. Det betyr at det er kjempeenkelt å opprette spamprofiler, "kvinnelig bruker" - Lorna Hanssen - og sende masse spam, få oppgitt private mailadresser og begynne å be om penger til flybilletter, kredittkortopplysninger osv.

Jeg ville ikke brukt andre casualdating- sider heller. Hvem vet hvem som står bak, hva de sletter eller hva opplysningene dine brukes til etter at du har forlatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg dropper C-date for å si det sånn. Spambots gir et veldig dårlig inntrykk, og i tillegg har jeg funnet mange med de samme erfaringene derfra som dere beskriver. 

AdultFriendFinder virker mer seriøst så langt. Utvalget i Norge er riktignok lite, men det ser i hvert fall ut til at det er ekte profiler det er snakk om. 

Kom gjerne med andre forslag. Det er som sagt sex-dating det er snakk om her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kom gjerne med andre forslag. Det er som sagt sex-dating det er snakk om her.

Ikke nødvendigvis. Mange tror c-date er en "regulær" datingside.

Anonymkode: 34dee...eb8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ironically_me

Om det meste er for seriøst eller scam, må det bli nede på kaia, da? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her