Gå til innhold

Valium for søvn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på ferie og har gått noen dager uten søvn nå. Har tidligere brukt imovane 15mg ved søvnproblemer, dette har de ikke her jeg er nå og har derfor fått valium. 

Tok først 10mg uten å merke noe, etter 1 time tok jeg 10mg til, og merker fremdeles ikke noe :(

Noen som har erfaring med valium for søvn ? 

Hvor mange mg må man ta for å sovne ? 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat

Trodde valium var angstmedisin? Mulig du ikke blir trøtt av dem, men mer rolig. Jeg ser for meg at de som sliter med søvn pga angst får virkning av denne medisinen, men ikke hvis man ikke får sove av andre grunner.

Det er ikke et medikament som er anbefalt å ta siden det er ekstremt vanedannende. Jeg ville ikke tatt flere enn det står på pakken. Da må du i kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge deg når du har tatt dem, ikke sitte oppe. Har du fått det fra apotek?

Hvis du har fått det fra gateselger kan de være falske. Uansett skal du være forsiktig med valium for det er ekstrem avhengighetsskapende, og brukes av folk til å ruse seg på. Man merker ikke at man er så rusa som man er, selvom man er kjemperusa og alle rundt merker det.

Anonymkode: 5e2f2...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må legge deg når du har tatt dem, ikke sitte oppe. Har du fått det fra apotek?

Hvis du har fått det fra gateselger kan de være falske. Uansett skal du være forsiktig med valium for det er ekstrem avhengighetsskapende, og brukes av folk til å ruse seg på. Man merker ikke at man er så rusa som man er, selvom man er kjemperusa og alle rundt merker det.

Anonymkode: 5e2f2...95f

Ja la meg med meditasjon på øret ( pleier sovne av det). Men er fremdeles lys våken 

Fikk det på resept av lege og apotek ved sykehuset 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må legge deg når du har tatt dem, ikke sitte oppe. Har du fått det fra apotek?

Hvis du har fått det fra gateselger kan de være falske. Uansett skal du være forsiktig med valium for det er ekstrem avhengighetsskapende, og brukes av folk til å ruse seg på. Man merker ikke at man er så rusa som man er, selvom man er kjemperusa og alle rundt merker det.

Anonymkode: 5e2f2...95f

Hvordan har du fått dem på ferie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cerruti skrev:

Hvordan har du fått dem på ferie? 

Lege og så apotek. 

Imovane som jeg pleier bruke er de tom for i hele landet 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Funker ikke her :( faen og. 

Ble dyrt for null hjelp da 

Anonymkode: b961f...15a

Fordi det er ikke en medisin mot søvnforstyrrelse. Det er en angstdempende medisin! 

Endret av Kaffefrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaffefrøken skrev:

Fordi det ikke er en medisin mot søvnforstyrrelse. Det er en angstdempende medisin! 

Vet det. Men i følge legen skulle det hjelpe på søvn også. Står det i felleskatalogen også 

Anonymkode: b961f...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lege og så apotek. 

Imovane som jeg pleier bruke er de tom for i hele landet 

Anonymkode: b961f...15a

Jøss, hvilket land er dette da? Kunne du ikke fått Stilnoct isteden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilnoct

slutt og hell i deg valium på denne måten i slike doser da får du heller være søvnløs

Anonymkode: da055...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først: Hvis du er vant til å ta Imovane og plutselig stopper å ta dem. får du ikke sove. Det tar tid for hjernen å venne seg til å ikke få "hjelp" til innsovningen. Jeg sov ikke på to uker etter at jeg sluttet med Imovane.

Så til Valium: Jeg tar av og til en Valium 5 mg når jeg ikke får sove. Den gjør meg døsig og jeg sovner etterhvert. Bruker aldri Valium på dagtid.

Anonymkode: 57b80...97a

Jeg har ikke brukt imovane på 6 mnd 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, cerruti skrev:

Jøss, hvilket land er dette da? Kunne du ikke fått Stilnoct isteden da?

Tyrkia. Hele landet er tom for det også. Vært tom i 4 mnd 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

stilnoct

slutt og hell i deg valium på denne måten i slike doser da får du heller være søvnløs

Anonymkode: da055...06a

Da blir jeg alvorlig syk og må sendes hjem i ambulansefly 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær obs på at ved store doser B-preparater kan virkningen bli motsatt. Jeg har null erfaring med Valium, men det er en mulighet for at overdosering kan føre til agitasjon. IKKE ta noe mer.

Anonymkode: 4c4bf...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke brukt imovane på 6 mnd 

Anonymkode: b961f...15a

Ok, trodde du brukte det og hadde gått tom. My bad ;)

Anonymkode: 57b80...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valium er det noen som blir trett av og andre ikke. Sånn en gang i blant bruker jeg den som sovemedisin (laveste dose, husker ikke hvor mange mg), men ikke ofte fordi valiumbruk over tid ødelegger den dype søvnen. Jeg velger å bruke den sjeldnere enn en gang i uken for å være sikker. Om du bruker de dagene du er på ferie og går tilbake til imovane når du kommer hjem så er ikke dette noe problem. 

Det ropes om avhengighet men så fort blir man ikke avhengig. Jeg bruker av og til sobril også, som også er vanedannende, men bruker man vett og forstand, ikke tar til samme tid eller fyller på når virkningen går ut så går dette helt fint. Det er ikke akkurat heroin dette. 

Grunnen til at du ikke får sove er at du er avhengig av imovane. 

 

Anonymkode: cc41b...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått større doser enn dette på sykehus flere ganger, men ville nok ikke tatt mer uten oppsyn. Sant nok, du må legge deg og slappe av, enten uten noen stimuli, eller som for meg som kan se en film jeg har sett før. 

Ville heller anbefale deg medisiner som vallergan, quetiapin, truxal osv. Ikke vanedannende, men kan virke fint mot søvnproblemer. Man får veldig (!!) fort toeralnse mot vival/valium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valium er det noen som blir trett av og andre ikke. Sånn en gang i blant bruker jeg den som sovemedisin (laveste dose, husker ikke hvor mange mg), men ikke ofte fordi valiumbruk over tid ødelegger den dype søvnen. Jeg velger å bruke den sjeldnere enn en gang i uken for å være sikker. Om du bruker de dagene du er på ferie og går tilbake til imovane når du kommer hjem så er ikke dette noe problem. 

Det ropes om avhengighet men så fort blir man ikke avhengig. Jeg bruker av og til sobril også, som også er vanedannende, men bruker man vett og forstand, ikke tar til samme tid eller fyller på når virkningen går ut så går dette helt fint. Det er ikke akkurat heroin dette. 

Grunnen til at du ikke får sove er at du er avhengig av imovane. 

 

Anonymkode: cc41b...9f9

Som sagt, jeg har ikke brukt imovane på 6mnd. Jeg har ME ( hadde alvorlig -svært alvorlig grad og måtte mates) og bruker en medisin for dette som på 1 år har fjernet absolutt alle symptomer, inkl de enorme søvnproblemene jeg hadde. Nå på ferie kunne jeg ikke ta med denne medisinen og ME symptomene er tilbake, inkl de store søvnprobleme. Noe som nå har ført til total kolaps hvor jeg ikke engang klarer å stå på beina. 

Så får jeg ikke noe søvn nå på de 6 dagene som er igjen av ferien har jeg ingen mulighet til å komme meg hjem til Norge engang. 

Anonymkode: b961f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cammomille skrev:

Jeg har fått større doser enn dette på sykehus flere ganger, men ville nok ikke tatt mer uten oppsyn. Sant nok, du må legge deg og slappe av, enten uten noen stimuli, eller som for meg som kan se en film jeg har sett før. 

Ville heller anbefale deg medisiner som vallergan, quetiapin, truxal osv. Ikke vanedannende, men kan virke fint mot søvnproblemer. Man får veldig (!!) fort toeralnse mot vival/valium. 

De du nevner her får jeg så sinnsykt hangover av :( 

Anonymkode: b961f...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Tråden er ryddet for innlegg om dosering av medisiner. Vi minner om følgende retningslinjene for Kropp og helse: 

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...