Gå til innhold

Hvilken personlighetstype faller du for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har, for første gang, laga meg en profil på en datingapp. Jeg er 40, har vært singel et par år, og føler at det er på tide å gjøre noe aktivt for å finne en partner igjen. Passe skjelven, og passe forundra over «shoppe-tanken» som ligger til grunn for å sveipe inn eller ut mennesker, begynner jeg nå å få taket på det her. 

Jeg valgte bort Tinder. Etter litt research fant jeg en annen app, som bød på personlighetssnalyse og matchinggrad oppgitt i prosent, og gikk til verket med krummet nakke. Nuh, skulle mor finne seg mann. 

Men det var enklere tenkt enn gjort. Tusen tanker jeg aldri hadde tenkt, dukket opp i hodet mitt, ettersom jeg ble mer (eller mindre) komfortabel med nettdatingens forunderlige verden. For er folk det de gir seg ut for å være? Og hvordan finner man ut hvilken type personlighet man liker best, egentlig, uten å date flere samtidig? Og liker de meg? Skriver alle med fire-fem kandidater? Phu... 😅

Så har det hele kokt ned til tre menn. Fotballtreneren, Bohemen og Bonden. Den første er aktiv, sporty, lettskravla og «hverdagsmannen» Han ville det blitt lett å samarbeide med om hverdagen, men jeg mistenker at denne personlighetstypen også er den man først går i rutinefella med, fordi det skjer så mye i løpet av ei uke at rutiner er alfa omega. Av utseende er han edlere, reine trekk og fremdeles pannelugg. Veltrent. 

Den andre er tenkeren, bohemen og den som man nok ville oppleve intens lidenskap med - på alle nivåer. Han skriver lett om følelser, drømmer og fremtidsvyer, med han tror jeg det blir mye drømmer og lite realisme, noe som jeg tror ville irritere meg etterhvert. Av utseende er han barsk, og veltrent, med tredagers og et blendende smil (sukk) 

Den tredje er traust, snill, varm og en mann av få ord - men mener hvert ord han sier. Vi er nok de som er mest forskjellig, både hva personlighetstype og kommunikasjonsbehov angår, men han oser trygghet. Utseendemessig er han bonde tvers igjennom. En bamse av en mann, med store hender, gode øyne og et flott ansikt. 

Nå er jeg der at jeg må velge, for jeg kan ikke - med integriteten i behold - date tre menn samtidig. Og så forskjellig som disse tre er - hva leter jeg egentlig etter? Det er tusenkronersspørsmålet til meg selv. 

Hva leter DU etter, når du er på Tinder, Match, Møteplassen etc... Hvordan velger du? 

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du gjør ting for komplisert. Møt noen og kjenn etter.

Jeg leter ikke, men hadde nok valgt utifra magefølelsen. Hva annet kan man egentlig gjøre?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjæreste/gift med han trygge stabile snille fyren noen ganger, men det er dessverre ingen match. Så tror jeg faller litt for de utadvendte, selvsikre, men samtidig bør de være snille, trygge... Så vet da søren, mannen bør egentlig ha litt av alt🤪😂.

Men to viktige ting på første øyekast er humor og kjemi

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, visp skrev:

Jeg tror du gjør ting for komplisert. Møt noen og kjenn etter.

Jeg leter ikke, men hadde nok valgt utifra magefølelsen. Hva annet kan man egentlig gjøre?

Du ser skråblikket på nettdating - ikke sant? 

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frubaluba skrev:

Jeg har vært kjæreste/gift med han trygge stabile snille fyren noen ganger, men det er dessverre ingen match. Så tror jeg faller litt for de utadvendte, selvsikre, men samtidig bør de være snille, trygge... Så vet da søren, mannen bør egentlig ha litt av alt🤪😂.

Men to viktige ting på første øyekast er humor og kjemi

Haha, nettop. Og litt-av-alt-typen finnes vel bare på film, egentlig? Nettdating blir et selvstudium i egen preferanseverden altså 🤣

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du ser skråblikket på nettdating - ikke sant? 

Anonymkode: b9e66...8df

He? Tror jeg har gått glipp av noe. Har aldri nettdatet før. Glem svaret mitt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, visp skrev:

He? Tror jeg har gått glipp av noe. Har aldri nettdatet før. Glem svaret mitt da:)

Det var nettop de tankeprosessen en novise i nettdating gikk i gjennom som var poenget 😊 At jeg kompliserer ting for meg selv, er ingen nyhet 😅 Takk for svar likevel 

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig åpen for det meste, men har han masse bilder i fleng av «friluftsliv» så passer han ikke inn i min hverdag. 

Faller ofte for «nerden» jeg da. Gjerne rødt hår, litt lubben (passer min kroppsfasong), noe skjegg, og har ting som spill og film skrevet i profilen 😍

Anonymkode: 11103...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter en jordnær, avslappet, rolig mann med selvtillitt, gode verdier , som vil bo i hus med stor hage og drivhus, og som er god i senga. Vet ikke helt hvordan personlighetstype jeg kan kategorisere det som, men i allefall en rolig mann , men ikke tiltaksløs og kjedelig, han skal ha selvtillitt , og like å pusle med saker hjemme eller i garasjen fremfor det å være på fylla med venner og måtte kjøre og ture rundt hele tiden.
Av de du nevner så hadde jeg lett valgt bonden. Fotballtreneren blir for selvgod og svevende for meg, bohemen blir for ansvarsløs og drømmende, mens bonden høres ut som et godt ektemannsemne :)

Anonymkode: 27008...186

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må treffe dem, du får ofte et annet inntrykk når du treffer dem live. Ikke fordi de gir seg ut for noe annet, men fordi du lager et bilde i fantasien. Det er helt greit å date alle tre en kort stund.

Anonymkode: bea96...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, nettop. Og litt-av-alt-typen finnes vel bare på film, egentlig? Nettdating blir et selvstudium i egen preferanseverden altså 🤣

Anonymkode: b9e66...8df

Sukk, bare på film🤪, er alt håp ute da eller!?😬😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser etter en jordnær, avslappet, rolig mann med selvtillitt, gode verdier , som vil bo i hus med stor hage og drivhus, og som er god i senga. Vet ikke helt hvordan personlighetstype jeg kan kategorisere det som, men i allefall en rolig mann , men ikke tiltaksløs og kjedelig, han skal ha selvtillitt , og like å pusle med saker hjemme eller i garasjen fremfor det å være på fylla med venner og måtte kjøre og ture rundt hele tiden.
Av de du nevner så hadde jeg lett valgt bonden. Fotballtreneren blir for selvgod og svevende for meg, bohemen blir for ansvarsløs og drømmende, mens bonden høres ut som et godt ektemannsemne :)

Anonymkode: 27008...186

Jeg heller nok mot samme konklusjon, men vil bare understreke at jeg ikke tror Fotballtreneren er selvgod altså. Men at det blir for svevende ned så mye aktivitet i tillegg til jobb, samt «must do’s» i forhold til kamper og kompiser og phust og phes... 

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må treffe dem, du får ofte et annet inntrykk når du treffer dem live. Ikke fordi de gir seg ut for noe annet, men fordi du lager et bilde i fantasien. Det er helt greit å date alle tre en kort stund.

Anonymkode: bea96...d9a

Men jeg kan jo ikke gå på date med tre forskjellige menn på ei uke? Er ikke det litt sånn - ikke helt greit? 

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, frubaluba skrev:

Sukk, bare på film🤪, er alt håp ute da eller!?😬😂

Nåja, finner jeg portalen til Jamie Frasiers verden fra Outlander... DA! I min egen verden må jeg vel være hakket mer realistisk? Må jeg ikke? 😛

Anonymkode: b9e66...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nåja, finner jeg portalen til Jamie Frasiers verden fra Outlander... DA! I min egen verden må jeg vel være hakket mer realistisk? Må jeg ikke? 😛

Anonymkode: b9e66...8df

Vi må vel ingenting 😂, vi får fortsette å håpe🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frubaluba skrev:

Vi må vel ingenting 😂, vi får fortsette å håpe🤪

Og så plutselig en dag? Kanskje like greit 😂

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Og så plutselig en dag? Kanskje like greit 😂

Anonymkode: b9e66...8df

Jepp, bare å smøre seg med tålmodighet 😂, og så dukker han opp når vi minst venter det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frubaluba skrev:

Jepp, bare å smøre seg med tålmodighet 😂, og så dukker han opp når vi minst venter det😊

Eller så gjør man litt egeninnsats? Hvor dukker menn bare opp? Single flotte morsomme ansvarsbevisste menn? 😂 Det har vært tørke i godt over to år ... 🙈

Anonymkode: b9e66...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Eller så gjør man litt egeninnsats? Hvor dukker menn bare opp? Single flotte morsomme ansvarsbevisste menn? 😂 Det har vært tørke i godt over to år ... 🙈

Anonymkode: b9e66...8df

Det har skjedd meg to ganger faktisk, at det bare skjedde, men tør vel ikke håpe på at det skjer den tredje...

Eller vel, Jeg dater jo nå en fin fyr, som skjedde ganske tilfeldig og uventet, så jeg klamrer meg fast så lenge det varer😂. Hvis det ikke varer, så får jeg satse på at alle gode ting er fire🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på mannejakt, men hvis jeg hadde vært det ville jeg styrt unna fotballtreneren av den enkle grunn at slike pleier å være så lidenskapelig opptatt av fotball at det vil ha førsteprioritet på fritiden. Han kan ikke dra på weekend-tur med deg til London pga fotballcup, når dere er i konfirmasjonsselskap er han den som hele tiden sniker seg unna for å se fotball på mobilen, og fra TV'n i stua vil det alltid høres fotballbrøl og skriking. 

Jeg synes nummer tre høres ut som en fin mann. Nummer to er sikkert en ok person å ha en flørt med, men kunstnere og bohemer er ofte ganske selvopptatte, selvhøytidelig og svingende i humøret. Ikke så enkle å leve med, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...