Gå til innhold

Overspising


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en form for angst, som etterhvert også har blitt til depresjon i perioder. Har gått til psykolog flere ganger, uten at det har hjulpet. Likte ikke de jeg gikk til heller, og angret på at jeg brukte penger på de.. 

Uansett, så prøver jeg å leve så godt jeg kan med de psykiske plagene, men det er ikke lett alltid. Føler meg mye ensom. Alle vennene mine har kjæreste/er gift, og to eller tre barn. Jeg er den eneste som ikke har kjæreste, og et barn. Er veldig takknemlig for henne, men savner en kjæreste, og ønsker meg flere barn. Dette gnager mye på meg, spesielt når man ser kjernefamiliene overalt. 

Det som har blitt et stor problem den siste tiden er at jeg prøver å "glemme" problemene med overspising. Spiser ganske så sunt ellers, men når ettermidagen/kvelden komme så spiser jeg MYE, og usunt. Etterpå får jeg så sårlig samvittighet, og sier til meg selv at det ikke skal skje igjen. Men jeg klarer ikke å la være! I dag har det skjedd, og jeg sitter her med vondt i magen. Hva kan jeg gjøre? Orker ikke å vente mange måneder på henvisning til psykolog igjen, har vurdert å gå privat, men det er for dyrt.. 😕

 

Anonymkode: a3b80...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg vet hvordan du har det, har vært der selv. Skjønner at du synes det kan bli lenge å vente på komme til psykolog, men sånn som jeg ser situasjonen din så trenger du hjelp for å bli frisk. 

Har du en fastlege du stoler på, som du evn. kunne brukt som samtalepartner imens? 

Dette her vet du sikkert, men overspising gjøres jo for å dempe angst og vonde tanker. Får du ikke løst opp i det vonde, så er det vanskelig å slutte overspise. Har det skjedd noe nytt i livet ditt som kan ha ført til trangen for å overspise? Jeg greide å sluttet å overspise, men fordi jeg ikke hadde tatt tak i det grunnleggende problemet så fant jeg andre måter å regulere følelsene på.

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i Oslo så har bydelene ansatt psykiatriske sykepleiere. Der var det ikke så lang ventetid. 

Håper mitt svar var noe til hjelp. Bare å spørre hvis du lurer på noe😊

 

 

 

 

Anonymkode: b0027...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter!

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til! 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...