Gå til innhold

Barnedåp og tull med inviterte

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det burde hun virkelig ikke. Nye dama burde holde seg unna 

Anonymkode: 452fa...ff8

Ja OG eksen.

Anonymkode: c8c01...8cd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville trukket meg som fadder (selvsagt!), ikke vurdert å gått (Evt holdt ettåring hjemme også, intet tap for h*n), og gitt beskjed om at to kaker selvfølgelig ikke blir levert. Skjønner ikke at du vurderer det en gang. Eksem fin kan da bake. Og ta med sine egne unger i sitt eget familieselskap. Fint å samarbeide, men barnas kontakt med hans familie er hans ansvar, og han har meldt deg ut av den familien. Dumøtet dem i fine barns bursdager, men du er ingen naturlig gjest i dåp der nå, så kort tid etter bruddet. 

Anonymkode: f48f4...4e5

• Liker 2
Skrevet

Eksen er da en del av familien, nydama er ikke det. Eksen vil alltid være en del av familien pga barna. Det er ikke bare barnefar, barnemor og barn som er en familie. Om familien anser barnemor/eksen som en del av familien, så er hun/han det. 

Vi blir å invitere svigerbrors eks i dåpen til vår kommende baby, da hun var en stor del av familien inntil det ble slutt og hun flyttet til hjemplassen sin. Bruddet ble håndtert fint selv om det var sårt for henne, og svigerbror fant seg en ny dame remativt fort (sannsynligvis før det ble slutt). Hun er fortsatt ansett som en del av familien, og mine svigerforeldre ser på henne som en datter. Det er en selvfølge å invitere henne, og hadde svigerbror ønsket å ha sin nye kjæreste (over ca 2 år nå) med hadde vi sagt nei da vi aldri har møtt dama, hun har aldri engasjert seg i familien her og hun er bokstavlig talt en vilt fremmed person for hele familien. 

Anonymkode: 62a36...58c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen er da en del av familien, nydama er ikke det. Eksen vil alltid være en del av familien pga barna. Det er ikke bare barnefar, barnemor og barn som er en familie. Om familien anser barnemor/eksen som en del av familien, så er hun/han det. 

Vi blir å invitere svigerbrors eks i dåpen til vår kommende baby, da hun var en stor del av familien inntil det ble slutt og hun flyttet til hjemplassen sin. Bruddet ble håndtert fint selv om det var sårt for henne, og svigerbror fant seg en ny dame remativt fort (sannsynligvis før det ble slutt). Hun er fortsatt ansett som en del av familien, og mine svigerforeldre ser på henne som en datter. Det er en selvfølge å invitere henne, og hadde svigerbror ønsket å ha sin nye kjæreste (over ca 2 år nå) med hadde vi sagt nei da vi aldri har møtt dama, hun har aldri engasjert seg i familien her og hun er bokstavlig talt en vilt fremmed person for hele familien. 

Slutt nå å fokuser så jævlig på den ny dama!  Og les hva faen vi skriver!

Kg ass, skal drive å henge seg opp i en ting, og få med seg hva folk skriver!

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

IKKE

Skrevet

Sier ikke annet; jævla KG ass. Du virker som en jævla bitter dame som tar denne tråden jævla personlig. 

• Liker 2
Skrevet

Sier ikke annet; jævla KG ass. Du virker som en jævla bitter dame som tar denne tråden jævla personlig. 

Har sagt jeg er dame? Det er jævla irritterende at folk ikke leser hva andre folk leser!

Skrevet

Hva faen gjør du inne på et kvinneforum om du ikke er kvinne? 

Er så jævla digg å føre debatt med litt banning i hver eneste setning. 

• Liker 2
Skrevet

Hva faen gjør du inne på et kvinneforum om du ikke er kvinne? 

Er så jævla digg å føre debatt med litt banning i hver eneste setning. 

Sier du?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har selvinnsikt ser jeg.. :)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble inspirert. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble inspirert. 

😄

Skrevet

Eg syns du virkar som ei oppegående dame. Dersom foreldra til dåpsbarnet vil ha deg som gjest i barnedåpen, er det flott. Men eg trur eg hadde takka nei til å vere fadder, det er litt for "tett" i mange år framover... Vanleg gjest er trygt nok, og dersom eksen syns det er vanskeleg, er det kanskje mest på grunn av den nye kjæresten. Og i så fall kan ho berre la vere å kome;)

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville trukket meg som fadder (selvsagt!), ikke vurdert å gått (Evt holdt ettåring hjemme også, intet tap for h*n), og gitt beskjed om at to kaker selvfølgelig ikke blir levert. Skjønner ikke at du vurderer det en gang. Eksem fin kan da bake. Og ta med sine egne unger i sitt eget familieselskap. Fint å samarbeide, men barnas kontakt med hans familie er hans ansvar, og han har meldt deg ut av den familien. Dumøtet dem i fine barns bursdager, men du er ingen naturlig gjest i dåp der nå, så kort tid etter bruddet. 

Han eier ikke sin familie, og han er ikke vertskap for denne festen.

Ts og familien hans har hatt nær kontakt over mange år. Når de gjensidig vil ta vare på vennskapet er hun fortsatt et helt legitimt valg som både gjest og fadder.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Biloba skrev:

Han eier ikke sin familie, og han er ikke vertskap for denne festen.

Ts og familien hans har hatt nær kontakt over mange år. Når de gjensidig vil ta vare på vennskapet er hun fortsatt et helt legitimt valg som både gjest og fadder.

Selvsagt legitim, jeg skjønner bare ikke at hun vil. Ikke for hans skyld, for egen skyld. Hva godt skal det gjøre å være fadder i en slik setting? Det er hans oppgave at barna har god kontakt med hans familie, fint å møte opp i dåp, konfirmasjoner osv, men ikke så nære et brudd. Signaleffekten for barna er minimal så små de er, signaleffekten for eks  (og evt nydame) og EKSsvigerfamilie er sterk, og mer konfliktskapende enn dempende tror jeg (her kommer favoritttante med masse kaker).  Jeg hadde foretrukket egne venner, egen familie og slekt, og latt denne eksen med fam seile sin egen sjø. Er de greie oppegående mennesker greier de det helt fint. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt Utrolig skuffet og såret om familien min hadde valgt exen min over meg. Og dessvere er de troende til det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...