AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #21 Skrevet 16. august 2018 På 15.8.2018 den 0.09, AnonymBruker skrev: Takker for svar. Gikk på ny date med han, men mistet helt smaken da han igjen begynte å snakke om at staten er en tyv og at alle hadde fått det bedre om vi ikke hadde offentlige velferdstjenester. Tror jeg finner meg en som enten er nærmere meg politisk. TS Anonymkode: a3ecb...c5d Ja, de mener jo at skatt er ran. Og de har INGEN forståelse av hvor mye godt de nyter av felles goder - de tror de har jobbet alt opp på egenhånd. Sitter mange unge menn med offertankegang der. Anonymkode: c74b8...b11 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #22 Skrevet 16. august 2018 On 8/13/2018 at 5:51 PM, AnonymBruker said: Liberalistene vil ikke fjerne velferden, men få mer velferd for pengene. Man må gjerne være uenig og argumentere for at offentlig velferd er best. Men feks USA og Sveits er eksempler på moderne land hvor befolkningen har bedre helsetjenester enn Norge. Liberalister generelt mener forøvrig ikke alt for mye om hvordan andre burde leve livene sine. Av prinsipp mener liberalister at staten burde ta seg av noen få nødvendige ting, men forøvrig så er folk flest ganske flinke til det meste. Politikere er stort sett veldig flinke til å mene hvordan andre bør leve livene sine, eller bruke andre folks penger på egne gode formål. Anonymkode: 5f786...1e1 Eh, du mener i USA der mange dør av sykdom fordi de ikke har råd til helsetjenester? Det er jo alltids fint med bedre helsetjenester, men det hjelper ikke om 70% av befolkningen sliter med å betale for den.... Anonymkode: 8cffe...89a 1
Mymlen Skrevet 16. august 2018 #23 Skrevet 16. august 2018 Jeg er liberalist, og menn har ikke hatt problemer med å være med meg til tross for forskjellige politiske meninger. Foreldrene mine har vært gift i 20 år, og min far er liberalist mens min mor tilhører KrF. Det er sunt å være blant mennesker som tenker annerledes 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #24 Skrevet 16. august 2018 29 minutter siden, AnonymBruker said: Eh, du mener i USA der mange dør av sykdom fordi de ikke har råd til helsetjenester? Det er jo alltids fint med bedre helsetjenester, men det hjelper ikke om 70% av befolkningen sliter med å betale for den.... Anonymkode: 8cffe...89a Sant nok. Jeg er ikke uenig i at systemet vi har i Norge er et bedre system, men såfremt man har penger til å betale for det (og forsikring) så er helsesystemet bedre i USA. Anonymkode: a5fdc...d6f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #25 Skrevet 16. august 2018 47 minutter siden, Mymlen skrev: Jeg er liberalist, og menn har ikke hatt problemer med å være med meg til tross for forskjellige politiske meninger. Foreldrene mine har vært gift i 20 år, og min far er liberalist mens min mor tilhører KrF. Det er sunt å være blant mennesker som tenker annerledes Men man er ikke nødvendigvis medlem i partiet "Liberalistene" selv om man er liberalist, og det er vel det partiet mannen som TS er involvert med er medlem av. Om man ser noen av diskusjonene i trådene til FB gruppa til dette partiet, så kan man lett få inntrykk av en del arroganse ovenfor de som ikke nødvendigvis er enige med dem. Det er også lite, av det jeg har sett, som tyder på at partiet er særlig aksepterende ovenfor andre former for liberalisme; det er slik jeg oppfatter det kun klassisk liberalisme som er godtatt. Og klart, har mannen/kvinnen man dater så stakatto meninger, så blir det jo ikke så lett om man ikke mener nøyaktig det samme selv. Anonymkode: 7f6ed...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #26 Skrevet 16. august 2018 2 timer siden, Mymlen skrev: Jeg er liberalist, og menn har ikke hatt problemer med å være med meg til tross for forskjellige politiske meninger. Foreldrene mine har vært gift i 20 år, og min far er liberalist mens min mor tilhører KrF. Det er sunt å være blant mennesker som tenker annerledes Mener du at de er medlem av Liberalistene? Det er ikke det samme som å være liberalist. Når man snakker om at skatt er ran er man ikke liberalist, men medlem av partiet «liberalistene», og ens store forbilde er Ayn Rand. Anonymkode: c74b8...b11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #27 Skrevet 16. august 2018 På 12.8.2018 den 15.29, AnonymBruker skrev: Det har mye å si at man er politisk uenig! Noe som er helt vesentlig for at man skal fungere sammen og etablere en fremtid sammen er at man har like verdier. Det har man ikke når man er så forskjellig politisk ! Da vil det jo bli veldig få par eller barn fremover da med tanke på hvor forakjellig menn og kvinner stemmer. Anonymkode: 84ce1...533
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #28 Skrevet 16. august 2018 På 15.8.2018 den 0.06, AnonymBruker skrev: Datet en frimarkedskapitalist/liberalist-ish, eller hva det enn heter. Alt var kjempeflott og fint, helt frem til vi begynte å diskutere politikk 😄 Takler ikke mennesker som mener "sin" type politikk er overlegen og feilfri, og ikke makter å ta menneskets natur med i beregningene. Anonymkode: f98ec...cd5 Så DIN type politikk var overlegen, og han bare innså det ikke altså? Anonymkode: 84ce1...533 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #29 Skrevet 16. august 2018 7 hours ago, Mymlen said: Jeg er liberalist, og menn har ikke hatt problemer med å være med meg til tross for forskjellige politiske meninger. Foreldrene mine har vært gift i 20 år, og min far er liberalist mens min mor tilhører KrF. Det er sunt å være blant mennesker som tenker annerledes Er det sunt å være venn med en IS kriger? Det er jo tross alt et menneske som tenker annerledes 🤔 7 hours ago, AnonymBruker said: Sant nok. Jeg er ikke uenig i at systemet vi har i Norge er et bedre system, men såfremt man har penger til å betale for det (og forsikring) så er helsesystemet bedre i USA. Anonymkode: a5fdc...d6f Om det er bedre vet jeg ikke, kan godt være. Men det er sant at om du er rik har du langt flere muligheter for helsehjelp (også om du er nordmann) og har mye bedre sjanse på å få riktig hjelp og bli frisk, enn om du har mindre penger. Anonymkode: 8cffe...89a
knooters Skrevet 16. august 2018 #30 Skrevet 16. august 2018 Om det er et reelt problem for OP kan bare OP svare for selv. Det kommer jo helt an på hvem man er, ikke alle som har et favorittparti trenger diskutere politikk rundt middagsbordet hver dag. Om du elsker skatt og reguleringer og ikke liker å bli motsagt er det sikkert problematisk i lengden. Dog, jeg tviler på at en aktiv liberalist syns det er særlig attraktivt med forsørgerforventning (uavhengig av om det er en selv eller staten som forsørger), så om den sosialistiske delen av klientellet her ikke kan fordra liberalister går nok det begge veier i de fleste tilfeller. No D for u. #skattertyveri 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #31 Skrevet 16. august 2018 Jeg datet en jeg matcha medpå tinder, han nevnte det dog ikke før vi faktisk satt på daten. Når han sa det falt bitene på plass for å si det sånn Arrogant type som ikke tålte meningsmotstand. Fikk med meg en bok å lese for at jeg skulle "forstå hvordan verden hang sammen". Fnis. Alle jeg kjenner som er liberalister er også incelemner, sådet. Han fyren her var ganske ansktspen, men ikke høyere enn 165 og han la ikke skjul på at han, en manlet, fikk urettferdig mye motstand i livet pga høyden hans. Han mente at en friere økonomi og andre liberalistfakler skulle gjøre ham mer likestilte medsine høyere medmenn. Det er nemlig sosialdemokratiet som gjør sånne som han til tapere.😂 Anonymkode: 73306...21c
knooters Skrevet 16. august 2018 #32 Skrevet 16. august 2018 Jeg måtte google "incelemner", og fikk utelukkende tyrkiske hits. Er det noe sånn internt begrep man bruker i avgiftsfetisjforeningen, som ennå ikke har sluppet ut i friluft? Jeg er ellers beæret over at du kjenner fler, for jeg trodde ikke vi var så mange at den jevne sosialist skulle ha opptil flere i sin omgangskrets. Men, nå vet ikke jeg hvor mange du matcher med på tinder... *håhåhå, den var ufin, men jeg ler likevel*
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #33 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, knooters skrev: Jeg måtte google "incelemner", og fikk utelukkende tyrkiske hits. Er det noe sånn internt begrep man bruker i avgiftsfetisjforeningen, som ennå ikke har sluppet ut i friluft? Jeg er ellers beæret over at du kjenner fler, for jeg trodde ikke vi var så mange at den jevne sosialist skulle ha opptil flere i sin omgangskrets. Men, nå vet ikke jeg hvor mange du matcher med på tinder... *håhåhå, den var ufin, men jeg ler likevel* Som venn eller bekjent er det berikende med innspill fra forskjellige leire, som partner Funker det dårlig med for store forskjeller. For min del, anyways. Så, ja, jeg kjenner flere. brorparten er mannlige barndomsvenner som har «sklidd ut» og bruker det som en plattform for å spy ut mannssjåvanisme og fremmedfrykt, man de selv ikke når frem på jobbmarkedet, kjøttmarkedet eller datingmarkedet. Ikke akkurat samfunnets vinnere. Så er det et par reale fyrer som jeg tror hadde blomstra fint under en mer liberalistisk regjering, for all del. Anonymkode: 73306...21c
knooters Skrevet 16. august 2018 #34 Skrevet 16. august 2018 I og med vi er individualister er ikke sjåvinismer noe du finner i særlig monn i partiet. Det er totalt utelukket i den politiske plattformen. Men, ut fra tråden ellers synes det som folk har litt ulike tolkninger av begrepet "liberalist", så om det er en "Venstre-liberalist" som samtidig er mannsjåvinist skal jeg ikke protestere på det. He ain't my friend, tho, og ingen som bør kalle seg liberalist i ordets rette forstand. Du har et begrep som heter "liberal", eller til nøds "sosialliberal" for slike. Det får holde. Liberalister med fremmedfrykt er vel igjen noe annet. Det vi først og fremst er bekymret over er statlige utgifter ved masseinnvandring, på sikt er det jo partiets politikk at folk skal kunne komme hit som de selv ønsker, sålenge de forsørger seg selv. Det finnes ikke noe mer arbeidsinnvandringsvennlig parti i hele partifloraen, motstanden er rettet mot velferdsinnvandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå