Gå til innhold

Noen som har datet en liberalist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møtte en mann som er medlem av partiet Liberalistene. Parti som ønsker å fjerne alt av offentlig velferd.  Selv støtter jeg ikke partiet.  Noen som har erfaring med å date en liberalist? Blir forskjellene for store eller har det ikke så mye å si at man er politisk uenig?

Anonymkode: a3ecb...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har mye å si at man er politisk uenig! Noe som er helt vesentlig for at man skal fungere sammen og etablere en fremtid sammen er at man har like verdier. Det har man ikke når man er så forskjellig politisk !

Man formerer seg og får familie for å føre menneskeheten og jordkloden videre, å oppdra barn til de samfunnssynene man mener er nyttig og best for fremtiden og samfunnet er viktig, og når man da er på to helt forskjellige sider politisk så har man jo ingen forutsetning for god barneoppdragelse heller, eller engang mening med forholdet og formeringen, ut over egoistiske behov at man "vil" ha barn. Ja det er greit det, men barna må også bidra med noe som fører til positiv endring av samfunnet. Samme med forholdet, greit at man har det koselig sammen, men forholdet bør også jobbe målrettet for en livsstil og holdningsspredning og politikk som gjør samfunnet bedre for folk. 

Personlig hadde det vært en dealbreaker for meg. Selvom man kommer godt overens som personer pga like interesser og hobbyereller seksuelt, så er verdiene man har det viktigste.

Anonymkode: ac7bd...aec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møtte en mann som er medlem av partiet Liberalistene. Parti som ønsker å fjerne alt av offentlig velferd.  Selv støtter jeg ikke partiet.  Noen som har erfaring med å date en liberalist? Blir forskjellene for store eller har det ikke så mye å si at man er politisk uenig?

Anonymkode: a3ecb...c5d

Møtte en mann som er en jævla tulling, men som tror han kan alt.... Liberalistene er et drittparti for regnskapsførere og revisorer som ikke kan tenke en fornuftig tanke.

Anonymkode: ca5a1...d37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en fordel å være noenlunde enig politisk, men det behøver ikke alltid å bety at man må stemme på samme parti. Flere av partiene i Norge er relativt like når de gjelder de store linjene, f. eks. AP og Høyre er mer like enn man kan like å tro... 

I dette tilfellet vil det kanskje være mer utfordrende...Liberalistene er et ganske nytt parti med en ganske annen politikk enn de andre partiene og kan ikke sammenlignes med noen av partiene som i dag sitter i regjering og storting. Då må nesten spørre han selv, hvor liberalistisk han egentlig er, og i hvilken grad han er enig med partiets kjerneverdier osv. 

Anonymkode: 7f6ed...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg kommer ofte godt overens med folk som ligger langt til venstre for meg, men ikke så ofte like godt overens med folk som ligger veldig, veldig langt til høyre. Så jeg fastslår basert på det at det ikke er graden av politiske, men snarere personlige, forskjeller som avgjør hvor godt man går sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull

Er det sånn at du vil finne noen å gifte deg med i morgen, siden du ikke har tid til å snakke med fyren og diskutere ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberalistene vil ikke fjerne velferden, men få mer velferd for pengene. Man må gjerne være uenig og argumentere for at offentlig velferd er best. Men feks USA og Sveits er eksempler på moderne land hvor befolkningen har bedre helsetjenester enn Norge.

Liberalister generelt mener forøvrig ikke alt for mye om hvordan andre burde leve livene sine. Av prinsipp mener liberalister at staten burde ta seg av noen få nødvendige ting, men forøvrig så er folk flest ganske flinke til det meste. Politikere er stort sett veldig flinke til å mene hvordan andre bør leve livene sine, eller bruke andre folks penger på egne gode formål. 

Anonymkode: 5f786...1e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vet dere hva definisjonen på en "liberal" person er for noe? 

 Det er en konservativ person, som ikke har blitt slått ned og ranet enda! :hoho:

Anonymkode: b4087...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Møtte en mann som er en jævla tulling, men som tror han kan alt.... Liberalistene er et drittparti for regnskapsførere og revisorer som ikke kan tenke en fornuftig tanke. 

Anonymkode: ca5a1...d37

Hæ? Hva mener du med dette?

Anonymkode: 1a288...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møtte en mann som er en jævla tulling, men som tror han kan alt.... Liberalistene er et drittparti for regnskapsførere og revisorer som ikke kan tenke en fornuftig tanke.

Anonymkode: ca5a1...d37

Tror nok heller at sånne tørrpinner stemmer SV.     :fnise:

Anonymkode: bf68e...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nok heller at sånne tørrpinner stemmer SV.     :fnise:

Anonymkode: bf68e...dc7

Er nok en stor andel av dem som stemmer Høyre.

Anonymkode: 1a288...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en. Går overaskende greit selv om vi er svært forskjellige politisk. Vi diskuterer sjeldent politikk akkurat grunnet det, men de gangene vi gjør det blir diskusjonen opphetet, men holder seg konstruktiv. Han er svært kunnskapsrik. 

Han er så mye mer enn bare politikk og resten av han er fullstendig fantastisk 

Anonymkode: ea77c...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Liberalistene vil ikke fjerne velferden, men få mer velferd for pengene. Man må gjerne være uenig og argumentere for at offentlig velferd er best. Men feks USA og Sveits er eksempler på moderne land hvor befolkningen har bedre helsetjenester enn Norge.

Liberalister generelt mener forøvrig ikke alt for mye om hvordan andre burde leve livene sine. Av prinsipp mener liberalister at staten burde ta seg av noen få nødvendige ting, men forøvrig så er folk flest ganske flinke til det meste. Politikere er stort sett veldig flinke til å mene hvordan andre bør leve livene sine, eller bruke andre folks penger på egne gode formål. 

Anonymkode: 5f786...1e1

For hvem? Menigmann? Et barn som er født med sykdom inn i en fattig familie, uten å ha muilghet til å hjelpe seg selv? At USAs befolkning har bedre helsetjenester enn Norge er faktisk det mest provoserende, og samtidig det latterligste, jeg har hørt i dag. Da kjenner du ikke mye til helsetilbudene er oppbygd.

Anonymkode: 3f645...bd3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva mener du med dette?

Anonymkode: 1a288...0b0

Regnskapsførere og revisorer er jamt over ignorante folk med liten innsikt i verden omkring seg (og ufattelig kjedelige). I tillegg har de "økonomiutdannelse" (elendig sådan, de lærer å sortere kvitteringer). Resultatet er partiet "Liberalistene" som består av folk som ikke evner å se større sammenhenger enn to regnskapskontoer.

 

Anonymkode: ca5a1...d37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datet en frimarkedskapitalist/liberalist-ish, eller hva det enn heter. Alt var kjempeflott og fint, helt frem til vi begynte å diskutere politikk 😄 Takler ikke mennesker som mener "sin" type politikk er overlegen og feilfri, og ikke makter å ta menneskets natur med i beregningene.

 

Anonymkode: f98ec...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker for svar. Gikk på ny date med han, men  mistet helt smaken da han igjen begynte å snakke om at staten er en tyv og at alle hadde fått det bedre om vi ikke hadde offentlige velferdstjenester. 

Tror jeg finner meg en som enten er nærmere meg politisk.

TS

Anonymkode: a3ecb...c5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar. Gikk på ny date med han, men  mistet helt smaken da han igjen begynte å snakke om at staten er en tyv og at alle hadde fått det bedre om vi ikke hadde offentlige velferdstjenester. 

Tror jeg finner meg en som enten er nærmere meg politisk.

TS

Anonymkode: a3ecb...c5d

Haha, du har funnet deg litt av en skrue. Det vil jo aldri bli kjedelig med en såpass eksotisk radiokanal i stua.

Anonymkode: 7242c...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Liberalistene vil ikke fjerne velferden, men få mer velferd for pengene. Man må gjerne være uenig og argumentere for at offentlig velferd er best. Men feks USA og Sveits er eksempler på moderne land hvor befolkningen har bedre helsetjenester enn Norge.

Liberalister generelt mener forøvrig ikke alt for mye om hvordan andre burde leve livene sine. Av prinsipp mener liberalister at staten burde ta seg av noen få nødvendige ting, men forøvrig så er folk flest ganske flinke til det meste. Politikere er stort sett veldig flinke til å mene hvordan andre bør leve livene sine, eller bruke andre folks penger på egne gode formål. 

Anonymkode: 5f786...1e1

Hilsen medlem i Liberalistene :P

Jeg hadde ikke gjort det. Det er for det første noe som skurrer med verdensbildet, og argumentene for politikken er jo meget begrenset.

Jeg tror absolutt det er hyggelige folk som man garantert kunne likt over en øl liksom - men når en stiller spørsmål om verdiene og holdningene, og spesielt hva de tenker om konsekvensene av villet politikk så er det jo til tider skremmende. Ofte bare veldig forenklet, men også skremmende i den forstand at det er ordentlig Ayn Rand.

Og de plakatene de lager på nettsidene sine......jøsses så fordummende til tider. 

De er rimelig far out politisk, og om man ikke er medlem og en del av den gruppen så skal man være nokså kunnskapsløs på politikk for å tenke at det er innafor.

Anonymkode: c74b8...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...