Gå til innhold
AnonymBruker

Kravstore bryllupsgjester!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, jeg har ikke giftet meg og jeg skal ikke gifte meg. Jeg klager altså ikke på egne vegne, men jeg synes faen meg synd på brudeparene som sitter rundtomkring og skal tilfredsstille alle gjestene som åpenbart synes det er  masete å bli invitert i bryllup. Jesus Christ.

Hva faen gjør det om man blir bedt om å ha på seg noe blått, må betale drinkene selv eller om brura kommer flyvende inn på en enhjørning? Ærlig talt, who the fuck cares? Møt opp om man har tid, råd og lyst - eller si nei dersom det ikke passer seg. Det er neppe krise om du, blandt hundre gjester, ikke gidder fordi du synes det er noe piss å bestille en kjole fra nellys salg eller må betale 250kr for tre øl etter maten.

Er du en av brudeparets nærmest vil jeg tro intensjonen og lysten din bare er at vennene eller familien din skal ha dagen de har ønsket seg, er du så perifer at du føler misnøye ved å skulle føye deg så er det neppe krise om du avstår fra å komme.

Vi som par er ikke rike og andres bryllup er en utgiftspost for oss - fri bar eller ei, men det får da være grenser for hvor smålig man skal være mot brudeparet. Et bryllup skjer ikke over natta, og om vi på de månedene vi vet om det på forhånd ser at vi ikke klarer det så sier vi jo bare det og ønsker dem helt oppriktig en fantastisk dag. vi sitter jo ikke på lunsjrommet eller KG og slenger med kjeften og sutrer fordi vi blir utsatt for det bryet det er å bli bedt i et bryllup.

Nei, Fyfaen, så mange bedritne venner, kjente og familiemedlemmer det finnes. Min dypeste medfølelse til alle som sitter rundt i Norges og skal planlegge bryllup.

ugh.

Anonymkode: 8baf4...09d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jaja

Anonymkode: aa20b...646

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke giftet meg og jeg skal ikke gifte meg. Jeg klager altså ikke på egne vegne, men jeg synes faen meg synd på brudeparene som sitter rundtomkring og skal tilfredsstille alle gjestene som åpenbart synes det er  masete å bli invitert i bryllup. Jesus Christ.

Hva faen gjør det om man blir bedt om å ha på seg noe blått, må betale drinkene selv eller om brura kommer flyvende inn på en enhjørning? Ærlig talt, who the fuck cares? Møt opp om man har tid, råd og lyst - eller si nei dersom det ikke passer seg. Det er neppe krise om du, blandt hundre gjester, ikke gidder fordi du synes det er noe piss å bestille en kjole fra nellys salg eller må betale 250kr for tre øl etter maten.

Er du en av brudeparets nærmest vil jeg tro intensjonen og lysten din bare er at vennene eller familien din skal ha dagen de har ønsket seg, er du så perifer at du føler misnøye ved å skulle føye deg så er det neppe krise om du avstår fra å komme.

Vi som par er ikke rike og andres bryllup er en utgiftspost for oss - fri bar eller ei, men det får da være grenser for hvor smålig man skal være mot brudeparet. Et bryllup skjer ikke over natta, og om vi på de månedene vi vet om det på forhånd ser at vi ikke klarer det så sier vi jo bare det og ønsker dem helt oppriktig en fantastisk dag. vi sitter jo ikke på lunsjrommet eller KG og slenger med kjeften og sutrer fordi vi blir utsatt for det bryet det er å bli bedt i et bryllup.

Nei, Fyfaen, så mange bedritne venner, kjente og familiemedlemmer det finnes. Min dypeste medfølelse til alle som sitter rundt i Norges og skal planlegge bryllup.

ugh.

Bridezilla in the making...... De fleste som klager her inne klager ikke over 250kr. De klager over bryllup som koster 5-10.000 i reiseutgifter, om bruder som forventer at gjestene skal være ubetalt arbeidskraft hele bryllupet, som forventer dyrt utdrikningslag, at forlover skal betale for brudekjoleprøving i Oslo når man bor i grisegrente strøk, at man må droppe ferien for brudeparets lokasjonsbryllup, at man avinnviterer barn, at man må sitte på gangen i 3 timer fordi man er kaffegjest og middagen bare varer og varer. 

Paret får 1 dag, ikke en helg, uke, eller at alle står på pinne fra annonsering til selve dagen. Parets ønsker kommer selvfølgelig først, men basis for en hyggelig fest er at gjestene trives og koser seg. At bruden kommer på en enhjørning plager ingen, men når oldemor ikke kan komme fordi hun ikke kan få rullatoren opp på fjelltoppen paret har valgt blir for dumt.

Anonymkode: 6f51a...387

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er enig, TS. Men jeg liker å treffe mennesker i bryllup, det er koselig ramme rundt det å treffe folk igjen eller på ny. 

Derfor er det trist at trenden begynner å bli at vi takker nei pga utenlandsbryllup, destinasjonsbryllup, takker nei fordi invitasjonen kommer med forespørsel om å jobbe i kulissene til festen eller si nei fordi opplegget tar for lang tid eller ikke er gjennomtenkt. 

I siste kategori mener jeg for eksempel et bryllup co ble invitert til her i Norge, men på et sted hvor nærmeste hotell var nesten halvannen time unna. En ting er å opplyse om taxinr i invitasjonen, og oppfordre til at folk deler. Men for de som er invitert med barn som er hjertelig velkommen til middag, men ikke fest.... Så ble det for håpløst og vi måtte takke nei. 

Til lags åt alle kan ingen vera, men trenden går mer og mer bort fra brudeparet (eller deres foreldre) som vertskap, til at brudeparet skal stå i fokus som fireåringer med bursdag i barnehagen - stå på stolen sin med krone og bestemme alt. 

Anonymkode: 4e0f1...51a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bridezilla in the making...... De fleste som klager her inne klager ikke over 250kr. De klager over bryllup som koster 5-10.000 i reiseutgifter, om bruder som forventer at gjestene skal være ubetalt arbeidskraft hele bryllupet, som forventer dyrt utdrikningslag, at forlover skal betale for brudekjoleprøving i Oslo når man bor i grisegrente strøk, at man må droppe ferien for brudeparets lokasjonsbryllup, at man avinnviterer barn, at man må sitte på gangen i 3 timer fordi man er kaffegjest og middagen bare varer og varer. 

Paret får 1 dag, ikke en helg, uke, eller at alle står på pinne fra annonsering til selve dagen. Parets ønsker kommer selvfølgelig først, men basis for en hyggelig fest er at gjestene trives og koser seg. At bruden kommer på en enhjørning plager ingen, men når oldemor ikke kan komme fordi hun ikke kan få rullatoren opp på fjelltoppen paret har valgt blir for dumt.

Anonymkode: 6f51a...387

Nå skal ikke jeg gifte meg, så det er nok ingen bridezilla in the Making.

at en utgift på 5-10000 er mye skjønner jeg, men jeg synes faktisk ikke at det er det de fleste klager over. bitchinga her inne synes jeg faktisk går mest på at brudeparet ikke oppfyller den enkeltes forventninger og tanker om hvordan de selv ville gjort det og småsummer eller ting som «vi må kjøre to timer for å komme oss dit».  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Sitat
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi må kjøre to timer for å komme oss dit».  

Ang tråd: Her var del vel snakk om å måtte kjøre to timer for å være med i vielsen for så å vente i timevis til kaffen man var bedt i. 

Kjenner ingen som klager over to timers reisevei i et bryllup som varer hele dagen. 

Anonymkode: cb9cd...bd7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mulig jeg har misforstått. For da jeg giftet meg, var gjestene mine i fokus og trivselen deres var viktig for meg. 

Lokasjonen ble valgt av hensyn til gjestene inkl. tante på 95 og lille Leander på 4uker. 

Forlover fikk beskjed om å holde utgifter til utdrikningslaget så lavt som mulig slik st alle fikk delta, til nød fikk forlover mitt kredittkort til utgifter, da jeg visste at jeg hadde venner som gjerne ville delta, men ikke hadde råd. 

Nærmeste antydning til drama i bryllupet, var da en gjest på mannens side, kom i kremhvit kjole. Hun syntes hun var så fin at hun ville ha på seg den og tenkte ikke på fargen til en av de eldre tantene varslet henne at kjolen hennes lignet en brudekjole. Hun kjente meg ikke så godt da og var redd for min reaksjon. Kvelden hennes ble nesten ødelagt til jeg gikk bort og roste henne for antrekket. 

Vi hadde en veldig fin dag og alle koste seg😊

Når jeg leser i bryllupstrådene, blir jeg flau av enkelte bridezillas. 

Anonymkode: 09b9a...405

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hater bryllup, virkelig! det er kleint når noen forventer at du skal bruke en hel dag på å forgude de og demmes kjærlighet.

Ennå værre er det når man må bruke penger på det. Enig at man bare kan takke nei, det gjør jeg selvfølgelig så fort det lar seg gjøre.. men kan jo ikke det med nære venninner eller familie.

jeg har opplevd med fler venninner at det eneste de klarer og prate om i hvertfall et år før selve dagen er bryllup her og bryllup der! æsj! ja, jeg er gla for deg, men herregud! jeg bryr meg ikke!!!!

Anonymkode: 47e62...2fe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blueblizz

Det er så koselig med bryllup synes jeg ❤️

Det verste er når gjestene insisterer på eviglange taler, ellers har jeg ingenting i mot å låne en kjole hvis jeg plutselig ikke har noe å ha på meg, eller avstå fra de 3 glassene med øl etter maten. Vi er alle forskjellige, men for folk flest tror jeg at det at BRUDEPARET har en fin kveld er det som betyr mest 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gnå

Jeg har også undret meg litt over de som fremstiller som et offer å gå i bryllup. Er det ikke koselig å få være en del av drømmedagen til brudeparet, som er så viktig for dem? Hvis man ser sånn på det, er det kanskje ikke så farlig om den ene talen blir litt lang, eller at det "bare" blir servert taco. Jeg pleier å storkose meg i bryllup, bare fordi jeg blir så glad av å se så mye glede og kjærlighet.

PS: At det i noen tilfeller blir for dyrt for folk, skjønner jeg - og det tror jeg mange brudepar gjør også. Og noen er kanskje litt vel kravstore eller smålige. Men alt i alt synes jeg bryllup er en finfin ting :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det går an å uttrykke seg uten å banne

Anonymkode: 15066...c41

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du, tydeligvis :)

Anonymkode: e67c5...b94

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thyra

Å klage over at det serveres taco eller sodd i bryllupet, over at det ikke serveres alkohol eller at gjestene selv må betale for drinkene, synes jeg er utidig. Brudeparet må selv få bestemme hva de ønsker å servere eller hva de har råd til å servere. Så lenge alle gjestene får noe de kan spise, at det tas hensyn til allergikere, vegetarianere osv, så trenger ikke gjestene å surmule over at maten "ikke passer seg til et bryllup". Gjestene overlever også en kveld uten alkohol, om brudeparet ikke ønsker alkohol på festen sin. Det viktigste er jo å komme sammen for å feire brudeparet. 

Men det er jo litt trist om noen må takke nei fordi de ikke har råd til å delta i det bryllupet brudeparet har lagt opp til. De fleste menn har en dress som kan brukes til bryllup. Om brudeparet forlanger blå dress, blir det en ekstrautgifter på flere tusen, for en dress som kanskje bare blir brukt en gang. Mange kvinner sliter med å finne en kjole i utgangspunktet, og verre blir det om de kun har en farge å velge i. De ferreste har en blå selskapskjole. Så da må de kjøpe ny, som kanskje bare blir brukt en gang. I tillegg til utgifter til reise og gave. Holdes bryllupet i utlandet blir det høye reiseutgifter for gjestene. De må gjerne også betale for hotellopphold. Jeg leste en artikkel om budsjettbryllup, og der tipset de om at det ofte var billigere å holde bryllupet i utlandet. Billigere for brudeparet, ja. Men dyrere for gjestene. 

Ja, man ønsker selvsagt at brudeparet skal få det bryllupet de ønsker seg. Men ikke for enhver pris. Man ønsker ikke å gå personlig konkurs for å glede brudeparet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her