AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Jeg tenkte å skrive et innlegg i lokalavisa angående pelsindustrien. Jeg irriterer meg grønn over at ekte pels blir brukt til unødvendig tilbehør som hårstrikk og pynt til nøkkelring, i tillegg til disse pelskragene som har vært populære i flere år nå. Har noen forslag til hva jeg burde ta med for å forsterke tema? Saker, eksempler, etc.? Gjerne noe som stikker litt i samvittigheten til pelsforbrukerne Anonymkode: a0baa...42c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Hvor kjøper folk denne ekte pelsen? Anonymkode: 7aeb7...062
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Mitt beste argument er at alle vet hvor mye dyrene i pelsindustrien lider, og om man da velger å iføre seg pels som pynt så er man enten steike dum og uopplyst, eller ond og uten empati som ignorerer lidelsen. Anonymkode: 0d8a8...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Hårstrikk av ekte menneskehår burde jo være mye lurere. Anonymkode: 9bc23...f55
tirben Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper folk denne ekte pelsen? Anonymkode: 7aeb7...062 I eksklusive butikker.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 Pels til småting som nøkkelring og hårpynt plager meg ikke. Jeg er mot pelsindustrien, men jeg er for sunt dyrehold og bruke og behandle dyr godt. Det inkluderer å bruke skinn og pels av slakt. Eller bein. Synes det vitner om sunt og fint forbruk om man lager gjenstander av bein, horn og skinn i tillegg til å spise mat fra dyr som slaktes. Om du skal skrive et innlegg om pels, så ikke angrip noe så tåpelig som restbruk fra matdyr som rein, sau, geit, ku eller elg. Men gå i frontalangrep på pelsdyrindustri, hvor rovdyr ales i grusomme forhold kun for pels, hvor dyret lider og hvor store ressurser på fôr brukes for å forkaste et helt dyr etter å ha forsynt seg med pelsen til en jakkekrage, pelsjakke eller annet. Da hadde du fått tommel opp av meg. De som ser helt sort og hvitt og sier at pels er pels og all pels er ondt, skjønner jeg ikke. Da må de også være i mot dyrehold av alle domestiserte dyr. Da blir meningene ofte såpass ekstreme at du ikke når ut til like mange. Anonymkode: d0741...e9c 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 Hvis du skal lage artikkel om ikke bruke pels, bør du også ta med at vi ikke skal bruke skinn, lær, bein, horn og heller ikke kjøtt! Like ille uansett om du er ku, fisk eller mink om du må bøte for livet for mennesker! Hater det når folk skal beskytte noen dyr, men ikke alle.. Anonymkode: 424f7...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå