Gå til innhold

Øyhopping, Hellas


Klips

Anbefalte innlegg

Det er min første gang, men mannen min har vært maaaange ganger på øyhopping i Hellas. Skal ta fly til Santorini i september, reise rundt i to uker. Skal pakke minimalt.

Vi er erfarne reisere begge to, og ikke redd for stort, annet enn at jeg er gravid og må være litt forsiktig med maten. Liker liv og folk å se på mer enn øde palmestrender.

Så, hva er deres beste tips, yndlingssted, mest spennende opplevelse, kuleste shoppingsted, deiligste spisested på de greske øyer?

Gleder meg som en unge, og vil gjerne drømme litt allerede nå, ønsker derfor masse tips fra reiseglade KG'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Maten kan man fort tröttna på på dom grekiska öarna :( , vi gjorde iallafall det. Den bästa restauranten vi åt på var på Donoussa, en ö med 160 invånare och två matställen. Där fanns dock bara ett ganska slitet hotel och inget annat att göra än att ligga på stranden :briller: För shopping skulle jag tro att Naxos, Santorini och Ios är de bästa ifall ni skall båtluffa i cycladerna. De större öarna runt om känner jag inte till. Santorini har säkert god mat men priserna där var mer än vår kassa klarade. Men ifall din pojkvän har varit där flera gånger så vet han nog detta. Ha en underbar resa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi (mannen min og jeg) var på øyloffing i kykladene for tre år siden, og hadde en fantastisk tur!!! Jeg syntes maten var nydelig, jeg, og gikk aldeles ikke trøtt av den.

Favorittøyene våre var nok Naxos og Kos. Ikke spsielt mye shopping noen av stedene, men mye annet moro. Vi leide scooter og kjørte mye omkring til små landsbyer oppe i fejllene etc. Kjempesjarmerende!

Kos var en bra "party-øy" for oss. Vi falt ikke helt for "vorspiel-kulturen" på Ios (ut og spise på resturant og så hjem på hotellrommet for å drikke seg full og så ut på byen i ett-tiden). Da likte vi oss bedre på Kos, hvor vi gikk direkte fra resturanten til til div. utebarer. Masse mennesker og yrende liv!

Beste strender var egentlig på en liten øy som heter Kouffunissi, men den var litt for liten for min smak, og da hjelp det ikke med fin strand.... Likte meg bedre på Naxos. Ikke de strendene i sentrum, men ca 1/2 times kjøring utenfor. Der finner du både øde strende og noen med masse folk.

Selvom mannen din har vært der ofte før, så kan det kanskje være kjekt med en guidebok. Det hadde vi, og fant bla. flotte tips til resturanter der.

GOD TUR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

PAROS og Paroikia må dere besøke!! Det er den beste og mest fantastiske greske øya jeg noen gang har vært på!! :D :D :D :D :D :D

God tur!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei hei, nå er jeg hjemme igjen.

Syntes faktisk Paros var litt kjedelig jeg, gjorde dere mye spennende der?

Vi var på Naxos (veldig koselig, stappfull av nordmenn, da. Og babyer, så samme tid neste år, kanskje?), Mykonos (utrolig koselig, MASSE å glo på, men litt dyr), Paros og Santorini (koselig, men litt for turistifisert). Bodde i hovedstaden alle stedene.

Det har nok mye å gjøre med tiden av året, tenker jeg, det værste turisttrykket er jo over nå. Og hva man er ute etter, selvfølgelig, jeg er ikke typen til å ligge på en strand helt for meg selv, boring. Ikke festet vi stort heller gitt, fru gravid snorket stort sett fra 23. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...