Gå til innhold

Fysiske symptomer av stress

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette?

Jeg er småbarnsmamma, jobber mye og har et generelt hektisk liv, samtidig som jeg føler at jeg har det godt. Men jeg har de siste mnd vært så sliten, hjelper ikke å sove mer, trene mindre, roe ned. Matlysten er redusert og jeg plages med diffuse magesmerter, tidvis forstoppelse, fissurer, svimmelhet, kvalme og noe oppkast. Symptomene kan være like sterke om morgenen som på kvelden og variere fra dag til dag. 

Hadde lignende plager for et par år siden, da i en travel periode som student, var da til utredning uten funn. Stress var konklusjonen.... 

Har bestilt meg legetime selvfølgelig, men er litt bekymra om det kan være annen sykdomsutvikling på gang .. 

Anonymkode: 973f6...467

Videoannonse
Annonse
Gjest Reputation
Skrevet

Stress kan gjøre masse rart med kroppen vår. Prøv å fjerne enkelte elementer som skaper stress.

Et eksempel: Er det hektisk på morgenen? Hva med å lage både lunsj og frokost kvelden før? Da sparer du masse tid. 

Skrevet

Du må gjøre noe med hverdagen din når kroppen din begynner å si ifra om at det er nok. Har du mulighet til avlastning? Ikke være så perfekt med alt mulig? Gjøre yoga og få et pusterom for deg selv?

Stress har ført til at jeg har løs mage, mister følelse i armer og bein, anspent i hele kroppen og har fått synsproblemer. Jeg blir utslitt og utmattet av den minste lille ting, og sover flere timer hver dag. Jeg er ikke i jobb eller annen aktivitet i dag pga dette. 

Anonymkode: a0271...07d

Skrevet

Jeg lider av sykelig stress og er på aap pga det. Hos meg er det som deg Ts, det startet slik. Med tiden økte det på med all verdens symptomer og til slutt en autoimmun sykdom. Ta grep. Stress sitter ikke bare i de daglige gjøremålene, det sitter også i kropp og psyke. 

Anonymkode: ff0a4...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...