Gå til innhold

Hvilken sofa har du?

Bambi1995

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, hvilken sofa har du hjemme og hvor er den fra? På jakt etter ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble weston hjørnesofa. Skulle egentlig ha to tresetere fra ett litt dyrere og bedre merke i brunt skinn men stua tillot ikke det. Har hund så orker ikke stoffsofa. 

Anonymkode: b3387...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammal Ektorp hjørnesofa fra Ikea. Jeg er ikke spesielt begeistret for den, men jeg har en 13 år gammel katt med enorme klør, som stadig tror sofaen er et klorestativ. Så her blir det ikke noen ny sofa før han har takket for seg. Det er veldig greit å kunne bytte trekk på den med jevne mellomrom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmsund fra IKEA i lyseblått. 
https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29228210/#/S29228205 

Synes den er god å sitte i, tilbakemelding fra overnattingsgjester er gode :) 
Eneste jeg savner er mulighet til å støvsuge under den, uten å måtte flytte på sofaen. 
Men jeg har ikke gjesterom, så for meg var det viktig med en sovesofa, og med avtagbart trekk. Har katt, så trekk bør være mulig vaske, slitesterkt, og ett som ikke tiltrekker seg alt for mye hår. 
Har hatt skinnmøbler og katt tidligere, og det var dårligste komboen som var mulig 😛 Kjæledyr og skinn vs stoff er veldig individuelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, _popcorn_ skrev:

Holmsund fra IKEA i lyseblått. 
https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29228210/#/S29228205 

Synes den er god å sitte i, tilbakemelding fra overnattingsgjester er gode :) 
Eneste jeg savner er mulighet til å støvsuge under den, uten å måtte flytte på sofaen. 
Men jeg har ikke gjesterom, så for meg var det viktig med en sovesofa, og med avtagbart trekk. Har katt, så trekk bør være mulig vaske, slitesterkt, og ett som ikke tiltrekker seg alt for mye hår. 
Har hatt skinnmøbler og katt tidligere, og det var dårligste komboen som var mulig 😛 Kjæledyr og skinn vs stoff er veldig individuelt. 

Dyr gjør definitivt noe med hva slags møbler man bør ha i hus. :ler: Jeg bodde en periode med en person med lekre sofaer i blankt skinn. Kattene var veldig glad i dem, for å si det slik. Jeg tror også jeg skal holde meg til løsninger med trekk som enkelt kan skiftes og vaskes, så lenge jeg har katt. Selv når Ektorpen skal pensjoneres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolia Scandinavia remix. Liker den stramme stilen. 

Anonymkode: 1273e...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har denne i fra minotti ☺️

Anonymkode: f461e...523

hamilton-10-n-b.jpg[/img]

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hamilton-10-n-b.jpg[/img]

Nydelig!

Anonymkode: eae60...80c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har söderhamn fra Ikea. Veldig misfornøyd, så da vet du hva du hvertfall hva du ikke burde kjøpe 😛 

Anonymkode: 6592b...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En blågrå fra Home and cottage. Kosta over 30000. Stor sofa! Ikke superfornøyd med kvaliteten. Men digg og sitte i, og pen å se på.

Anonymkode: 5e20c...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Essex med to sjeselonger fra Slettvoll i lys ull. U-form. Ingen planer å bytte de nærmeste årene. Elsker den sofaen, samme gjør alle venner og familie når de er på besøk. Blitt ett naturlig samlingspunkt. 

Anonymkode: e90a7...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea Kramfors. 

Er super fornøyd med den. Har dyr, og den er enkel å gjøre ren, holder seg fin, og er god å sitte i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saturday fra Bohus. Den er forsåvidt god å sitte i, og ligge. Men putene sklir ut så jeg blir helt sprø! Og ryggputene siger veldig, burde snu dem et par ganger i uken. Noe som ikke blir gjort :P 

Vurderer å bytte, men mannens sofaønske stemmer ikke med mitt sofaønske. Noe av det vikigste for meg utenom komfort er at man lett kan støvsuge under den. Mannens forslag til sofaer er alle lave. 

Anonymkode: 68e78...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saturday fra Bohus. Den er forsåvidt god å sitte i, og ligge. Men putene sklir ut så jeg blir helt sprø! Og ryggputene siger veldig, burde snu dem et par ganger i uken. Noe som ikke blir gjort :P 

Vurderer å bytte, men mannens sofaønske stemmer ikke med mitt sofaønske. Noe av det vikigste for meg utenom komfort er at man lett kan støvsuge under den. Mannens forslag til sofaer er alle lave. 

Anonymkode: 68e78...9a4

Enig med det å kunne støvsuge under, det kan vi endelig nå. Kjøpte en sofa fra Slettvoll og er veldig fornøyd, god å sitte i og holder seg veldig godt. Tror den er 7 år nå og like pen som da vi fikk den i hus. 

Anonymkode: 22ce5...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.K.Hjelle 'Duett' kjøpt på Tannum Møbler.

Etter lang og tro tjeneste bør den egentlig byttes ut, men jeg er redd for å bli skuffet. Det blir nok vanskelig å finne tilsvarende kvalitet. Dessuten har det i sommer vist seg gunstig å ha en sovesofa (noe jeg ikke trodde jeg trengte lenger), så jeg er veldig i stuss på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...