Gå til innhold

Banning på barne.tv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så litt på Zombie Lars, med min datter på 9, der la jeg merke til at de bannet, fikk sjokk. Er det virkelig blitt sånn at banning er inafor på et barne program, jeg syns det er helt sjukt.

Anonymkode: f68e0...d6b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av dere andre som har hørt banning på barne-tv ?

Skrevet

Ser da det i gammelt barnetv og noen disney filmer faktisk. Reagerte aldri på det som barn og heller ikke nå som voksen. Barn lærer som regel å banne fra de rundt seg og ikke barnefilmer er nå min erfaring. 

Anonymkode: 9cf57...ad4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så litt på Zombie Lars, med min datter på 9, der la jeg merke til at de bannet, fikk sjokk. Er det virkelig blitt sånn at banning er inafor på et barne program, jeg syns det er helt sjukt.

Hva legger du i banning da?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Mnjah skrev:

Hva legger du i banning da?

Faen, jævla, helvete osv

Skrevet

Vel, jeg lærte å banne allerede som toåring. De hører verre ting blant familiemedlemmer, klassekamerater og andre. At det skjer i barne-TV ser ikke jeg som et problem med mindre det er banning i annenhver setning.

Skrevet
3 minutter siden, Elán skrev:

Vel, jeg lærte å banne allerede som toåring. De hører verre ting blant familiemedlemmer, klassekamerater og andre. At det skjer i barne-TV ser ikke jeg som et problem med mindre det er banning i annenhver setning.

Syns bare det ikke tar seg ut, når småunger går rundt å sier faen i helvete og fuck you.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns bare det ikke tar seg ut, når småunger går rundt å sier faen i helvete og fuck you.

Nei, det skjønner jeg, men tro meg, barna på skolen banner nok mye mer enn det som skjer på barne-TV.

• Liker 3
Skrevet

Det høres ikke fint ut når småunger banner. Men hvis den største frykten din er at ungene har ett "fargerikt" språk tenker jeg de har hatt en ganske velykket oppdragelse.

Banning skader ingen, og selv bruker jeg banneord for å understreke ting. Jeg anser det ikke som stygge ord lenger. Det er 2018 og folk (flest) går ikke i kirka hver søndag lenger. Om det verste ungene mine gjør når de blir eldre er å banne skal jeg si meg fornøyd med innsatsen. 

Skrevet

Jeg er helt enig med TS! Små barn skal ikke få lov til/lære å banne - det høres helt fælt ut.

Skrevet
Akkurat nå, Gasellen skrev:

Det høres ikke fint ut når småunger banner. Men hvis den største frykten din er at ungene har ett "fargerikt" språk tenker jeg de har hatt en ganske velykket oppdragelse.

Banning skader ingen, og selv bruker jeg banneord for å understreke ting. Jeg anser det ikke som stygge ord lenger. Det er 2018 og folk (flest) går ikke i kirka hver søndag lenger. Om det verste ungene mine gjør når de blir eldre er å banne skal jeg si meg fornøyd med innsatsen. 

Hvorfor må du bruke banneord for å understreke noe?  Jeg ser det slik at folk som må banne for å understreke noe, eller egentlig folk som banner, at de har ett veldig begrenset ordforråd! 

Anonymkode: 380cf...87a

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det slik at folk som må banne for å understreke noe, eller egentlig folk som banner, at de har ett veldig begrenset ordforråd! 

Anonymkode: 380cf...87a

Det er vel først og fremst noe som sies for å prøve fordumme dem som banner i ett forsøk på å få dem til å slutte. Eller for å selv prøve virke smartere og mer sofistikert.

Man blir ikke smartere av å ikke banne. Ordforrådet mitt er det ingenting i veien med. Topp karakterer fra skole og god jobb viser til det. Men Forskjellige steder i landet er banning en større del av kulturen enn andre steder. I 2018 er ikke banning noe å henge seg opp i lenger. I såfall er du heldig - for det er langt verre ting å gå å bekymre seg over. Jeg blir like overrasket hver gang folk reagerer på ord som faen og fitte.

Det er bare kraftutrykk. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ny og moderne barne TV er ræva TV, var mye bedre i min barndom når jeg så på i tidlig 2000 tallet. Ikke pga banning men programmene og det som ble vist var mye koseligere enn det som blir vist idag

Endret av Subaru xv 95
Skrevet

Jeg synes det er er uting. Det har blitt veldig mye av det på TV de siste årene og det setter fortsatt en liten støkk i meg hver gang. F.eks. når man ser et koselig familieprogram og noen er plutselig kommenterer med banning i form av at "hun er h.... god". Jeg er generelt ikke interessert i djeveltilbedelse eller folks kjønnsbetrakninger. Selv har jeg aldri bannet en eneste gang i mitt liv.

Anonymkode: 15f81...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...