Gå til innhold

Hvordan bli hørt av legen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har vært plaget i over et halvt år med svært høy, pulserende øresus. Har vært til lege tre ganger med beskjed om at det går over av seg selv. Er ellers frisk og de vil derfor ikke sende meg videre til spesialist. Øresusen gjør at jeg har problemer med å høre, men sliter meg også ut og er svært ubehagelig. Ventet derfor til jeg flyttet med å dra til lege igjen, i håp om å endelig få henvisning videre. Endte med at det bare var rot og de ikke hadde tid til meg, og jeg kanskje blir innkalt til lege på et senere tidspunkt. Nå sitter jeg her med svært vondt i øret (dette har kommet de siste dagene, mistenker ørebetennelse), hvor jeg blir avvist av legevakten med beskjed om å dra til legekontoret, og får ikke noe hjelp hos legen som ikke har tid til meg. Har tidligere blitt nektet å dra til legen i 3 måneder som endte med sykemelding på dagen, kjempet to år for å komme meg til spesialist som endte med operasjon, vært så syk at jeg skulle bli sendt til sykehus dagen etter dersom jeg ikke ble bedre, og er derfor veldig lei og matt over at jeg gang etter gang må kjempe for å få hjelp. Hva kan man gjøre for å bli hørt? 
Er så frustrert, sliten og lei meg fordi jeg ikke får hjelp noen steder.  

Anonymkode: 232b7...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har mulighet, oppsøk privat lege eller skift fastlege

Anonymkode: 65e88...502

Skrevet

Er du kvinne? Har du partner, så ta med deg partner neste gang - sørgelig, men sant, så er det vanlig å bli møtt på en helt annen måte da, især om en som kvinne sliter med slike kroniske problem. 

Anonymkode: 8897a...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...