Gå til innhold

Sanger i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg om noen måneder, og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha sanger under middagen. Men moren min maser veldig om dette, og jeg tenker at siden de betaler store deler av bryllupet, er et lite sanghefte ikke det største problemet. Så her får mor det som hun vil. Men, jeg trenger tips til sanger. En velkomstsang, en takk-for-maten-sang, en kaffesang og kanskje en som bare er for gøy. Har prøvd å google litt, men finner jo bare sider der jeg må betale for å laste ned sanger. :( 

Anonymkode: eda97...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen vits i å ha standardsanger. Skal det være sanger, må det jo være noe personlig

 

Anonymkode: 16f4d...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp de sangene, det er rett og slett dritkjedelig for alle andre enn din mor. Jeg kjeder meg virkelig med sanger i konfirmasjon, bryllup osv.

Anonymkode: 83847...f96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp samgene. Det er ikke din mors bryllup

Anonymkode: ac2f9...b26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke at hun skulle droppe sangene hun spurte om. 

Ts, jeg hadde lagt mine egne sanger. Så korte du klarer med humor i. Det er kjedelig med sanger, men jeg tenker at siden du "må" ha, så hadde jeg laget med litt humor. Med korte sanger mener jeg type bæbæ lille lam sangen. Ikke lengre :)

Anonymkode: 293d5...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen komme med tips til sanger, i steden for å oppfordre om å droppe det? Som dere sier er det mitt bryllup, og det er jeg og min kommende mann som bestemmer. Og vi har bestemt oss for å ha sanger, da min mor har ytret et sterkt ønske om dette. Om gjestene ikke orker et par minutter med sang i løpet av en dag med mange timer, så får de bare synes det. Min mor er syk i tillegg, og jeg kjenner jeg kommer til å gjøre nesten hva som helst for henne, også i mitt eget bryllup. Sanger er virkelig en liten pris å betale.

Til den ene over her med tips om å dikte sang: Jeg er ikke så flink til å dikte, så skulle gjerne hatt noen som allerede er ferdig-diktet.

Anonymkode: eda97...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://rimord.com

http://finn-et-ord.net/ord-som-rimer-pa-hjelp.html

Her er to sider som kan hjelpe med å lage rim. 

https://www.sangerogtaler.no/bryllupssanger/index.php

En side med litt tips til å lage sang. 

http://www.1001sang.no/index.php?main_page=page&id=47

Her er en side med litt forslag til sang. 

:)

Anonymkode: 293d5...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er noen som kan hjelpe deg med selve skrivingen. Da får du personlige sanger og ikke sånne som de fleste gjestene har hørt før. Det er mange som driver med sånt, men finn noen som ikke bare putter inn navn o.l. i ferdigskrevne sanger, men som virkelig skriver en helt ny sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel egentlig gjestene som skal ha sanger? Sang fra f eks brudgommens søsken, brudens foreldre, en forlover mm. Sanger er ofte i stedet for taler.

Ellers er det bare å spørre  folk du kjenner  om de har en sang å gi bort om du skal ha en standardsang. Folk har kanskje hatt selskap eller vært i selskap og tatt vare på sangen. Det er ofte velkommen og takk for maten-sanger som er fra vertskapet og standard. Problemet er at de ofte er gjengangere og derfor upersonlige og kjedelige, selv om man putter inn egne navn e.l.

I motsetning til de fleste her inne liker jeg å synge (selv om jeg ikke har noen gullstrupe og sjelden gjør det) - kanskje spesielt i selskaper, der det er en deilig pause fra all kjedelig smalltalk :)

Du finner helt sikkert noe på nett eller ved å spørre tanter og onkler i familiene deres...

Anonymkode: 16f4d...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe av poenget med sånne sanger at de skal lages av familie/venner av brudeparet? Dere kan jo kanskje lage deres egen velkomstsang, men resten kan jo moren din lage hvis hun absolutt vil ha sanger. Det vanligste er vel å skrive om teksten på kjente sanger, ikke å kopiere en ferdig fra en nettside

Anonymkode: f100e...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...