AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Jeg var sen å rydde vekk tacoen i kveld. Det var noen store skjeer igjen i panna, og nå er den tom. Pus er god og mett. Jeg tok han på fersken da han hoppet ned fra benken, da jeg hørte at han spiste på noe som ikke knaste. Vanligvis spiser han bare tørrfôr fra veterinær. Jeg steker alltid taco med to poser krydder uten vann på 600 g kjøttdeig, altså ganske sterkt. Blir han dårlig nå? Kan jeg gjøre noe? Anonymkode: bb285...1f6
Kittycat Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Du må følge med på katten å ha tilgjengelig masse vann. Se etter symptomer og ta katten til vetrinæren om du merker at den blir dårlig.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Det er mye bedre enn tørrfor fra veterinær skal jeg si deg. Litt chili tåler han nok, hvis ikke får han diarè, og det er det. Anonymkode: cc760...6c8 7
Rumle Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 Jeg vet ikke hva som er i tacokrydderet, men hvis du har hatt løk/hvitløk i bør du i alle fall få pus sjekket så snart som mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 Det går nok fint. Vår pus har fått i seg alt mulig rart, da hun er et matvrak og spiser det hun kommer over så lenge det smaker godt. Hun har spist både tacokjøttdeig, skumgodteri, baconfett, grandiosa, hvitløksdressing, sursøtsaus, rester fra vårruller osvosv. Dette er selvsagt ikke noe hun har fått servert fra oss, men ting hun har klart å lure i seg om det har stått igjen et fat på bordet eller om det ligger igjen noe i stekepannen.. Men hun er nå fremdeles frisk som en fisk. Bare sørg for at pusen din har tilgang til masse rent friskt vann siden tacokrydder kan være ganske salt. Men er du bekymret så skader det ikke å ringe dyrlegen. Enten får du beskjed om å komme innom for en sjekk, eller så får du beskjed om å se det an og at det mest sansynlig går greit. Anonymkode: c20d6...653 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 Hva er så farlig med det ? Anonymkode: 093c8...3bb
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #7 Skrevet 11. august 2018 Sikkert ikke farlig, men han kan nok få løs mage etter det herremåltidet. Anonymkode: 2ea14...3c5
Gjest Stella Rose Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 Farlig er det ikke, men pus kan få litt vondt i magen, Men du kan gi den zoolac , sånn i tilfelle.
Djungelvrål Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 Tacopulver finnes jo ikke sterkt og er ikke tilsatt mye chili.. Ville vært mer bekymret for all saltet pus har fått i seg. 1
Perle Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 Dette går bra,han blir sikket kjempetørst og i værste fall løs i magen. ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 Hadde jeg tatt krydret mat fra katten min hadde hun flyttet, tror jeg. Til eldre hun har blitt, dess mer foretrekker hun mat med krydder (minimalt med salt, som regel). Hun spiser alle slags middagsrester, drikker melk og fløte og får stort sett lov å smake på alt. I tillegg spiser hun selvfølgelig mus og sånt som hun fanger og som jeg er sikker på at hun ville foreteukket med litt hvitløkskrydder. Nå er hun 18 år og har ikke vært syk en dag i sitt liv. Anonymkode: 08f16...7ae
_popcorn_ Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 Pus er nok veldig fornøyd 😛 Men kan være greit følge litt med på magen og generell form da, det er ofte hvitløk og løk i tacokrydder, noe som ikke pusemager bør få. Men det er ikke så veldig mye, og det er forskjellig hva dem tåler. Følg med om pus blir dårlig i magen, og sørg for god tilgang på vann. Men, du sier den spiser veterinær-for, da er det vesentlig info om hvilken type for det er, og om tacoen kan ha innvirkninger på det. Har pus problemer med nyrer for eksempel, ville jeg vært mer oppmerksom, er det slankefor er det ikke like krise. Men, hvordan klarer du steke kjøttdeig med så mye krydder uten vann? 😮 jeg må ha i vann for å få fordelt krydderet skikkelig... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå