Gå til innhold

Skuffet over bryllupsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig giftet meg. Hadde gledet meg skikkelig til bryllupet mitt. Har drømt om et perfekt bryllup hele livet. Hadde funnet en nydelig kjole. Hår, negler og sminke var perfekt. Nydelig pyntet lokale. Skikkelig bra mat og drikke. 120 gjester. Det ble ikke billig. Men man gifter seg jo ikke hver dag, akkurat... 

Men det la en skikkelig demper på gleden å få så mange dårlige gaver. Fra min søster fikk vi kun 500 kroner. Fra min far likeså. Vet de har det trangt økonomisk, min søster studerer og min far er uføretrygdet. Men hallo, de har visst om bryllupet i over et år. Det går an å spare. De prioriterer tannlege og nye briller over mitt bryllup! 

Fra bestevenninnen min fikk jeg litt mer. "Hele 750 kroner"... 

Fra en annen venninne fikk jeg såkalte "brudevotter" som hun hadde strikket selv av garn til sikkert 50-100 kroner! 

Broren til brudgommen ga oss Rosendal vannkaraffel som jeg mistenker ble kjøpt på salg! Mannen min sier broren har dårlig råd pga samlivsbrudd og at han nylig har mistet jobben. Men nye fjellsko til seg selv hadde han råd til! 

Foreldrene hans hadde lov å hjelpe oss økonomisk med bryllupet. 30 000 fikk vi, en dråpe i havet, da hele bryllupet kom på godt over 200 000! Og på toppen av alt sa de at det fikk være gave nok, så vi fikk ingen gave av dem "på dagen"! 

Her har vi skikkelig slått på stortromma for å få et fint bryllup, da forventer jeg litt mer av gjestene. 

Antrekkene var et kapittel for seg selv. Flere av de kvinnelige gjestene kom i lave sko. Et par av dem kom i buksedress. Og en kom i rutete kjole. Jeg har aldri sett på maken. Så respektløst! 

Er det flere som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: a301f...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig giftet meg. Hadde gledet meg skikkelig til bryllupet mitt. Har drømt om et perfekt bryllup hele livet. Hadde funnet en nydelig kjole. Hår, negler og sminke var perfekt. Nydelig pyntet lokale. Skikkelig bra mat og drikke. 120 gjester. Det ble ikke billig. Men man gifter seg jo ikke hver dag, akkurat... 

Men det la en skikkelig demper på gleden å få så mange dårlige gaver. Fra min søster fikk vi kun 500 kroner. Fra min far likeså. Vet de har det trangt økonomisk, min søster studerer og min far er uføretrygdet. Men hallo, de har visst om bryllupet i over et år. Det går an å spare. De prioriterer tannlege og nye briller over mitt bryllup! 

Fra bestevenninnen min fikk jeg litt mer. "Hele 750 kroner"... 

Fra en annen venninne fikk jeg såkalte "brudevotter" som hun hadde strikket selv av garn til sikkert 50-100 kroner! 

Broren til brudgommen ga oss Rosendal vannkaraffel som jeg mistenker ble kjøpt på salg! Mannen min sier broren har dårlig råd pga samlivsbrudd og at han nylig har mistet jobben. Men nye fjellsko til seg selv hadde han råd til! 

Foreldrene hans hadde lov å hjelpe oss økonomisk med bryllupet. 30 000 fikk vi, en dråpe i havet, da hele bryllupet kom på godt over 200 000! Og på toppen av alt sa de at det fikk være gave nok, så vi fikk ingen gave av dem "på dagen"! 

Her har vi skikkelig slått på stortromma for å få et fint bryllup, da forventer jeg litt mer av gjestene. 

Antrekkene var et kapittel for seg selv. Flere av de kvinnelige gjestene kom i lave sko. Et par av dem kom i buksedress. Og en kom i rutete kjole. Jeg har aldri sett på maken. Så respektløst! 

Er det flere som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: a301f...b0c

Du har sett for mye film. Herregud.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at dette bare er tøys, men med alt det flotte i første avsnitt så bør du glede deg over det, fremfor å irritere deg over at gjestene dine gir etter evne. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsket du deg mange reaksjoner på din utakknemlighet?

..tror du prøvde litt vel hardt.

Anonymkode: fa67e...918

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Det er kjipt når ting ikke går helt etter planen.

En bekjent opplevde at svigermoren hennes faktisk nektet å bruke tiara da hun var gjest i bryllupet. Har du hørt så frekt?

 

Anonymkode: 6640a...853

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olsen skrev:

Du bør bytte til en annen  psykolog.

Hva mener du med å bytte psykolog? Jeg har aldri hatt behov for psykolog. 

Anonymkode: a301f...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig giftet meg. Hadde gledet meg skikkelig til bryllupet mitt. Har drømt om et perfekt bryllup hele livet. Hadde funnet en nydelig kjole. Hår, negler og sminke var perfekt. Nydelig pyntet lokale. Skikkelig bra mat og drikke. 120 gjester. Det ble ikke billig. Men man gifter seg jo ikke hver dag, akkurat... 

Men det la en skikkelig demper på gleden å få så mange dårlige gaver. Fra min søster fikk vi kun 500 kroner. Fra min far likeså. Vet de har det trangt økonomisk, min søster studerer og min far er uføretrygdet. Men hallo, de har visst om bryllupet i over et år. Det går an å spare. De prioriterer tannlege og nye briller over mitt bryllup! 

Fra bestevenninnen min fikk jeg litt mer. "Hele 750 kroner"... 

Fra en annen venninne fikk jeg såkalte "brudevotter" som hun hadde strikket selv av garn til sikkert 50-100 kroner! 

Broren til brudgommen ga oss Rosendal vannkaraffel som jeg mistenker ble kjøpt på salg! Mannen min sier broren har dårlig råd pga samlivsbrudd og at han nylig har mistet jobben. Men nye fjellsko til seg selv hadde han råd til! 

Foreldrene hans hadde lov å hjelpe oss økonomisk med bryllupet. 30 000 fikk vi, en dråpe i havet, da hele bryllupet kom på godt over 200 000! Og på toppen av alt sa de at det fikk være gave nok, så vi fikk ingen gave av dem "på dagen"! 

Her har vi skikkelig slått på stortromma for å få et fint bryllup, da forventer jeg litt mer av gjestene. 

Antrekkene var et kapittel for seg selv. Flere av de kvinnelige gjestene kom i lave sko. Et par av dem kom i buksedress. Og en kom i rutete kjole. Jeg har aldri sett på maken. Så respektløst! 

Er det flere som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: a301f...b0c

Jeg håper inderlig du er et forumtroll.. for verre bridezilla tror jeg man skal lete lenge etter...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, toothfairy skrev:

Du mener seriøst bryllupsgave trumfer tannbehandling og briller? 🤦‍♀️

Mener såklart ikke at de skal droppe briller og tannbehandling. Men det kan vel vente litt? Det handler om å prioritere... 

Anonymkode: a301f...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å bytte psykolog? Jeg har aldri hatt behov for psykolog. 

Anonymkode: a301f...b0c

Jo, det har du. Eller en veiviser som kan hjelpe deg å skille på hva du kan og skal bry deg om og hva som skal passere. Kan også hende at det hjelper å bli noen år eldre, men ikke sikkert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener såklart ikke at de skal droppe briller og tannbehandling. Men det kan vel vente litt? Det handler om å prioritere... 

Anonymkode: a301f...b0c

Tror briller og tannbehandling er en sel viktigere enn ditt bryllup

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg håper inderlig du er et forumtroll.. for verre bridezilla tror jeg man skal lete lenge etter...

Jeg har lest mange tråder her inne. Og ser at det er helt vanlig at bruden ønsker et ordentlig bryllup. 

Anonymkode: a301f...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener såklart ikke at de skal droppe briller og tannbehandling. Men det kan vel vente litt? Det handler om å prioritere... 

Anonymkode: a301f...b0c

De har prioritert helt rett 

Anonymkode: 41f86...521

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette må være tull, for såååå dum er vel ingen eller? 

Anonymkode: 1e02d...27d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...