Gå til innhold

Tilbakedatering av sykemelding?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sykemeldingen min gikk ut i dag, men jeg føler meg verre enn jeg har gjort på en god stund. Har ikke time hos behandler før tirsdag, så han sa at det bare var å sende melding om det var noe, og da spesifikt for å kunne tilbakedatere sykemelding til mandag om det var nødvendig. Er det alt som skal til? Har hørt at det er så strenge krav for å tilbakedatere sykemelding, så synes dette virket så lett? 

Anonymkode: b5e8a...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sykemeldt? Da er det lettere å tilbakedatere sykemelding enn ved førstegangs utfylling av sykemelding. 

Anonymkode: 823df...324

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du tar kontakt med legen og ber om time på grunn av plagene dine kan de tilbakedatere ja. Gjort det flere ganger. 

Anonymkode: 4e379...db9

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på et kiropraktorsenter, og stadig vekk tilbakedaterer kiropraktorene sykmeldinger. De tar ganske lett på det, vet jo ofte hva pasienten trenger. 

Anonymkode: 7f0b2...eab

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sykemeldt? Da er det lettere å tilbakedatere sykemelding enn ved førstegangs utfylling av sykemelding. 

Anonymkode: 823df...324

Har vært sykemeldt i en uke, men den går ut i dag :)

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ga beskjed i dag er det ingen problem. Verre hadde det vært at du venta til tirsdag da kan de ikke gjøre det. 

• Liker 1
Skrevet

NAV er strenge på første sykemelding. De bryr seg stort sett ikke om tilbakedatering i løpende sak om det ikke er noe veldig spesielt. En dag vil de aldri reagere på.

Anonymkode: c9a6a...830

Skrevet
2 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Så lenge du ga beskjed i dag er det ingen problem. Verre hadde det vært at du venta til tirsdag da kan de ikke gjøre det. 

Shit, jeg tenkte jeg skulle vente til mandag med å gi beskjed, for å se hvordan jeg føler meg da. Er det et problem? Vet ikke hvordan det fungerer jeg, men det er jo helg og jeg jobber kun mandag-fredag, så jeg trenger jo uansett ikke sykemelding før mandag evt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Shit, jeg tenkte jeg skulle vente til mandag med å gi beskjed, for å se hvordan jeg føler meg da. Er det et problem? Vet ikke hvordan det fungerer jeg, men det er jo helg og jeg jobber kun mandag-fredag, så jeg trenger jo uansett ikke sykemelding før mandag evt.

Det kommer til å gå helt fint. 

Anonymkode: c9a6a...830

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...